اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

مدیر کل فرودگاه امام‌خمینی(ره) در گفت‌‌وگو با فارس خبر داد:

ورود 5 شرکت ترکیه‌ای و بهره‌برداری از خط لوله تأمین سوخت فرودگاه

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) از ورود پنج شرکت هواپیمایی ترکیه‌ای به این فرودگاه در سال جاری خبر داد و گفت: در هفته دولت امسال سه پروژه این فرودگاه به بهره‌برداری می‌رسد که خط لوله تأمین سوخت هواپیما از پالایشگاه تهران یکی از آنها است.

ورود 5 شرکت ترکیه‌ای و بهره‌برداری از خط لوله تأمین سوخت فرودگاه
رضا قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به رشد پرواز‌های فرودگاه امام خمینی (ره) در سال جاری اظهار داشت: در پروازهای ‌سال جاری این فرودگاه بین‌المللی نسبت به تابستان سال گذشته رشد مثبتی ‌رخ داده و این افزایش پرواز‌ها در شرایطی به وقوع پیوست که برخی پرواز‌های داخلی کاهش داشته است.
وی با اشاره به اینکه روزانه بین 180 تا 200 پرواز در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) انجام می‌شود،‌ اظهار داشت: ایام تابستان پیک سفر و فصل شلوغی پروازها است.
مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) ضمن اشاره به اینکه با کاهش آمار پرواز‌های داخلی طبیعتاً میانگین رشد کلی پروازها ‌کاهش می‌یابد، اضافه کرد: با این حال پروازهای فرودگاه حضرت امام در این ایام کاهش نیافته زیرا در فصل تابستان استقبال مسافران از پروازهای اروپایی مطلوب است.

* مشکلات مالی گریبان‌گیر سرعت اجرای پروژه‌های فرودگاه امام(ره)

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی فرودگاه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در پروژه‌های فاز یک و فاز دو فرودگاه حضرت امام، عملیات اجرایی کماکان در حال انجام است و تنها در این‌باره با مشکلات بودجه‌ای و مالی مواجه هستیم که از سال گذشته گریبان‌گیر این فرودگاه و موجب طولانی‌تر شدن زمان اجرای پروژه‌ها شد.
قدیمی با تأکید بر اینکه امید است اختصاص بودجه‌ها و تخصیص اعتبار به موقع صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در این صورت بدهی پیمانکاران پرداخت می‌شود و اجرای پروژه‌ها سرعت می‌گیرد.

* بهره‌برداری از سه پروژه فرودگاه امام خمینی (ره) در هفته دولت

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی فرودگاه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه سه پروژه مهم این فرودگاه در هفته دولت سال ‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: خط لوله تأمین سوخت هواپیما از فرودگاه امام خمینی(ره) به پالایشگاه ری در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد؛ عملیات اجرایی این پروژه به دلایل متعدد حدود 10 سال به طول انجامیده و با موانع بسیاری مواجه بود اما در شش الی هفت ماه اخیر این پروژه پیشرفت مناسبی داشت و عملیات تکمیل آن به اتمام رسید.
قدیمی خاطرنشان کرد: ساختمان مجتمع قضایی فرودگاه امام خمینی (ره) و ساختمان گذرنامه این فرودگاه نیز از دیگر پروژه‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت سال جاری است.
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی فرودگاه امام خمینی (ره) تصریح کرد: همچنین برخی دیگر از پروژه‌های در حال اتمام فاز یک این فرودگاه نظیر پاویون فرودگاه، توسعه ترمینال، پل ارتباطی بین فاز یک و پارکینگ شماره سه و از این قبیل، در ایام مبارک دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
قدیمی خاطرنشان کرد: با افتتاح پاویون، ‌فضا برای توسعه در سالن ترانزیت ایجاد شده و امکان افزایش پروازها فراهم خواهد شد.
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی فرودگاه امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: همچنین با فراهم شدن زیر‌ساخت لازم در گمرک فرودگاه که مهمترین آن بهره‌برداری از انبار 10 هزار متر مربعی گمرک‌، توسعه اپرون بار و همچنین برخی ساختمان‌های جانبی برای استقرار ارگان‌های ذیربط است، هم‌اکنون گمرک فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) یکی از فعال‌ترین گمرک‌های کشور به شمار می‌رود و قابلیت پذیرش تمامی بارهای تجاری و حتی داروئی را دارد.

* ورود و آغاز فعالیت پنج شرکت هواپیمایی ترکیه‌ای در فرودگاه امام خمینی (ره)

قدیمی با اشاره به اینکه شرکت‌های هواپیمایی به موضوع نوسازی ناوگان و ایمنی پرواز دقت کافی دارند، گفت: ‌شرکت‌های خارجی فعال در فرودگاه امام خمینی (ره) افزایش یافته‌اند؛ پس از ایام نوروز سال جاری پنج شرکت ترکیه‌ای در این فرودگاه آغاز به کار کرده‌اند و با هواپیماهای نوین اقدام به برقراری پرواز و جابه‌جایی مسافران می‌کنند.
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه پروازهای این شرکت‌های ترکیه‌‌ای در زمان‌های مناسب از روز انجام می‌شود اظهار داشت: مردم نیز از این پروازها استقبال کرده‌اند.

* پیشرفت روز‌افزون فرودگاه امام خمینی (ره) مرهون همکاری رسانه‌ها است

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با انتقاد از برخی اطلاع‌رسانی‌های نامناسب و اشتباه در مورد فرودگاه امام خمینی (ره) از سوی برخی رسانه‌ها، اظهار داشت: این فرودگاه در واقع پیشانی نظام محسوب می‌شود و یک فرودگاه بین‌المللی جامع و کامل است؛ قطعاً دشمنان در چنین شرایطی که این فرودگاه با روند رو به رشد مواجه است، مایل هستند این روند رو به رشد را کُند کنند و در این‌باره هزینه‌های گزافی را خرج می‌کنند.
انتهای پیام/ح
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول