اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت فارس/

تابلوهای رنگارنگ به جای یادمان شهدا در چالوس

خبرگزاری فارس: وجود تابلوهای تبلیغات در زمینه‌های مختلف به جای یادمان شهدا در چالوس معضلی فرهنگی در این شهر محسوب میشود.

تابلوهای رنگارنگ به جای یادمان شهدا در چالوس
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، کمتر شهری است در ایران اسلامی که وارد آن شده و در آن خبری از یادمان شهدا و تندیسی از شهید نباشد، ولی چالوس که به فرموده مقام معظم رهبری قدمگاه بیش از 21 هزار شهید گیلان و مازندران است فاقد یادمان شهدا است.
یادمان شهدایی که می‌تواند نشان از فرهنگ دیرینه این شهر باشد، شهری که روزی هزاران عاشق شمالی از آن به جبهه اعزام شدند که رهبر معظم انقلاب در جمع مردم این شهر از چالوس به عنوان قدمگاه 21 هزار شهید یاد می‌کند.
امروز وقتی وارد شهر چالوس می‌شویم تابلوهای رنگی و زیبایی را می‌بینیم که تبلیغ آرایشگاه‌های زنانه است و بر روی آن نوشته شده عروس زیبای شهر شوید و یا مد عروس و تبلیغات این چنینی که در شان این شهر نیست.
مسئولان فرهنگی ما در جلسات مختلف داد از تهاجم فرهنگی و مبارزه با فرهنگ‌های ضد ارزشی می‌زنند، آیا نصب این تابلوها ضد فرهنگ و ضد ارزش نیست.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان چالوس بارها در جلسات مختلف از تهاجم فرهنگی سخن به میان می‌آورد و محکوم می‌کند رفتارهایی را که با فرهنگ مردم چالوس فاصله دارد که جای تحسین است، ولی او بنری که در روبه‌روی اداره‌اش تبلیغ آرایش زنانه و مد عروس است را نمی‌بیند.
آیا این امر پذیرفتنی است که در کنار اداره سازمان تبلیغات اسلامی که وظیفه اصلی آن ترویج فرهنگ و ارزش‌های دینی است به جای تبلیغات ارزشی و تربیتی شاهد تبلیغات عروس زیبای شهر شوید را ببینیم و رئیس این سازمان هیچ اعتراضی نکند.
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که مسئول تایید محتوی بنرها است آیا واقعیت این نوع تلبیغات را در شأن مردم و چالوس بزرگ می‌داند.
کارشناس امور تبلیغات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چالوس که بارها از ارزش‌های دینی و اعتقادات مذهبی صحبت می‌کند آیا این نوع تبلیغات جزو ارزش‌های دینی ما است، آیا بهتر نیست به جای اینکه در پشت میز و پستی که قرار است کار سنگین نظارت بر امور تبلیغاتی را انجام دهیم به دنبال کار حاشیه نباشیم و فعالیت اصلی خود را رها نکنیم.
آیا ریاست اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران که در بیشتر جلسات به همه یادآوری می‌کند که مدیون خون شهدا هستیم آیا نباید در شهری که قدمگاه 21 هزار شهید است یادمانی از شهدا باشد.
آیا رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکنون از خود پرسیده‌اند چرا شاهد تبلیغات آرایشگاه‌های زنانه در شهر چالوس هستیم.
زمانی که ایشان به شهرهای مختلف استان سفر می‌کنند یادمان‌های شهدا را نمی‌بینند که چه زینت زیبایی به شهر می‌بخشد، حال چرا چالوس نباید به فکر یادمان زیبا از شهدایی باشد که امروز همه ما به ویژه روسای ادارات مدیون خون شهدا هستیم.
آیا بهتر نیست به جای اینکه دنبال این باشیم که کدام نهاد و کدام اداره چه همایش و برنامه‌هایی را برگزار می‌کند و چقدر هزینه می‌کند، به فکر ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری در شهر باشیم.
آیا حق چالوس این نیست که تابلوی از یادگارهای هشت سال دفاع مقدس را داشته باشد.
آیا نباید یادی از فرمایش مقام معظم رهبری که این شهر را قدمگاه 21 هزار شهید استان‌های گیلان و مازندران نامیدند در سطح شهر وجود داشته باشد تا وقتی مسافری وارد چالوس می‌شود برای این شهر ارزش و احترام ویژه‌ای قایل شود.
امام جمعه چالوس که در موضوع‌های فرهنگی همیشه دغدغه داشته و تاکید دارد که باید فرهنگ اصیل مردم منطقه حفظ شود در این رابطه گفت: هر چیزی در قالب شعار و کلام بر خلاف فرهنگ عمومی ملت ما که به غیرت و فرهنگ مردم متدین چالوس خدشه وارد کند پذیرفتنی نیست و از این موضوع ناراحت هستیم.
حجت‌الاسلام محمد مهدی راشدی نوری ادامه داد: دشمنان چه در گذشته و چه در زمان حال تلاش زیادی دارند تا با وارد کردن فرهنگ بیگانه اعتقادات دینی مردم را سست کنند.
وی تصریح کرد: مردم ولایتمدار این شهر نیز با حضور در راهپیمایی‌ها و مراسم‌های مختلف تبعیت خود از مقام معظم رهبری و ارزش‌های انقلاب اسلامی را نشان دادند.
راشدی نوری بیان داشت: هیچ‌گونه نمادی از این همه عزت و افتخار در چالوس وجود ندارد و ما شاهد تابلوهای زشت و بی معنا در مسیرهای ورودی و داخل شهر چالوس هستیم.
این مسئول گفت: با وجود این تابلوها زمانی که فردی تازه وارد چالوس می‌شود تصور می‌کند که این شهر با اسلام و دین مخالف است و این نکته زیبا نیست بلکه باید چاره‌اندیشی کرد.
راشدی تاکید کرد: مسئولان شهرستان و به ویژه ادارات فرهنگی و مدیریت شهری باید به فکر نشان دادن نماد انقلاب و فرهنگ بالای مردم منطقه در ورودی‌های شهر باشند تا افراد با ذهنیت منفی وارد شهر نشوند.
امام جمعه چالوس در پایان اذعان داشت: وجود یادمان شهدا در شهر چالوس ضروری است و باید انجام شود.
امیدواریم مسئولان فرهنگی شهر کمی به فکر ریشه مذهبی چالوس و فرهنگ اصیل مردم باشند و مانع نصب تابلوهایی که تضاد با فرهنگ مردم ارزشی چالوس دارد باشند و از طرفی در آینده نزدیک شاهد نصب یادمان شهدا در چالوس باشیم.
----------------------------------
یادداشت از ساسان شیخی
----------------------------
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول