اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

80 درصد مدارس ابتدایی قزوین یکنوبته شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به سازماندهی 80درصد مدارس استان قزوین در نوبت صبح، از تک نوبتی شدن یک درصد باقی مانده تا پایان شهریور خبر داد.

80 درصد مدارس ابتدایی قزوین یکنوبته شد
جعفر حبیبی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، بیان کرد: 85 هزار نفر دانش‌آموز در دوره ابتدایی در سطح استان قزوین داریم.
وی ادامه داد: 147 مدرسه دو نوبته در استان داریم که باید تبدیل به یکنوبته یا به اصطلاح تک شیفت صبح شوند.
 
* سازماندهی 147 مدرسه در نوبت صبح
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: یعنی 147 مدرسه در نوبت صبح باید سازماندهی شود و در واقع باید 147 مدرسه را در نوبت صبح ثابت نگه داریم؛ چون مکان نبوده اینها در نوبت بعد از ظهر سازماندهی شده‌اند،‌ در نتیجه ما باید 147 فضا را در نوبت صبح سازماندهی کنیم.
وی اظهار کرد: در دوره راهنمایی و متوسطه، در ادغام بعضی از فضاها، در استفاده از فضاهایی که به نوعی در دوره ابتدایی ممکن است، فعالیت کردیم و در این راستا از هر امکانی که بشود، استفاده کرده‌ایم.
حبیبی افزود: گام بعدی در این راه استفاده از ظرفیت‌ها برای استفاده از ظرفیت کامل مدارس و کلاس‌های دوره ابتدایی است، اینها نیز سازماندهی شده و خوشبختانه تا این لحظه 80 درصد این سازماندهی اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به تأمین فضا برای یکنوبته کردن مدارس ابتدایی توضیح داد: فرض کنید سه مدرسه راهنمایی داریم، شاید بشود اینها را در دو مدرسه راهنمایی سازماندهی کرد در نتیجه یک فضا برای ما خالی میشود که فضای به دست آمده را به دوره ابتدایی میدهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با تلاشی که همکارانمان انجام دادند به جز یک تعداد اندکی، سعی کردیم که مدارس راهنمایی و متوسطه را در نوبت صبح مستقر کنیم یعنی در این سازمان دوره راهنمایی و متوسطه را هم آوردیم ولی چون دوره ابتدایی بیشترین تکلیف ما بوده این را کامل نگه داشتیم اما راهنمایی و متوسطه را به صورت دو نوبته اداره میکنیم.
وی ادامه داد: پیش دبستانی ضمن اینکه مهم است ولی جزو آموزش رسمی ما نیست و خانواده‌‌ها به صورت داوطلبانه فرزندانشان را میفرستند.
 
* استفاده کامل از ظرفیت مدارس ابتدایی برای پیش دبستانی
حبیبی افزود: در گذشته در مدرسه ابتدایی از کلاس‌های موجود یک یا دو کلاس را به پیش دبستانی اختصاص داده بودیم ولی سال تحصیلی 91-90، پیش دبستانی را در نوبت صبح حذف کردیم و ظرفیت ابتدایی را بالا بردیم.
وی یادآور شد: با توجه به این امر مدرسه با ظرفیت کامل در نوبت بعدازظهر به عنوان پیش دبستانی سازماندهی شده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول