اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور بزرگداشت روز همدان صورت می‌پذیرد؛

پرواز 3 پاراموتور بر فراز شهر همدان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از پرواز سه پاراموتور بر فراز شهر همدان به مناسبت روز همدان خبر داد.

پرواز 3 پاراموتور بر فراز شهر همدان
اسدالله بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با توجه به نامگذاری اول شهریور ماه به مناسبت ولادت شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا، به "روز همدان"، هر ساله برنامه های ویژه‌ای در شهر همدان در آرامگاه این فیلسوف بزرگ برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: این برنامه هر سال در روز نخست شهریور ماه برگزار می‌شد؛ اما امسال به علت تقارن روز اول شهریور با شب‌های قدر، مراسم "روز همدان" به پنجم شهریور ماه موکول شد که برنامه‌های ویژه‌ای مد نظر قرار گرفته است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بیان داشت: در صبح روز پنجم مراسم ادای احترام به مقام شامخ شیخ الرئیس بوعلی سینا صورت می‌گیرد که مسئولان استان، فرهیختگان و هنرمندان نیز در این مراسم حضور می‌یابند.
وی خاطرنشان کرد: مراسم ادای احترام به مقام ابوعلی‌سینا با حضور گروه موزیک پایگاه سوم شکاری شهید نوژه نیروی هوایی آغاز می شود و سپس اهدا تاج گل و قرائت فاتحه شرکت‌کنندگان اجرا می‌شود.
بیات ابراز داشت: همزمان با برپایی مراسم، سه دستگاه پاراموتور ضمن پرواز در آسمان شهر نسبت به اطلاع‌رسانی و پخش تراکت تبریک روز همدان اقدام می‌کند.
وی یادآور شد: در این روز اکران فیلم "دست‌های هگمتانه" با حضور جمعی از هنرمندان استان، مسابقه بزرگ نقاشی بر روی پارچه با حضور خانواده‌ها در آرامگاه بوعلی سینا و حمل پرچم کشورمان با سه دستگاه پاراموتور بر فراز آسمان شهر همدان از برنامه‌های عصر " روز همدان" به شمار می‌رود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از برگزاری مراسمی در آرامگاه بوعلی سینا خبر داد و افزود: این مراسم از ساعت 21 در آرامگاه بوعلی سینا آغاز می‌شود که برنامه ویژه و شادی برای حاضران برگزار می‌شود.
وی در پایان بیان داشت: سخنرانی یکی از همدان شناسان و تجلیل از سه شخصیت برجسته فرهنگی استان از دیگر برنامه‌های این مراسم به شمار می‌رود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول