اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان خبر داد:

احداث 22 پروژه ورزشی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور ورزش و جوانان استان کردستان از احداث 22 پروژه ورزشی به منظور افزایش سرانه فضای ورزشی در این استان خبر داد.

احداث 22 پروژه ورزشی در کردستان
فرهاد عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: احداث 17 زمین ورزشی در روستا‌ها و پنج باب سالن زورخانه از سری پروژه‌هایی است که از اردیبهشت‌ ماه سال جاری آغاز شده و تا دیماه امسال به پایان خواهند رسید.
وی تصریح کرد: برای احداث این تعداد زمین ورزشی اعتباری افزون بر 850 میلیون تومان از محل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان، مصوبات سفر مقام معظم رهبری و استانی اختصاص یافته است.
وی در ادامه افزود: این زمین‌های ورزشی هر کدام به مساحت یک هکتار در شهرستان‌‌های بانه، بیجار، سقز، سروآباد، قروه، دهگلان و کامیاران احداث خواهند شد.
به گفته وی، در شهرستان‌های سقز، دهگلان و کامیاران هر کدام سه پروژه، قروه و مریوان هر کدام دو پروژه و شهرستان‌‌‌‌های بانه، بیجار، سرو‌‌‌‌آباد و دیواندره هر کدام یک پروژه احداث خواهد شد.
مدیرکل امور ورزش و جوانان استان کردستان گفت: یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری توسعه فضا‌های ورزشی در سطح روستا‌ها است و پروژه‌های این مصوبات در قالب احداث زمین فوتبال، دیوار‌کشی و رختکن محقق خواهد شد.
عبداللهی از احداث پنج باب سالن زورخانه‌ در استان خبر داد و افزود: هر کدام این سالن‌ها در زمینی به ابعاد 440 مترمربع با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال در دست ساخت هستند.
وی در ادامه عنوان کرد: سالن‌های در دست احداث از مصوبات سفر دور دوم هیئت دولت به استان کردستان است که اعتبار آن از محل تملک دارائیهای استان تامین می‌شود.
به گفته وی، این سالن‌ها در شهرهای سروآباد، سریش‌آباد، موچش، زرینه و حسن‌آباد یاسوکند احداث می‌شود.
عبداللهی به منظور توجه بیشتر به این ورزش ملی و مذهبی افزود: مسئولان اداره کل ورزش و جوانان  نسبت به احداث سریع پروژه‌های اجرایی زورخانه‌ها خواهد پرداخت.
مدیرکل امور ورزش و جوانان استان کردستان در پایان گفت: با همکاری مسئولین استان و بهره‌برداری از سالن‌های زورخانه‌ایی در سال جاری امر گسترش این رشته ملی و مذهبی در شهرها و بخش‌های کوچک استان صورت خواهد گرفت و شاهد افزایش سرانه ورزشی در سطح استان خواهیم بود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول