اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با طرح لایحه دولت در مجلس نهم صورت می‌گیرد:

تفکیک حوزه انتخابیه برخی از شهرستان‌های فارس

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در خانه ملت گفت: از دور نهم مجلس شواری اسلامی این حوزه انتخابیه دارای دو نماینده می‌شود.

تفکیک حوزه انتخابیه برخی از شهرستان‌های فارس
حجت‌الاسلام یونس موسوی سرچشمه امروز در  گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با توجه به گستردگی حوزه انتخابیه شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند تفکیک آن به دو حوزه انتخابیه ضروری بود.
موسوی همچنین بیان کرد: بر این اساس، از دور نهم مجلس، قیروکارزین و فراشبند یک نماینده و مردم فیروزآباد و میمند نیز دارای یک نماینده در بهارستان می‌شوند.
نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند به تشریح چگونگی تصویب افزایش یک نماینده دیگر در این حوزه انتخابیه اشاره کرد و بیان داشت: از سال 87 نخستین جلسه در استانداری برگزار شد و نماینده‌ها اولویت دادند که قیروکارزین و فراشبند یک حوزه با یک نماینده باشد و فیروزآباد و میمند نیز مستقل شود.
وی ادامه داد: پس از آن در معاونت سیاسی و تقسیمات وزارت کشور بر روی آن برنامه‌ریزی شد و استانداران نیز اولویت را به قیروکارزین و فراشبند که حدود 160 هزار نفر جمعیت دارد، دادند.
موسوی تصریح کرد: فیروزآباد و میمند نیز 140 هزار نفر جمعیت، 10 شهر، 340 روستا غیر از عشایر داشته و که 200 کیلومتر از استان قم بیشتر وسعت دارد.
عضو مجمع نمایندگان فارس خاطرنشان کرد: با این ویژگی‌ها مسئولان به این نتیجه رسیدند که تعداد نماینده‌های حوزه انتخابیه شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند افزایش یابد که هم‌اکنون نیز به تصویب هیئت دولت رسیده و رئیس جمهور و وزیر کشور نیز  اجرای آن را امضا کرده‌اند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول