اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت صورت گرفت؛

افتتاح 246 واحد مسکونی مددجویی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر اداره تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: در هفته دولت 246 واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان زنجان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح 246 واحد مسکونی مددجویی در زنجان
مرتضی جز دائمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: آغاز به کار این واحدهای مسکونی از سالروز آزادی خرمشهر بوده است، که با تلاش و همکاری مسئولان اجرایی این امر در طول سه ماه به پایان رسیده و تحویل مددجویان داده شده است.
وی ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) را یکی از مسائل مورد توجه مسئولان این نهاد برشمرد و ادامه داد: تا کنون اقدامات بسیاری به منظور برطرف کردن مشکلات مددجویان در این زمینه انجام شده است.
مدیر اداره تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان یادآور شد: با افتتاح و بهره‌برداری از 246 واحد مسکونی مددجویی این نهاد یک هزار و 206 نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از نعمت داشتن سرپناه بهره‌مند شده‌اند.
وی با بیان اینکه متراژ هر یک از واحدهای مسکونی مددجویان زیر پوشش این نهاد 50 تا 55 متر است، اضافه کرد: زیر بنای کلی واحد‌های تحویلی مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان 11 هزار متر بوده است.
جز دائمی با اشاره به اینکه اعتبارات اختصاص یافته به این واحدها از محل اعتبارات بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن تامین شده است، میزان اعتبار این طرح‌ها را در مجموع 24 میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد.
وی هدف از ایجاد مسکن برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان را حل مشکل مسکن مددجویان همزمان با برطرف کردن سایر نیازهای این مددجویان عنوان کرد و افزود: ایجاد مسکن برای مددجویان زیر پوشش این نهاد کمک شایانی در راستای رشد اقتصادی آنها است.
مدیر اداره تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه حل مشکل مددجویان یکی از اقداماتی است که با رشد خوبی در استان زنجان روبه‌رو است، اضافه کرد: حل مشکل مسکن مددجویان زیر پوشش از برنامه‌های مهم این نهاد است.
وی با اشاره به برنامه‌های مختلفی که مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان برای هفته دولت در نظر گرفته‌اند، ادامه داد: کلنگ‌زنی 15 واحد مسکونی مددجویی همزمان با آغاز هفته دولت از برنامه‌های کمیته امداد است.
 جز دائمی با مثبت ارزیابی کردن طرح‌های مختلف به منظور ساخت مسکن برای مددجویان اضافه کرد: با ساخت این 15 واحد مسکونی 60 نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان خانه‌دار می‌شوند.
وی اذعان داشت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این تعداد واحد مسکونی مددجویی از محل اعتبارات بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن تامین می‌شود.
مدیر اداره تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان اینکه به طور متوسط میزان اعتبار اختصاص یافته به هر یک از این واحدها 150 میلیون ریال است، اضافه کرد: مجموع اعتبار اختصاص یافته برای ساخت این تعداد واحد مددجویی یک میلیارد و 500 میلیون ریال است.
وی با اشاره به اینکه به محض کلنگ‌زنی این واحدها، ساخت آنها نیز آغاز شده است، ادامه داد: زیربنای کلی این پروژه‌ها بالغ بر 675 متر مربع است.
جز دائمی همچنین در ادامه از آغاز ساخت واحدهای مسکونی مددجویی در 124 روستای استان خبر داد و گفت: تامین مسکن روستایی نیز از جمله برنامه‌های اداره تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان است و تاکنون نیز واحدهای مسکونی بسیاری برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در سطح روستاهای استان ساخته شده است.
وی یادآور شد: مسئولان اداره تامین مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در تلاش هستند تا با آغاز ساخت واحدهای مسکونی این پروژه‌ها را در کمترین زمان ممکن احداث و تحویل مددجویان دهند.
مدیر اداره تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان همچنین با اشاره به مقاوم‌سازی منازل مسکونی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: در زمان ساخت واحدهای مسکونی نیز به ایمن بودن و مقاوم‌سازی این واحدهای مسکونی توجه ویژه‌ای صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه مشکل مسکن یکی از دغدغه‌های بزرگ هر خانواده‌ای است، ادامه داد: این مسئله هنگامی که خانواده‌ای زیر پوشش یک نهاد حمایتی باشد و قادر به تامین مسکن نباشد، موضوعیت و اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
جز دائمی تاکید کرد: از آغاز سال‌جاری تعدادی واحد مسکونی تحویل مددجویان داده شده و ساخت تعدادی از واحدهای مسکونی نیز آغاز و یا کلنگ‌زنی شده است.
مدیر اداره تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد با تلاش مسئولان اجرایی این موضوع با سرعت خوبی پیش می‌رود،گفت: مقاوم‌سازی منازل مسکونی مددجویان زیر پوشش این نهاد نیز از برنامه‌های اداره تامین مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول