اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی پایتخت خبر داد:

زورگیری با خودروهای قرضی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقانی که با قرض گرفتن خودرو، اقدام به زورگیری میکردند، خبر داد.

زورگیری با خودروهای قرضی
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌ عمومی نیروی انتظامی، عباسعلی محمدیان از دستگیری سارقانی که با قرض گرفتن خودرو، اقدام به زورگیری میکردند، خبر داد و گفت: از مالباختگان احتمالی دعوت میشود برای طرح شکایت خود و نیز شناسایی متهمان به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.
بر پایه این گزارش، 23 خردادماه، مالباخته، جوان 23 ساله‌ای بود که در مراجعه به کلانتری 171 طی شکایتی اعلام کرد: ساعتی قبل به اتفاق دو نفر از دوستانم در حالی که مبلغ 5 میلیون و 400 هزار تومان وجه نقد برای خرید خودرو به همراه خود داشتم به سمت عبدل‌آباد حرکت کردیم که در حوالی اتوبان خلیج، خیابان انبار به صورت ناگهانی در محاصره دو دستگاه خودروی پژو 206 سفید رنگ و پژو 405 نقره‌ای رنگ و تعداد شش نفر از سرنشینان آنها قرار گرفتیم.
رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: این افراد سلاح سرد به دست (چاقو و قمه) از خودروهایشان پیاده شده و ما را به زور و ضرب و شتم از خودروی تاکسی (متعلق به دوستم) بیرون کشیده و در این لحظه برای این که جدیت خودشان را نشان بدهند شیشه سمت شاگرد را نیز شکستند.
مالباخته افزود: این شش نفر با ایجاد رعب و وحشت و فحاشی و ضرب و شتم من و دوستانم تمام وجه نقد همراهم را سرقت کرده و به سرعت از محل متواری شدند ولی دوستم شماره پلاک خودروی پژو 206 را یادداشت کرد.
با تشکیل پرونده مقدماتی در کلانتری و با توجه به این که شماره یکی از خودروهای متهمان اعلام شده بود، مأموران کلانتری مشخصات مالک خودرو را به دست آورده و در مراجعه به آدرس مالک در خیابان فدائیان اسلام، در نزدیکی منزل مالک و در مقابل یک مغازه به صورت رها شده رؤیت کرده در حالی که موتور خودرو هنوز گرم بوده و حاکی از این که خودرو لحظاتی قبل در این محل رها شده است.
با توقیف خودرو و انتقال به پارکینگ و تشکیل پرونده مقدماتی و ارسال به دادگاه بخش آفتاب روز بعد، با دستور قاضی پرونده برای رسیدگی تخصصی و شناسایی و دستگیری متهمان به کارآگاهان مبارزه با زورگیری پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.
کارآگاهان در نخستین اقدام خود پس از شناسایی مالک خودرو که یک خانم بود، وی را به پایگاه احضار کردند.
این زن پس از حضور در پایگاه به افسر پرونده گفت: من مالک خودرو هستم که همسرم به نام «مهدی ـ ج» از آن استفاده میکند اما در 23 خرداد داییام به نام «مهدی ـ الف» خودروی پژو را برای چند ساعت از من به طور امانت گرفت و گفت میخواهد برای وصول طلبش به عبدل‌آباد برود.
همچنین مشخصات خودروی پژو 405 نقره‌ای و هویت مالک آن نیز شناسایی شد.
کارآگاهان به آدرس منزل مالک این خودرو مراجعه کرده که مالک اظهار داشت: در 23 خرداد ماه «مهدی ــ ج« برای رساندن همسرش به جایی خودرو را از من امانت گرفته است و ساعاتی بعد خودرو را به من برگردانده است.
کارآگاهان با اظهارات همسر «مهدی ـ ج» (مالک خودرو) دریافتند که این فرد همان متهمی است که در اردیبهشت ماه سال جاری به اتهام سرقت خودرو به همراه چند نفر از همدستانش توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شده و هم اکنون با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است.
در ادامه اقدامات پلیسی برای دستگیری این متهم معلوم شد وی با اطلاع از این که پلیس به علت زورگیری، متواری است.
با زیر نظر قرار دادن محل‌هایی که احتمال حضور این فرد و «مهدی ـ الف» (دایی همسرش) میرفت، در نهایت در 16 مرداد ماه در حالی که متهم به منزلش مراجعه نمیکرد، مخفی گاهش واقع در خیابان دیلمان شناسایی و تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پایگاه نهم ضمن هماهنگی قضایی با قاضی پرونده به این آدرس مراجعه کردند.
با عدم توجه متهم به دستورات پلیس به منظور ورود به مخفی گاه که یک آپارتمان مسکونی بود، علاوه بر گشودن قفل درب ورودی، درب آپارتمان باز نشد که پس از تلاش‌های لازم معلوم شد متهم وسایل داخل آپارتمان را پشت درب قرار داده است.
با توجه به این وضعیت و پس از ورود به آپارتمان، در حالی که دختر جوانی در محل حضور داشت، مشخص شد متهم با استفاده از فرصت ایجاد شده از طریق پشت بام موفق به فرار شده است.
دختر جوان اظهار داشت: وی دوست «مهدی» است و قرار است تا با هم ازدواج کنند.
کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی از آن جایی که تمام محل‌های احتمالی تردد و دوستان و بستگانش را از قبل شناسایی کرده بودند، با فرار متهم طرح مهار را به مورد اجرا گذاشته و فقط ساعتی بعد در حالیکه متهم قصد ورود به منزل یکی از دوستانش در دولت‌آباد شهرری را داشت، شناسایی و دستگیر شد.
با عملیات غافلگیرانه کارآگاهان در خیابان، متهم با قمه‌ای که در اختیار داشت ابتدا اقدام به درگیری تن به تن با افسر پلیس کرده و زمانی که متوجه شد محدوده اطراف در محاصره پلیس است به صورت پیاده پا به فرار گذاشت و کارآگاهان با رعایت قانون به کارگیری سلاح و شلیک تیر هوایی، در نهایت با شلیک و اصابت یک تیر به پای متهم وی را دستگیر و به بیمارستان فیروزآبادی منتقل کردند.
در ادامه پیگیری موضوع، متهم دیگر پرونده «مهدی ـ الف» در 24 مرداد ماه سال جاری در خیابان یاغچیآباد شناسایی و قبل از هرگونه فرصت برای فرار دستگیر و به پایگاه منتقل شد.
با اعترافات دو متهم دستگیر شده ، در 30 مردادماه سال جاری دو متهم دیگر به اسامی «احسان» و «وحید» در محدوده یاغچیآباد و در مخفی گاه‌های خود دستگیر شدند.
متهمان دارای سوابق اتهامی سرقت خودرو و مواد مخدر هستند که تحقیقات برای سایر اتهامات و سرقت‌های احتمالی آنان ادامه دارد.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به احتمال سرقت‌های دیگر از سوی متهمان به شیوه زورگیری و ... از مالباختگان احتمالی دعوت میشود برای پیگیری و یا طرح شکایت خود و نیز شناسایی متهمان به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری مراجعه کنند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول