اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد زنجان اعلام کرد:

کمک 620 میلیون ریالی زنجانی‌ها به مردم سومالی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) زنجان گفت: به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) زنجان و با کمک‌های مردمی این استان 620 میلیون ریال کمک به مردم سومالی جمع‌آوری شده است.

کمک 620 میلیون ریالی زنجانی‌ها به مردم سومالی
حسن موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کمک مردم کشور به مردم قحطی‌زده سومالی اظهار داشت: مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان اقدام به برپایی پایگاه‌هایی در سطح استان کردند.
وی با اشاره به اینکه مردم استان زنجان بسیار نوع‌دوست و خیر هستند، ادامه داد: کمک 62 میلیون تومانی مردم خیر استان زنجان به منظور امداد رسانی مردم قحطی‌زده سومالی دلیل خوبی بر این ادعا است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان یادآور شد: برپایی و جمع‌آوری کمک به مردم سومالی با همکاری مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان و سازمان بسیج مستضعفان صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) خود اسوه و الگوی بزرگی در راستای کمک به افراد نیازمند بود، اضافه کرد: روز 21 ماه مبارک رمضان روز همبستگی با مردم سومالی نامگذاری شده بود و مردم کشورمان و به تبع آن مردم استان زنجان با حضور در پایگاه‌های مستقر شده در سطح استان اقدام به کمک‌رسانی به مردم قحطی‌زده سومالی کردند.
موسوی با اشاره به اینکه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان 50 پایگاه در سطح استان زنجان به منظور جمع‌آوری کمک به مردم قحطی‌زده سومالی برپا شده بود، افزود: جمع‌آوری کمک با استقبال خوبی از سوی مردم استان زنجان مواجه شد.‌
وی با اشاره به اینکه در روز همبستگی با مردم سومالی برخی از پایگاه‌های این نهاد به صورت ثابت در سطح استان دایر بوده است، ادامه داد: برخی از این پایگاه‌ها نیز به صورت سیار در سطح استان تعبیه شده بود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان دلیل برپایی پایگاه‌های سیار در سطح استان را ازدحام جمعیت در برخی از نقاط پرتردد استان و همچنین حضور تعداد زیاد عزاداران بسیار در برخی از مکان‌های عزاداری عنوان کرد و افزود: دلیل این امر رفاه حال خیران و نیکوکاران استان بوده است.
وی تصریح کرد: با اشاره به اینکه کمک‌‌های مردم استان زنجان محدود به روز بیست‌ و یکم ماه مبارک رمضان نبوده و قبل از آن نیز صورت می‌گرفته است، ادامه داد: از دهه نخست ماه مبارک رمضان جمع‌آوری کمک‌های مردمی استان زنجان به مردم سومالی آغاز شده است.
وی از دیگر اقدامات مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در راستای کمک به مردم سومالی تعبیه صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مساجد و محل‌های برگزاری شب احیا خبر داد و گفت: این اقدام کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با استقبال خوبی از سوی مردم عزادار استان زنجان روبه‌رو شد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان اینکه این نهاد تا روز عید سعید فطر اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردم نیکوکار و خیر استان زنجان می‌کند، اضافه کرد: مردم خیر و نوع‌دوست استان زنجان در صورت تمایل می‌توانند با حضور در دفاتر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در همه شهرستان‌ها اقدام به تحویل کمک‌های نوع‌دوستانه خود به دفاتر و مراکز این نهاد کنند.
وی همچنین از فعالیت همه روزه شماره حساب بین‌الملل سیبای کمیته امداد امام خمینی (ره) نزد بانک ملی خبر داد و گفت: این شماره حساب همیشه فعال بوده و مردم استان زنجان در صورت تمایل می‌توانند، به شعب مختلف این بانک در سطح استان مراجعه کرده و کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 0104993409008 واریز کنند.
موسوی با تاکید بر اینکه صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان برای مردم  سومالی به صورت مجزا صورت می‌گیرد، اضافه کرد: بروز قحطی و خشکسالی در سومالی و کمک مردم استان زنجان به مردم سومالی سبب کمرنگ شدن کمک‌های مردمی برای خود مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) نشده و این امر نیز با استقبال خوبی از سوی مردم استان زنجان مواجه شده است.
وی همچنین با اشاره به فعالیت پایگاه انفاق، احسان و نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان که به منظور انجام خدمات مربوط به خیران این نهاد ایجاد شده است، ادامه داد: این پایگاه نیز به صورت ویژه به منظور کمک‌رسانی به مردم قحطی‌زده سومالی دایر بوده و خیران و مردم نوع‌دوست استان در صورت دسترسی می‌توانند، کمک‌های مردمی خود به مردم سومالی را به مسئولان حاضر در این پایگاه تحویل دهند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به احادیث نقل شده از معصومان (ع) در خصوص کمک به افراد نیازمند ادامه داد: با توجه، تامل و الگو‌برداری از زندگی ائمه معصومان (ع) می‌توان با دیدگاه نو و جدید اقدام به کمک برای افراد نیازمند کرد، چرا که آثار کمک به نیازمندان نه تنها در آخرت بلکه در زندگی دنیوی افراد نیز برکات بسیاری به همراه دارد.
 لازم به ذکر است، به گفته مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان مردم استان همواره در راستای کمک به مردم و نیازمندان پیشگام بوده‌ و در راستای کمک به مردم  قحطی‌زده سومالی در مراسم شب‌های احیا در زنجان در دو پایگاه مسجد جامع و امامزاده سید ابراهیم زنجان مبلغ 116 میلیون ریال کمک مردمی جمع‌آوری شده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول