اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان تأکید کرد:

برگزاری یادواره شهدا مروری بر افتخارات دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان گفت: برگزاری یادواره شهدا مروری بر افتخارات دوران دفاع مقدس است.

برگزاری یادواره شهدا مروری بر افتخارات دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، علی‌اکبر فامیل‌کریمی پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره 37 شهید گرانقدری روستای شعبان شهرستان نهاوند اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا مروری بر افتخارات دوران دفاع مقدس است که باید توسط پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت به نسل جوان منتقل و بازگو شود.
وی گفت: مهم‌ترین دستاورد یادواره‌ها ترویج معنویت، ایثار، از خودگذشتگی و پراکنده کردن عطر و بوی شهادت در جامعه به ویژه میان نسل جوان است.
معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه متأسفانه هنوز رمز و راز دوران دفاع مقدس به جامعه به ویژه نسل جوان بازگو نشده است، ادامه داد: باید در این گونه مراسم از خاطرات ارزشمند ایثارگران و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت به نحو مطلوبی بهره برد زیرا این افراد گنجینه‌های ارزشمند انقلاب هستند که باید گرامی داشته و مورد احترام خاص همیشگی باشند.
وی با اشاره به اینکه امروز ما محتاج شهدا هستیم نه اینکه شهدا محتاج ما هستند، ابراز داشت: جهاد فی سبیل الله بدون هیچ چشمداشتی یکی از آثار و برکاتی بود که سبب به نتیجه رسیدن جنگ نابرابر شد و عاقبت منجر به پیروزی انقلاب شد.
فامیل‌کریمی افزود: باید لایه‌های مختلف معرفتی دوران دفاع مقدس شناسایی و به نسل جوان منقل شود و لازم است برای ترویج فرهنگ تربیتی و دینی در جامعه افراد تأثیرگذار و سرداران دلاور دوران دفاع مقدس را به مردم معرفی کنیم تا مردم بهتر بتوانند از تجربیات ارزشمند آنها در عرصه‌های مختلف استفاده کنند.
وی ولایت‌مداری و حرکت حول محور رهبری را از آثار پربرکت آن دوران دانست و ادامه داد: ولایت فقیه و رهبری به هر اندازه در دوران دفاع مقدس اثرگذار بود امروزه نیز توانسته است انقلاب اسلامی را از ناملایمات و فراز و نشیب‌های خطرناک به سلامت عبور دهد.
‌معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان مهم‌ترین سرمایه معنوی، اجتماعی و فرهنگی یادواره‌ها را حضور چشمگیر جوانان در این مراسم‌ها ذکر کرد و ابراز داشت: هر چه جلوتر می‌رویم و گذر روزگار را شاهد هستیم فرمایشات رهبر و بنیانگذار انقلاب اسلامی، به تحقق می‌پیوندد زیرا ایشان به خوبی این زمان را که زمان سقوط دیکتاتورهای زورگو و گوش به فرمان استکبار بوده را برای مردم گوشزد کرده بودند.
وی با اشاره به فرامین و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دوران بیداری در کشورهای عربی منحصر نمی‌شود بلکه به زودی این بیداری اسلامی در قلب اروپا نیز آغاز می‌شود، اذعان داشت: مطمئناً روزی فرا خواهد رسید که ایران اسلامی به امید همه جهانیان تبدیل میشود هر چند اکنون نیز این مهم کاملاً مشهود و هویدا است.
انتهای پیام/ل20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول