اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مردم اردبیل سال آینده سوت قطار را می‌شنوند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: مردم استان تا پایان سال 91 سوت قطار را شنیده و شاهد پیاده‌ شدن مسافران در ایستگاه راه‌آهن اردبیل خواهند بود.

مردم اردبیل سال آینده سوت قطار را می‌شنوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در مراسم افتتاح طرح‌های هفته دولت در پارس‌آباد به اجرای پروژه‌های اساسی در استان به ویژه راه اصلی و راه‌آهن اشاره کرد و اظهار داشت: ‌این در حالی است که لازمه تحقق این امر تامین اعتبار مناسب است که انتظار می‌رود سال جاری و سال آینده اعتبار پیشنهادی ما مصوب و بخشی از پروژه راه‌آهن نیز از طریق فاینانس اجرایی شود.
رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در مورد ادامه پروژه راه‌آهن تا منطقه مغان و اتصال به قفقاز بیان داشت: ‌با انجام مطالعات و تزریق اعتبار شاهد اجرایی شدن این بخش از پروژه نیز خواهیم بود.
 
* بهره‌‌برداری از 630 پروژه در یک سال گذشته
استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در یک سال گذشته بیش از 60 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی که اغلب آنها نیمه‌تمام بوده‌اند در استان اردبیل به بهره‌برداری رسیده است.
صابری تصریح کرد: ‌به میمنت هفته دولت نیز 287 طرح عمرانی، ‌تولیدی،‌ اقتصادی و خدماتی با مشارکت بخش خصوصی، مردمی و دولتی احداث، تکمیل و به بهره‌‌برداری می‌رسد.
وی بیان داشت:‌ با توجه به اهداف ما در برنامه پنجم در توجه جدی به توسعه و عمرانی روستایی و مناطق محروم 138 پروژه از این تعداد در روستاها و 127 پروژه نیز در شهر‌ها افتتاح می‌شود و 21 پروژه باقیمانده که اغلب تولیدی و اقتصادی هستند در خارج از شهر‌ها قرار دارند.
این مسئول در ادامه سخنان خود به دو مورد از اجرای مصوبات برنامه پنجم توسعه در استان اشاره کرد و افزود:‌ بر اساس ماده 196 برنامه پنجم توسعه کشور و تکلیف در احیا و ارتقای شاخص‌های توسعه روستایی، ستاد توسعه روستایی و عشایری را در استان اردبیل با برش شهرستانی،‌ بخش و دهستان‌ها راه‌اندازی کردیم تا بر اساس سیاست دولت، عمران روستایی را در اولویت قرار دهیم.
وی در ادامه بیان داشت: ‌بر اساس ماده 163 قانون برنامه پنجم توسعه کمیته ایمنی راه‌ها را با هدف‌گذاری کاهش تلفات جاده‌ای به طور سالانه 10 درصد در دستور‌ کار قرار داده و نخستین جلسه این کمیسیون را نیز برگزار کردیم تا اعلام کنیم تا در اجرای برنامه پنجم توسعه پیشگام هستیم.
صابری خاطرنشان کرد: ‌بر اساس ماده 163 قانون برنامه پنجم توسعه کمیته ایمنی راه‌ها را با هدف‌گذاری کاهش تلفات جاده‌ای به طور سالانه 10 درصد در دستور ‌کار قرار داده و نخستین جلسه این کمیسیون را نیز برگزار کردیم تا اعلام کنیم تا در اجرای برنامه پنجم توسعه پیشگام هستیم.
استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود برخی از ضعف‌های جامعه اسلامی را که اخیراً از زبان مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید شد، مصرف‌گرایی، ‌ترویج خوی اشرافی‌گری،‌ توجه به زرق و برق دنیوی و پرداختن به مسایل قبیله‌ای، طایفه‌‌ای و فامیل‌گرایی توصیف کرد.
صابری افزود: این ضعف‌ها باید به شکل اساسی و ریشه‌ای برطرف شود تا با یک رویه درست و اصولی بتوانیم جامعه خود را به جامعه‌ای نمونه و الگوی بی‌نظیر برای عرضه به دنیا تبدیل کنیم.
این مسئول هرگونه غفلت در تهاجم فرهنگی را آسیب‌آفرین اعلام کرد و بیان داشت: ‌سر دفتر تمام تحولات، تحول و استقلال فرهنگی است چرا که دشمن بیشترین سرمایه‌گذاری را در ضربه‌زدن به نظام اسلامی، ‌توجه به این حوزه قرار داده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول