اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سفرهای شهرستانی استاندار؛

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرح‌های عمرانی باشت

خبرگزاری فارس: در ادامه سفرهای استاندار به شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد، نیکزاد و جمعی از مدیران استانی از طرح‌های عمرانی در باشت بازدید کردند.

بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرح‌های عمرانی باشت
به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز به همراه حسینی نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، حبیبی معاون عمرانی استانداری این استان، قلیپور سرپرست فرمانداری باشت و تعدادی از مدیران استانی و محلی از طرح‌های عمرانی و نیمه تمام شهرستان باشت بازدید و مشکلات آنها را بررسی کردند.
اکبر نیکزاد و هیئت همراه در سفر به شهرستان باشت ابتدا از چند طرح عمرانی و نیمه تمام از جمله پمپاژ کشاورزی روستاهای چاه‌تلخ و چالموره، چهار خطه کردن محور بوستان به شلال‌دان و سه راهی باشت به پل شهید کلانتری، پارک تپه‌ای، ساماندهی رودخانه باشت، بلوار 45 متری، مسکن مهر فرهنگیان و مدرسه شبانه‌روزی باشت بازدید و دستورات لازم برای رفع مشکلات این طرح‌ها را ارائه کردند.
وی در بازدید از پمپاژ کشاورزی چاه تلخ و چالموره با بیان این‌که با بهره‌برداری از این طرح آبیاری کشاورزی بیش از 400 هکتار از اراضی دیم در روستاهای چاه تلخ و چالموره و دره باشت به آبی تبدیل میشود، از مسئولان جهاد کشاورزی و اداره برق خواست تا زیرساختهای لازم برای بهره‌برداری از این طرح کشاورزی را در دهه فجر امسال  فراهم کنند.
استاندار در بازدید از محور چهار خطه شدن بوستان به شلال‌دان و سه راهی باشت به پل شهید کلانتری از اختصاص اعتبار برای تکمیل این طرح راهسازی در سال جاری خبر داد.
عالیترین مقام اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از طرح ساماندهی رودخانه باشت، با اشاره به مزایای این پروژه ابراز داشت: با اجرای طرح ساماندهی رودخانه باشت علاوه بر جلوگیری از گسترش عرض رودخانه و تخریب اراضی کشاورزی، چندین هکتار زمین احیا میشود که میتوان برای فضای سبز از آن استفاده کرد.
استاندار در بازدید از مسکن مهر فرهنگیان باشت از مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شهرداری و آب و برق و گاز خواست زیر ساخت‌های لازم برای ساخت مسکن در این شهرک را فراهم کنند.
اکبر نیکزاد پس از بازدید از این طرح‌ها در جلسه شورای اداری شهرستان باشت که با حضور مدیران استانی و صاحبان طرح‌ها تشکیل شد با ارائه راهکار لازم در مورد رفع مشکلات این طرح‌ها، خواستار تسریع در روند آنها شد.


* تصویب چند مصوبه برای تکمیل طرح‌ها نیمه تمام
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای اداری باشت از اختصاص 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای تکمیل پمپاژ کشاورزی چاه تلخ و چالموره خبر داد و عنوان داشت: سه میلیارد ریال برای تکمیل محور چهار خطه بوستان به شلال‌دان و دو میلیارد ریال نیز برای تکمیل چهار خطه ورودی باشت به تصویب رسید.
منوچهر حبیبی از گازرسانی به 10 روستای شهرستان باشت تا دهه فجر سال 91 اشاره کرد و اظهار داشت: 3 میلیارد ریال برای تکمیل مدرسه شبانه‌روزی باشت در اختیار اداره نوسازی قرار گرفت تا این فضای آموزشی در سال جاری به بهره‌برداری برسد.
وی ادامه داد: برای تکمیل طرح ساماندهی رودخانه باشت و بلوار 45 متری و پارک تپه‌ای نیز از محل اعتبارات استانی در سال جاری اعتبار اختصاص مییابد.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه شورای اداری باشت با برشمردن برخی مطالبات و خواسته‌های مردم شهرستان باشت گفت: استقرار ادارات از مهمترین نیاز‌های مردم است.
‌سید قدرت‌الله حسینی با بیان اینکه باشت از آبان‌ماه سال گذشته تاکنون به شهرستان ارتقا یافته افزود: هنوز بسیاری از ادارات در این شهرستان تاسیس نشده و بقیه نیز به‌صورت نمایندگی اداره می‌شوند.
وی افزود: مردم برای انجام کارهای روزمره و اداری خود به شهرستان گچساران میروند که این امر مشکلاتی را برای مردم به‌وجود آورده است.
حسینی از مسئولان اجرایی خواست تا زمینه برای راه‌اندازی اداراتی که مورد نیاز مردم است را فراهم کنند تا مشکلات کمتر شود و زمینه توسعه باشت نیز فراهم شود.
انتهای پیام/ل20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول