اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد:

تصویب 200 میلیارد تومان برای آزادراه رشت قزوین

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از تصویب 200 میلیارد تومان برای اتمام 11 کیلومتر آزادراه رشت قزوین خبر داد.

تصویب 200 میلیارد تومان برای آزادراه رشت قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، مهدی سعادتی عصر امروز در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی این شهرستان اظهار داشت: افتتاح یکهزار و 144 پروژه صنعتی در هفته دولت سال جاری نشان‌دهنده عزم و روحیه بسیجی مدیران استان است.
وی تلاش مضاعف همراه با روحیه خودباوری را از رویکردهای مسئولان عنوان کرد و افزود: افتتاح پروژه‌های عمرانی تاثیر قابل توجهی در رونق اقتصادی و اشتغال دارد.
سعادتی لاهیجان را قطب گردشگری گیلان و کشور نامید و تصریح کرد: لاهیجان به عنوان قطب گردشگری جهان اسلام مطرح بوده و دارای ظرفیت‌های بسیار بالای گردشگری است.
استاندار گیلان وجود طبیعت بسیار زیبا و بکر، استقرار کارخانه‌های توانمند به‌ویژه در بخش صنایع غذایی، ماشین‌آلات صنعتی و قرار گرفتن در مسیر گردشگری را از مزیت‌های شهرستان لاهیجان برشمرد و خاطرنشان کرد: لاهیجان به عنوان منطقه چایخیز مطرح است و این امر موجب شده در کشور دارای موقعیت ویژه و منحصر به‌فرد باشد.
وی وجود 15 واحد صنعتی فعال و توانمند کشور در شهرک صنعتی لاهیجان را از جمله مزیت‌های این شهرستان خواند و یادآور شد: در دولت نهم و دهم به بخش صنعت گیلان توجه ویژه شده است.
سعادتی عدم پرداخت تسهیلات زودبازده و سرمایه در گردش را از مشکلات صنایع ذکر کرد و بیان داشت: تعداد یکهزار و 200 پروژه صنعتی در گیلان در دست اجراست و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در شاخص توسعه‌یافتگی استان تاثیرگذار است.
استاندار گیلان احداث تصفیه‌خانه فاضلاب لاهیجان را یکی از گام‌های موثر در ایجاد زیرساخت صنعتی نامید و گفت: صنعت یکی از بخش‌های مهم در استان است.
وی از تصویب 200 میلیارد تومان برای اتمام 11 کیلومتر آزادراه رشت قزوین خبر داد و عنوان داشت: بندر، راه، فرودگاه و راه‌آهن نقش مهمی در توسعه استان دارد.
نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام در استان، گفت: مسئولان هماهنگی لازم برای انجام امور را داشته باشند.
یوسف قاسمی با اشاره به روحیه تلاش، کار و سازندگی بین مدیران استان، افزود: بخش صنعت نیازمند توجه ویژه مسئولان است.
وی لاهیجان را قطب صنعتی و گردشگری گیلان توصیف کرد و یادآور شد: لاهیجان ظرفیت و توانمندی فراوانی در زمینه‌های مختلف دارد و باید از تمام ظرفیت‌های شهرستان استفاده شود.
فرماندار لاهیجان نیز در این مراسم به افتتاح 91 پروژه در هفته دولت در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: 15 میلیارد و 200 میلیون تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است.
احمد آقایی اشتغال‌زایی پروژه‌های مذکور را 260 نفر عنوان کرد و افزود: لاهیجان در حال حاضر به کارگاه سازندگی تبدیل شده است.
رئیس سازمان صنایع و معادن گیلان نیز در این مراسم به پرداخت یکهزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات در بخش صنعت و معدن استان اشاره کرد و اظهار داشت: این میزان تسهیلات در سال 84 به یکهزار و 600 میلیارد تومان افزایش یافت.
محمدحسین اصغریان لاهیجان را یکی از قطب‌های صنعتی گیلان نامید و افزود: شهرک صنعتی لاهیجان قابلیت ایجاد 40 واحد صنعتی را دارد و در حال حاضر 15 واحد صنعتی با 500 کارگر در آن مستقر است.
وی با اشاره به احداث 10 واحد صنعتی در شهرک صنعتی لاهیجان، تصریح کرد: عدم وجود تصفیه‌خانه از مشکلات این شهرک بوده که با پیگیری و تلاش شرکت شهرکهای صنعتی گیلان این مهم برطرف شده است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان نیز در این مراسم به خدمات دولت در بخش صنعت و زیرساخت‌های صنعتی اشاره کرد و یادآور شد: گیلان با داشتن 32 موقعیت صنعتی از جمله 15 شهرک صنعتی، 9 ناحیه صنعتی و 8 مجتمع کارگاهی و همچنین برخورداری از واحدهای فعال توانمند به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور مطرح است.
مجید عباسیان امین تحقق این امر را ناشی از روحیه جهادی و انقلابی مدیران دانست و اظهار داشت: واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی با وجود تحریم‌ها و مشکلات دارای جایگاه فرا ملی هستند.
عضو ستاد هماهنگی صنایع و معادن گیلان متذکر شد: شهرکهای صنعتی همگام با توسعه رویکرد جدیدی را در زمینه توجه به اقدام‌های زیست‌محیطی در مجموعه شهرکها و نواحی صنعتی استان آغاز کرده‌اند.
به گفته وی، اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی، اجرای شبکه‌های زیست‌محیطی، تحقق فضای سبز به‌ویژه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب از محل اعتبارات ملی و استانی از جمله مواردی بوده که برای توسعه زیرساخت‌های صنعت در استان انجام شده است.
عباسیان امین رویکرد شهرکهای صنعتی گیلان را در راستای محیط زیست دانست و بیان داشت: شرکت شهرکهای صنعتی زیرساخت‌های مناسب را برای حضور سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول