اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه سی‌امین سال گرامیداشت هفته دولت؛

جریان انحرافی در کردستان شکست خورده است

خبرگزاری فارس: هرچند که درایت مسئولان ارشد کردستان در یکسال اخیر بسترساز نقش بر آب نمودن توطئه‌های جریان انحرافی بوده و هست اما توجه به نفوذ جریان انحرافی و برنامه‌های آنان مبنی بر تفرقه و خدشه‌دار کردن وحدت بین شیعه و سنی در این استان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

جریان انحرافی در کردستان شکست خورده است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارزیابی و واکاوی یکسال فعالیت دولت در هر ساله به مناسبت سالروز شهادت دو تن از خدمتگزاران صدیق نظام یعنی شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر با عنوان هفته دولت، سی‌امین سال خویش را تجربه می‌نماید.
تجربه‌ای گران‌سنگ که از دل آن جشنواره‌ای با عنوان جشنواره شهید رجایی طلوع نمود، شهید بزرگواری که جمله مشهور دوره‌گرد کاسه بشقاب فروش برای هر مسئول متعهد و مسئولیت‌پذیری در بدنه دولت فصل‌الخطابی وزین است.
اما با این اوصاف کردستان فرهنگی در این سالیان هفته گرامیداشت هفته دولت از چه جایگاهی در توسعه با تمامی مولفه‌های آن از امنیت گرفته تا نشاط اجتماعی و اعتبارات ریز و درشت هزینه‌ای و عمرانی برخوردار بوده و هست و اصولاً تا چه اندازه در این ایام نیازمند، ارزیابی عملکرد نمایندگان دولت در استان از سوی مردم نمره واقعی ارزیابی چیست؟
آیا دولت به عنوان متولی و ناظر توسعه پایدار در سرزمین فداکاری‌های بزرگ که رویدادهای تلخ و شیرین زیادی را به چشم دیده، توانسته است انتظارات قانونی و به جای این مردم شهیدپرور را که بیش از 5 هزار و 400 شهید را با مجاهدتی خاموش تقدیم انقلاب نموده است، به منصه ظهور رساند؟
در کنار دولت، نقش یاوران دولت به عنوان قانون‌گذار که همانا نمایندگان منتخب مردم در خانه ملت هستند تا چه اندازه با عنوان تسهیل‌گر تامین اعتبارات مورد نیاز تحول و کارآفرینی در این استان به شدت نیازمند سرمایه‌گذاری و اشتغال، بوده است.
آیا باوجود مصوباتی چشمگیر در سالیان اخیر توسط دولت و در رأس آن چشمه حیات‌بخش سفر مقام معظم رهبری مبنی بر ریشه‌کنی ناملایمات خدمت‌رسانی جامع در این استان، شاهد تحقق کامل این مصوبات که بخش عظیمی از آن در امور زیربنایی است، بوده‌ایم؟
قصد ایجاد استفهام از خدمات شایان توجه دولت از جمله تلاش زاید‌الوصف آن در تحکیم امنیت پایدار منطقه نبوده و نیست بلکه سؤال اینجاست که باوجود این بسترسازی مناسب برای امنیت روانی سرمایه‌گذاری تا چه اندازه در تسریع‌بخشی به سرمایه‌گذاری در این منطقه مرزی اقدام شده است؟
بی‌تعارف دولت‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی در کردستان معتقد و ملتزم به این نظام متعالی از فراز و نشیب عملکردهای زیادی برخوردار بوده است، زمانی با حضور عده‌ای از عوامل فتنه 88 که ادعای خادمی می‌نمودند ولی تمام همتشان وقف امیال جریان سیاسی و حزبی خاصی بود به قهقرای تنعم از اعتبارات و نسیم وحدت ملی و رفاه همگانی حرکت می‌کرد و در دورانی که موسوم به سازندگی بود بر عزم بازسازی مناطق جنگی و تحقق بخش عظیمی از خواسته‌های خویش نائل شد.
زمانی با حضور رئیس جمهوری مقتدر که امروز رهبری جهان اسلام را بر عهده دارد با پای پیاده شهادت خدمت در امن‌ترین منطقه مرزی را به تصویر می‌کشید و زمانی در اواخر دهه 70 در بازی سیاسی ملیجک‌های حزبی یسارالملوکی قربانی طمع مسئولیت‌های غیرمتعهد سبزی فروش‌های میز خدمت به جیب مبارک و تریبون حزب ساسی حاکم شد.
این‌ها اوضاعی از فراز و نشیب‌هایی بود که کردستان در لفافه‌ای از خدمات 10 دولت حاکم در این سالیان به چشم دیده و هیچ‌گاه از خاطرش فراموش نخواهد شد.
اما امروز تهدیدی که کردستان را در راه خدمت متعالی حاکمیت و دولت مدعی خدمت بی‌منت تهدید می‌کند، نفوذ جریان انحرافی در پوستین خدمت به این خطه فرهنگی است، البته نطفه این جریان انحرافی شاید به اواسط دهه 80 و قبل از انتخاب دولت نهم برگردد.
زمانی که مدعیان گفتمان اصولگرایی با حنای این نیاز سیاسی و فرهنگی قبای خدمت بر تن نمودند و تا به امروز در طبقات زیرین مدیریت اجرایی استان با تحلیل‌های ناصواب از تحقق کامل مصوبات حیاتی دولت در این شش سال ممانعت غیر عقلایی به عمل آورده و می‌آورند.
اینان همان پس مانده‌های بادسنج سیاسی ادوار مختلف هستند که زمانی فریادشان بحث مدیریت بومی و غیربومی بود و دیگر زمان تقویت حس نوستالژی خدمت به مردم برای تصاحب تسهیلات میلیاردی دلار و ریالی صندوق جهانی پول در این بخش از میهن گرانسنگ ایران اسلامی.
جریان انحرافی گویی از زمان روی کار آمدن استاندار حال حاضر کردستان که تعلقات خاطرش به خدمت در تثبیت امنیت پایدار منطقه در دوران پس از ایام دفاع مقدس موسوم به سازندگی بوده و هست و در این یکسال اخیر با تقویت فرهنگ نقد منصفانه و مصلحانه به عنوان غایت گفتمان جمهوری اسلامی پرداخته و می‌پردازد تاب و تحمل این خدمت بی‌منت برای ارتقای شاخص‌های توسعه استان را نداشته و هر از گاهی با ترسیم غیرعقلایی کم‌کاری‌های این چند سال در کسوت کارمندی جزء تا کارشناسی عالی به مقابله با اهداف و برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت وی به عنوان نماینده عالی دولت اقدام می‌ورزند.
هرچند که درایت مسئولان ارشد استان در این یکسال اخیر بسترساز نقش بر آب نمودن توطئه‌های جریان انحرافی بوده و هست اما ضرورت توجه به نفوذ جریان انحرافی که درصدد ایجاد تفرقه و خدشه‌دار نمودن وحدت بین شیعه و سنی در این استان با برنامه‌های کاملاً همسو با اهداف خوشایند استکبار جهانی در قالب افراطیون سلفیت و مدعیان متصل به منجی عالم بشریت و تسویه حساب‌های مذهبی است، نشانه‌ای از این فتنه در لایه‌های زیرین دولت است.
می‌طلبد با اجرای طرح کنترل و نظارت بر عملکرد و ارزشیابی ضابطه‌مدار کارکنان دولت ضمن شناسایی این غده‌های چرکین، از نفوذ بیشتر این جریان انحرافی جلوگیری به عمل آید.
یکی از نقاط ضعف دولت باوجود شعارهای انتخاباتی در ادوار مختلف تقویت بخش خصوصی و بها دادن به سازمان‌های مردم‌نهاد موثر در بسط توسعه همه جانبه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بوده که در این میان کردستان در رده‌های آخر قرار گرفته است.
به زعم تحرکات سینوسی تعداد معدودی سازمان مردم نهاد و سرمایه‌دار خاص عملاً شاهد رونق در این بخش نیستیم و شاید رکود تسهیلات بانکی در سالیان موسوم به نوآوری و شکوفایی تا همت مضاعف و کار مضاعف در اجرایی نمودن کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کردستان بود که استاندار جدید را مکلف به تصمیمی قاطع و موثر در تدوین علمی سند اشتغال در استان توسط بایزید مردوخی یکی از خادمان صدیق در این مدت 12 ماهه نماید.
امید آن می‌رود با تدوین این سند ناملایمات حوزه اشتغال که این روزها دستاویز شبکه‌های ماهواره‌ای آن سوی مرزها شده و منجر به ایجاد کمپین‌های سیاسی به انحای مختلف به منظور زیر سؤال بردن خدمات دولت در این سال‌ها شده است، زدوده شود.
از دیگر اقدامات جریان انحرافی در برخی از محافل به دور از اصول انقلاب اسلامی و حریص در کسب منافع فردی و حزبی در کردستان این سرزمین هنر و فرهنگ است که به جای خدمت به امت حزب‌الله، تنویر افکار عمومی و نشر یک نقد منصفانه را به باد ترور و تخریب اشخاص هدف قرارداده و داعی دفاع از حریم خصوصی افراد را می‌زنند و به کرات شاهد دفاعیه‌های پوچ از افراد واهی و معلوم‌العمل در عرصه خدمت‌رسانی به خلق‌الله توسط آنها هستیم.
باید به این مروجان فتنه در هر کسوتی، یادآوری ایام دلدادگی را که به وسیله آن انقلابی مردمی شکل گرفت را خاطرنشان کنم و به حضور عاشقانه پیر خمین در تثبیت اسلام ناب محمدی (ص) نیز اشاره‌ای نمایم که بهتر است باری دیگر تاریخ معاصر کشورمان را مطالعه و از آن عبرت گیرند.
فراموش نکنیم که گمنامی در عین خدمت است نه دفاع زیگزاگی از هویت معلوم و غیرقابل انکار مفاخر سوءمدیریت، خواهشا یوم‌الحساب را نگریسته و از تعارفات روزمره دست بکشید.
آیا به راستی وقت آن نرسیده که دستان منافق را از دامن اعتلای این سرزمین نیازمند توسعه پایدار کوتاه سازید.
مگر همت را فراموش کرده‌اید یا لابد بروجردی‌ها را با فانوس‌های زیر بوران برف و پاسداری از حریم امنیت عمومی کردستان در اوایل انقلاب و دهه 60 در نقاط صعب‌العبور این استان از یاد برده‌اید.
با شما هستم که هر از گاهی با کاشتن تخم نفاق و انحراف گفتمان دولت در خدمت بی‌منت به مردم، عینک بدبینی به چشم می‌زنید و داعیه دفاع از خون مطهر شهدا را دارید و نقد به دور از ریای معتقدان به خادمی مردمی از سلاله سادات و صلاح‌الدین ایوبی را توهین و هتاکی قلمداد نموده و می‌نمایید.
آیا از یاد برده‌اید که ادای حق‌الناس اولی‌تر از حق‌الله است، پس چرا گیج و منگ در حول محور تحلیل‌های غیرصالحان در پی سرکوب نمودن حرفی از جنس حق نه خود حق شال و کلاه بسته‌اید.
مردم کرد یعنی منتقد مصلح و عاری از وام قدرت‌طلبی، مردم کرد یعنی عاشق این مرزو بوم.
مگر می‌شود حافظه تاریخی این مردم را نادیده انگاشت که در موسم تقسیم قدرت میزی که باید روزی گذاشت و گذشت، چه سینه‌دری‌ها که نمی‌کردید که ما بودیم و چنان کردیم و خدمت در این دولت برازنده تن ماست اما عملا بیت‌المال را بیت‌الحال و آتش فتنه را بیشتر شعله‌ور ساختید.
حتما کمک به عملیاتی نمودن و تحقق کامل مصوبات توسعه آفرین سفر رهبری و دولت را ننگ می‌پندارید که بی‌تفاوت از همراهی با دولت سرباز زده و تمامی ضعف‌های خدمت را متوجه شخص یا اشخاصی خاص می‌پندارید و به این سؤال که چرا باید گردشگری به این مشهد شهدای ایام دلدادگی بیاید را سراچه راه و کلامتان نموده‌اید، گویی ناامن جلوه دادن استان به نفع جیب مبارکتان است که از کندن خندق‌های نفاق دست بردار نیستید.
باز می‌گویم که مدرس‌ها را فراموش نکنید، باز می‌گویم که مصدق را به یاد آورید، اگر نه راست هستید و نه چپ به خلق‌الله نگاهی خادمانه داشته باشید و در این استان امن تخم کین و توطئه نکارید.
به تمامی هم استانی‌های خویش خاطرنشان می‌کنم که برای حمایت از خادمان راستین خویش که خواهان تسریع در عملیات اجرایی مصوبات تحول آفرین رهبری و دولت در این سرزمین صفا و وفاداری است، با قاطعیت بیشتر حمایت نموده و نمایید، چرا که مولود خدمات دولت در استان، تحول در مدیریت فرهنگی و اجتماعی، دین باوری و دوری از تملق سیاسی، مقابله با مفسدان اداری و اقتصادی، مشوق سرمایه‌گذاری در این خاک حاصلخیز، تقویت کننده فرهنگ ایرانی و اسلامی با توجه به ادبیات بومی و نافی شعر و حامی عمل است.
....................................
یاداشت از سامان احمدی
....................................
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول