اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن قیروکارزین خبر داد:

پرداخت تسهیلات به روستائیان قیروکارزین

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن قیروکارزین گفت: 921 مورد تسهیلات به ارزش 9 میلیارد و 210 میلیون تومان به روستائیان قیروکارزین پرداخت شد.

پرداخت تسهیلات به روستائیان قیروکارزین
محمدعلی صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین تأمین مسکن محرومان را از هدف تشکیل بنیاد مسکن دانست و اظهار داشت: بنیاد مسکن قیروکارزین شهریور ماه 82 شروع به کار کرده و در این سال‌ها فعالیت‌های بسیاری در سطح روستاهای این شهرستان انجام داده است.
وی با اشاره به حوزه فعالیت این اداره خاطرنشان کرد: بیشتر خدمات بنیاد در روستاها بوده که یکی از آنها اعطای تسهیلات ساخت و مقاوم‌سازی مسکن روستایی بوده که سقف این تسهیلات 10 میلیون تومان و در چهار قسط است.
صیادی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون 921 مورد تسهیلات به ارزش 9 میلیارد و 210 میلیون تومان با همکاری بانک‌های مسکن، ملی و ملت به روستائیان قیروکارزین پرداخت شد.
این مقام مسئول با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه به متقاضیان واجد شرایط به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌ها تصریح کرد: 170 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی در دو قسط برای تعمیرات جزئی و یا ساخت حمام روستایی به متقاضیان پرداخت شده است.
رئیس بنیاد مسکن قیروکارزین اضافه کرد: در راستای صدور اسناد مالکیت روستایی 800 پروانه به اداره ثبت اسناد و املاک ارائه شده که 750 سند تاکنون صادر شده است.
وی با اشاره به بحث واگذاری زمین در روستاها بیان کرد: با هماهنگی اداره منابع طبیعی و همکاری بخشداران و دهیاران پس از طی مراحل قانونی 250 قطعه زمین در روستاهای مختلف واگذار کردیم.
صیادی گفت: بنیاد مسکن قیروکارزین از سال گذشته تاکنون یک‌هزار و 37 پروانه ساختمان روستایی صادر کرده است و 36 ناظر مقیم روستایی کار نظارت را در روستاها انجام می‌دهند.
این مقام مسئول طرح هادی روستایی را دارای دو بخش مطالعه و تهیه و اجرای طرح دانست و اظهار داشت: اکنون تمام روستاهای این شهرستان دارای طرح هادی هستند و به جز پنج روستا برای اجرای طرح در تمام روستاها تأمین اعتبار شده است.
وی ادامه داد: در این طرح جدول‌گذاری، لبه‌گذاری، زیرسازی و آسفالت انجام می‌شود که در روستاهای علی‌آباد، بریخون، قلات، تنگ روئین،کرکویه، ابوعسکر و شهرک شمالی به پایان رسیده و در برخی روستاها در حال اجراست.
رئیس بنیاد مسکن قیروکارزین با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای کم‌جمعیت توسط بنیاد مسکن بیان کرد: در شهر قیر 900 واحد مسکن و در شهر کارزین 184 واحد در دست احداث بوده که تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
این مقام مسئول ادامه داد: ساخت مسکن مهر در شهرهای افزر به دلیل ارائه نشدن آورده توسط مردم و در امام‌شهر و مبارک‌آباد به دلیل مشکل زمین انجام نشده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول