اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نگرانی از شلوغی بیش از حد زندان‌های انگلیس

خبرگزاری فارس: سه هفته از وقوع اعتراضات مردمی انگلیس میگذرد و صدور احکام سنگین برای معترضان بازداشت شده باعث شده است تا شلوغی زندان‌های انگلیس به حد انفجار برسد.

نگرانی از شلوغی بیش از حد زندان‌های انگلیس
به گزارش فارس به نقل از روزنامه دیلی میرور انگلیس، شمار زندانیان انگلیس پس از آنکه سه هفته از ناآرامیها گذشته است و صدها نفر همچنان به زندان محکوم میشوند، به رکورد بالایی رسیده است.
 
این امر باعث افزایش نگرانی در این خصوص شده که زندان‌های بیش از حد شلوغ دچار آشوب خواهد شد و طرح‌هایی در نظر گرفته شده تا مکان‌های اضافی ایجاد شود.
 
بر اساس این گزارش، اکنون 86 هزار و 821 زندانی در انگلیس و ولز در زندان‌ها هستند که هزار و 500 نفر بیش از ظرفیت زندانی وجود دارد.
 
در حالیکه نگرانیهای گسترده در خصوص افزایش شمار زندانیان و ناتوانی سازمان زندان‌های انگلیس برای نگهداری از آنها وجود دارد ا ما "کریسپین بلانت" مسئول زندان‌های انگلیس گفت: ما کاملا مطمئنیم که نظام قضایی و زندان‌ها قادر به پاسخگویی است.
 
بر اساس آماری که وزارت دادگستری انگلیس هفته گذشته منتشر کرد تعداد زندانیان در این کشور پس از اعتراض‌های هفته گذشته رکورد بی سابقه‌ای زده است.

 
بر همین اساس مقامات زندان انگلیس اعلام کردند در تلاش هستند تا محکومین جدید را در زندان‌هایی که ظرفیت آنها اکثر پر شده است، جا دهند.
 
در ادامه صدور احکام سنگین و غیرمتعارف برای معترضان انگلیسی دستگیر شده یکی از جوانان معترض که در خلال اعتراضات اخیر این کشور در فیس بوک پیام گذاشته بود به 33 ماه زندان محکوم شد.
 
"اندرسون فرناندز" 21 ساله نیز که در جریان اعتراضات اخیر در شهر منچستر یک بستنی را از یک مغازه به سرقت برده و به شخص دیگری داده بود به 16 ماه زندان محکوم شد.
 
بر اساس این گزارش، حکم 16 ماهه برای فرناندز این نگرانی را افزایش داده است که عدالت در این زمینه به هیچ وجه رعایت نشده است.
 
"کالوم مارلی" 20 ساله نیز در منچستر با وجود آنکه چیزی از مغازه‌های غارت شده ندزدیده بود، به 16 ماه زندان محکوم شده است.
 
پیش از این نیز دو جوان انگلیسی به نام‌های "جردن بلکشاو" 20 ساله و "پری ساتکلیف" 22 ساله که هیچ سابقه کیفری نداشتند به دلیل استفاده از فیس بوک برای آنچه ایجاد آشوب خوانده شده به تحمل چهار سال حبس محکوم شدند.
 
فعالان حقوق بشر پس از اعلام حکم‌های سنگین و غیرمتعارف برای معترضان انگلیسی این اقدام دستگاه قضایی انگلیس را نقض حقوق بشر دانستند.

انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول