اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس:

ورود مجلس به موضوع تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس به دلیل پیامدهای آن است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر لزوم بررسی طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس در این کمیسیون گفت: ورود مجلس به موضوع تعطیلی روزهای پنج‌شنبه مدارس، به دلیل گزارش‌های ارائه شده درباره پیامدهای این کار است و جنبه «نظارتی» دارد.

ورود مجلس به موضوع تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس به دلیل پیامدهای آن است
نورالله حیدری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره طرح تعطیلی روزهای پنج‌شنبه در «مدارس راهنمایی یک نوبته» و «هنرستان‌ها» اظهار داشت: با توجه به اینکه در این رابطه هنوز کمیسیون اظهار نظر نکرده است، بنابراین این اقدام مورد قبول ما نیست؛ در واقع ابتدا باید موضوع را در کمیسیون مطرح کنند تا اعضا به نوعی قانع شده و با طرح همراهی کنند.

حیدری در پاسخ به این دیدگاه وزیر آموزش و پرورش که معتقد است «تصمیم‌گیری درباره روز و ساعات آموزش یک مسئله مدیریتی بوده و از اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش است و نیاز به قانونگذاری ندارد»، تصریح کرد: با توجه به بُعد نظارتی مجلس، وقتی نمایندگان احساس کنند که یک تصمیم پیامدهای منفی دارد، باید آن را تحلیل و بررسی کرده و نظر خود را اعلام کنند.

* مجلس از بُعد "نظارتی" به طرح تعطیلی مدارس وارد شده است، نه از جنبه "قانونگذاری"

وی اضافه کرد: هیچ‌کس نگفته است که در این رابطه نیاز به «قانونگذاری» از طرف مجلس است و بحث کمیسیون هم این نیست بلکه در این رابطه به کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارش‌هایی مبنی بر اینکه این تصمیمات پیامدهای خاصی دارد، ارائه شده است بنابراین در این رابطه جنبه «نظارتی» مجلس مدّ نظر است.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس تصریح کرد: بر این اساس اگر کمیسیون نسبت به محتوای طرح قانع شود با آن همراهی می‌کند و اگر قانع نشود، ساز و کارهای قانونی مخصوص به خود از جمله «سؤال» را پیگیری می‌کند، بنابراین این مسئله مغایرتی با جنبه‌های مدیریتی در اختیار وزارتخانه ندارد.

* رأی اعتماد به وزیر به معنای این نیست که همه کارهای انجام شده مدنظر مجلس است

حیدری ادامه داد:‌ وقتی مجلس بر اساس مصوبه‌ای اختیاراتی را به بخشی می‌دهد، می‌تواند درباره نحوه اجرای آن نیز نظر بدهد، بنابراین رأی اعتماد به وزیر یا رأی به تصویب هر قانونی به این معنا نیست که هر کاری انجام شد همان نظر مجلس است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: ما به وزیر رأی داده‌ایم تا اقداماتی را در آموزش و پرورش انجام دهد، بنابراین اگر کارها مطابق با قانون و بدون بازتاب منفی انجام شود، مورد نظر ما نیز خواهد بود؛ در غیر این صورت نمی‌توان گفت چون مجلس یک موضوع را به آموزش و پرورش واگذار کرده است، هر کاری را می‌توان انجام داد، بنابراین حق نظارت مجلس در هر حال محفوظ است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول