اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح سد خاکی علیآباد؛

آبخیزداری بشرویه رشد خوبی پیدا می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه گفت: با افتتاح سد خاکی علیآباد، آبخیزداری و مهار روان آب بشرویه حجم ذخیره و کنترل بیشتری را نشان می‌دهد.

آبخیزداری بشرویه رشد خوبی پیدا می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، محمد مقیمیان صبح امروز در مراسم افتتاح بند خاکی علیآباد که همزمان با هفته دولت و با حضور مسئولان در محل بند خاکی انجام شد، اظهار داشت: در شهرستان بشرویه 9 حوزه آبخیزداری وجود دارد که این حوزه‌ها در مجموع نزدیک 10 هزار کیلومترمربع وسعت دارد.
وی ادامه داد: در این حوزه‌ها 23 رشته قنات وجود دارد که دبی آب این قنات‌ها در ثانیه 255 لیتر است.
مقیمیان در تشریح پروژه انجام شده، اظهار داشت: سد خاکی علیآباد با ارتفاع سازه 10 متر و طول تاج 64 متر و عرض آبراهه 27 متری بیش از 12 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری را در برداشته است و 570 متر مکعب پیکنی به همراه داشته است.
رئیس اداره منابع طبیعی بشرویه خاطرنشان کرد: با انجام این پروژه آبخیزداری بیش از 150 هزار متر مکعب روان آب شهرستان قابل ذخیره شده است.
وی یادآور شد: در سال 89 پنج طرح عمده آبخیزداری در منطقه بشرویه از محل اعتبارات ملی، استانی و خشکسالی انجام شده است که در مجموع بالغ بر 2 هزار و 740 میلیون ریال هزینه در برداشته است.
مقیمیان ادامه داد: انجام پروژه سد خاکی در علیآباد و عزیزآباد و از محل اعتبارات خشکسالی، جگرکوه و نیگنان از محل اعتبارات استانی و نخاب از محل اعتبارات ملی در مجموع حجم عمده‌ای از روان آب‌های شهرستان را قابل مهار کرده است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول