اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام ‌جمعه کرمانشاه:

دولت ‌با یاری مردم پیگیر مطالبه مقام معظم رهبری باشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: دولت ‌با یاری مردم پیگیر مطالبه مقام معظم رهبری باشد.

دولت ‌با یاری مردم پیگیر مطالبه مقام معظم رهبری باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه،آیت‌الله علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه افزود: روز قدس فریاد زنده‌ای است که مرگ ندارد امروز میدان تحریر مصر به محلی برای تجمع روز قدس تبدیل شده است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به ویژگی انبیاء و اولیاء در داشتن صبغه الهی اظهار کرد: امام‌ خمینی صبغه الهی داشت و توانست دنیا را تکان دهد ایشان در مقابل دنیا ایستاد و تنها سرمایه‌اش در این ایستادگی همین صبغه الهی بود. لذا کلامش در دلها نفوذ میکند و روز قدس در بین مسلمانان جهان به عنوان روز مقابله با استکبار و صهیونیست شناخته میشود.
وی اظهار داشت: از همان سال 42 که اوایل جوشش انقلاب بود امام خمینی با دوراندیشی و آینده‌نگری لبه تیز مقابله خود را به سمت صهیونیست قرار داد و از این رژیم به عنوان غده سرطانی تعبیر کرد.
آیت‌الله علما در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیان قرآن در خصوص رنگ و صبغه الهی و مجادله قوم یهود و نصارا با پیامبر اکرم(ص) در این ‌ارتباط‌ گفت: در بین اهل کتاب رسم بود که بچه را در بدو تولد با آب رنگی شست‌وشو میدادند اما قرآن کریم خطاب این جماعت میفرماید بهترین رنگ، رنگ و صبغه الهی است که مربوط به روح و جان انسان است.
وی افزود: آنچه از صبغه الهی مورد نظر خداوند است رنگ اخلاص بندگی و عبودیت است و نتیجه این ماه مبارک رمضان نیز باید مزین شدن به رنگ و صبغه الهی باشد.
امام‌جمعه کرمانشاه اظهار داشت: تمام رنگ‌ها فناپذیر است جز رنگ خدایی که در روح انسان جدا دارد، 124 هزار پیامبر الهی وظیفه مهندسی این رنگ را در روح و دل انسان به عهده داشتند. آنها آمدند تا به جان ما رنگ توحید، بندگی و عبودیت بدهند.
نماینده ولی فقیه معنای دیگر رنگ و صبغه الهی را پذیرش ولایت خداوند و جانشینان باری تعالی بر روی زمین دانست و تصریح کرد: روح تمام اعمال، عبادات و اذکار ما صبغه ولایت است. انسانی که صبغه ولایی دارد حال اعمال و زبانش مشغول ذکر خداست.
وی مرحله بعداز صبغه الهی را مرحله تفکر برشمرد و گفت: بعد از ذکر باید تفکر کنیم. ببینیم چه توشه‌ای برای آخرت فراهم کرده‌ایم از خود سؤال کنیم در مقابل عمری که سپری کرده‌ایم چه چیزی به دست آورده‌ایم.
آیت‌الله علما گفت: امام خمینی کسی بود که ذوب در خدا و غرق در صبغه الهی بود لذا میبینید که نتیجه کلام ایشان در روز قدس چه انقلابی ایجاد کرده است، امام با تکیه بر همین صبغه الهی انقلاب اسلامی را صادر و روز قدس را مشخص کرده است.
امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: ملت ایران به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی مدافع مستضعف است چه مسلمان باشد چه غیرمسلمان و این حرفی است که تا قیامت خریدار دارد.
وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت گفت: باید خدمات و کارهای اساسی اطلاع‌رسانی شود از دولت هم انتظار میرود تا خواسته‌های مقام معظم رهبری به ویژه اشتغال، تورم و فرهنگ عمومی را با سرعت بیشتری پیگیری کند.
نماینده ولی فقیه افزود: باید فضای جامعه به فضای الهی و معنوی تبدیل شود و دولت محترم با یاری مردم باید پیگیری این مطالبه مقام معظم رهبری باشد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول