اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت پژوهشی آموزش و پرورش اصفهان:

پژوهش محوری در مدارس نهادینه می‌شود

خبرگزاری فارس: معاونت پژوهشی آموزش و پرورش اصفهان گفت: پژوهش محوری و تفکر محوری در مدارس نهادینه می‌شود.

پژوهش محوری در مدارس نهادینه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حمیدرضا موتمر صبح امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش گلپایگان بیان داشت: مسئولان در هر مقام و مرتبه‌ای باشند یک هدف را دنبال می‌کنند و آن ارتقای دانش، علم، فرهنگ و ادب و انتقال آن به نسل‌های آینده است.
وی افزود: سیاست‌های برجسته‌ای در آموزش و پرورش وجود دارد که رسیدن به آن سیاست‌ها و اهداف با همت مضاعف ممکن می‌شود.
معاونت پژوهشی آموزش و پرورش اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان، نخستین استانی است که در زمینه کیف الکترونیک و مدرسه الکترونیک فعالیت می‌کند و این امر از ابتدای سال تحصیلی محقق می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: محتوای کتاب‌های تحصیلی در فلش مموری و لوح‌های فشرده گنجانده می‌شود و این کتاب‌ها قابلیت تعامل دارد و دانش آموزان و معلمان می‌توانند مطالب مورد نظر را به آن اضافه و همچنین ذخیره و معلمان دیگر نیز از آن استفاده کنند.
موتمر همچنین به طراحان این سیستم اشاره کرد و یادآور شد: طراحان این سیستم مهندسان دانشگاه صنعتی هستند و چون ظرفیت عملی و فنی این طرح در استان وجود داشت با وزارت آموزش و پرورش مطرح شد و شهر اصفهان به عنوان پایلوت و پیشگام در این زمینه شناخته شد.
وی بیان داشت: برای اجرای طرح کیف الکترونیک به پارامترهای نیاز داریم و مدارسی که دارای کارگاه کامپیوتر و لب تاب هستند، می‌توانند در آن شرکت کنند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
معاونت پژوهشی آموزش و پرورش اصفهان اضافه کرد: با نشاط کردن مدارس و ایجاد فضای صمیمی در محیط کار باید مد نظر قرار بگیرد، چون فراهم شدن فضای صمیمی در آموزش و پرورش به هم‌افزایی و افزایش قدرت در انجام کار منجر می‌شود و لازم است برنامه‌ریزی دقیق‌تری در این زمینه صورت گیرد.
وی در ادامه به حوزه پژوهش در مدارس اشاره کرد و گفت: نهادینه کردن حوزه پژوهش در مدارس از اهداف این طرح است و از ابتدای سال تحصیلی جدید این طرح آغاز می‌شود و به زودی شاهد حرکت بنیادی در حوزه پژوهش در آموزش و پرورش هستیم.
موتمر تاکید کرد: هم اکنون دانش آموزان نمره‌ای برای تحقیق و پژوهش دارند ولی این در حالی است که معلمان و دانش آموزان در این زمینه آموزشی ندیده‌اند. 
وی تصریح کرد: آشنا شدن و داشتن مهارت دانش آموزان و معلمان در امر پژوهش یکی دیگر از اهداف این طرح است و برای این طرح هشت کارگروه در آموزش و پرورش تعریف شد.
معاونت پژوهشی آموزش و پرورش اصفهان تاکید کرد: امید است با اجرای دستورالعمل‌ها در سطح مدارس و مناطق دانش آموزانی پژوهش محور و تفکر محور آموزش دهیم تا زمانی که این دانش آموزان به دانشگاه رسیدند یک محقق و پژوهشگر تربیت شده باشند.
وی همچنین در ادامه به ارتقای سطح آموزشی و مهارتی معلمان اشاره کرد و بیان داشت: مرکز آموزش ضمن خدمت در دوره‌های مقدماتی و پیشرفته آماده همکاری در این زمینه با معلمان است.
به گزارش فارس، با حکم مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان، مهدی اشراقی به سمت مدیریت آموزش و پرورش گلپایگان تا چهار سال آینده منصوب شد و از زحمات 35 ماهه علی اصغر شهبازی تقدیر و تشکر شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول