اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس:

جوانان فلسطینی ادامه‌دهنده مکتب امام هستند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم در راهپیمایی عظیم روز قدس، گفت: جوانان فلسطینی و لبنانی ادامه‌دهنده مکتب امام خمینی هستند.

جوانان فلسطینی ادامه‌دهنده مکتب امام هستند
محمد دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طرقبه، این حرکت عظیم را سرمنشأ بیداری و مقاومت مردم علیه اسرائیل در تمام دنیا دانست و اظهار داشت: حدود 64 سال پیش همه زمینه‌ها برای ایجاد یک رژیم جعلی و جنایتکار در سرزمین مقدس فلسطین فراهم شد و به دنبال این حرکت شوم که با همکاری سازمان ملل همراه بود رژیم غاصب صهیونیستی در سرزمین فلسطین تشکیل شد.
نماینده مردم طرقبه شاندیز و چناران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از همان آغاز روی کار آمدن این رژیم، جنایت‌های بی‌سابقه آن علیه ملت فلسطین رقم خورد و پشتیبانی همیشگی انگلیس و آمریکا از یک سو و سکوت مجامع بین‌المللی‌، ارائه امکانات وسیع و همه جانبه‌، ارسال سلاح‌های پیشرفته و ممنوعه برای تقویت این رژیم جنایتکار از سوی دیگر و تضعیف اراده ملت فلسطین در آن زمان برای مبارزه با ظلم، دست به دست هم داد تا این رژیم فاسد به یک قدرت عظیم برسد.
وی افزود: کشورهای عربی که در ابتدا به مقابله با این رژیم رفته بودند با یک حمله شش روزه شکست خورده و ناکارآمد شدند و به کناری نشسته و شاهد جنایت‌‌های رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین بودند.
دهقان گفت: کشور مصر که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای اسلامی در منطقه شناخته می‌شد، با نفوذ آمریکا در قرارداد ننگین کمپ دیوید همکاری با رژیم صهیونیستی را پذیرفت و بعد از آن بیشتر کشورهای عربی که ادعای مسلمانی داشتند با ایجاد سفارتخانه‌های اسرائیل این رژیم را به رسمیت شناخته و به طور آشکار همکاری خود را با این رژیم آغاز کردند.
عضو هیئت رئیسه مجلس بیان داشت: در این شرایط وخیم که بیشتر کشورهای اسلامی دست دوستی با اسرائیل داده بودند، مردم مظلوم فلسطین توسط سربازان رژیم فاسد اسرائیل قتل عام می‌‌شدند که خیل عظیمی از آنان از شهر و دیار خود آواره شدند و مجبور به ترک فلسطین شدند و تعداد کمی نیز راه سازش را انتخاب کرده و برخی دیگر راه مبارزه با این رژیم نامشروع را انتخاب کردند.
دهقان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 را اتفاق مهم آن روزها دانست و اظهار داشت: با تمام شرایطی که در آن زمان به وجود آمده بود و همچنین همکاری بیشتر کشورهای عربی با اسرائیل برای حمله به فلسطینی‌ها، پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) سبب آشفتگی مقامات اسرائیلی و آمریکایی شد.
وی گفت: با وجود اینکه اسرائیل در زمان پیروزی انقلاب تبدیل به یک قدرت نظامی شده بود و کمک تمام کشورها را نیز در اختیار داشت اما با این وجود امام خمینی (ره) در نخستین جملات، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خواستار حذف اسرائیل از صفحه روزگار شد و بر این گفته خود تأکید می‌کرد.
نماینده مردم طرقبه شاندیز و چناران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همانگونه که امام (ره) فرمود، «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، آن هم در شرایطی که آمریکا به عنوان یک ابر قدرت شناخته شده بود و هیچ کشور و یا فردی نمی توانست و جرأت نمی‌کرد که در مقابل آمریکا ایستادگی کند اما خمینی کبیر این جمله کوتاه و با شکوه را به جان ملتی ستمدیده جاری ساخت و آنان را در مقابل این ابر قدرت غرب به ایستادگی فراخواند و در مورد اسرائیل هم فرمودند که اسرائیل یک غده سرطانی است که باید از جهان اسلام برکنده شود.
دهقان افزود: فلسطین یکی از محورهای مبارزاتی امام علیه استکبار بود و ملت ایران و انقلاب اسلامی از همان ابتدا با موضوع فلسطین عجین شدند و فلسطین را از ان خود می‌د‌انند همانطور که امام فرمود « فلسطین پاره تن اسلام است».
وی امیدواری ملت فلسطین برای ایستادگی در مقابل اسرائیل را حمایت‌های همه جانبه ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: راه ایستادگی در مقابل اسرائیل تنها زیر پرچم اسلام صورت خواهد پذیرفت و زیر پرچم اسلام بود که انتفاضه جوانان فلسطینی آغاز ش و پیروزی‌های این ملت ستمدیده نمایان شد.
وی انتفاضه مردم فلسطین را سبب قدرتمند شدن روز به روز جبهه فلسطینی‌ها در مقابل اسرائیل خواند و گفت: با شروع انتفاضه، آن توان بلامنازع اسرائیل دچار تزلزل شد که می‌‌تون این تزلزل را در جنگ 33 روزه در جنوب لبنان مشاهده کرد که برای نخستین بار حزب الله لبنان طعم شکست را بر رژیم غاصب صهیونیستی چشاند.
دهقان اظهار داشت: جوانان فلسطینی و لبنانی با آموزش و درس‌گیری از مکتب اسلام و مکتب امام (ره) در مقابل زیاده‌خواهی‌های رژِیم غاصب اسرائیل ایستادگی کردند و روز به روز آنها را در چشم جهانیان خوار و ذلیل‌تر کردند که این البته از وعده‌های الهی است.
دهقان گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و پاگیری حزب الله لبنان و آغاز انتفاضه‌های اول و دوم، ورق قدرتمندی اسرائیل برگشت و پیروزی‌های جبهه حق در مقابل اسرائیل آغاز شد و این رژیم دچار تزلزل شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی انقلاب‌های اخیر مردم مسلمان را آغاز حرکتی جدید علیه اسرائیل دانست و افزود: امروز در تمام کشورهای منطقه همه یک‌صدا فریاد خشم آلود خود را بر سر اسرائیل غصب فرود خواهند آورد تا این صحبت امام که فرمودند «اسرائیل باید نابود شود » به زودی محقق شود.
دهقان اظهار داشت: این اتفاقات شیرین و مبارک حاصل حمایت شما مردم عزیز در طول سال‌های بعد از انقلاب است و بدانید که امروز دوباره پشت اسرائیل با این خیل عظیم که در حمایت از قدس عزیز به خیابان‌ها آمده بودند به لرزش در آمده و آرامش از آنها دور شده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول