اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد:

رشد 100 درصدی کیفیت آثار نمایشگاه قرآن مشهد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: آثار به نمایش گذاشته شده در ششمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به لحاظ کمیت و کیفیت رشد 100 درصدی داشته است.

رشد 100 درصدی کیفیت آثار نمایشگاه قرآن مشهد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری ظهر امروز در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته از رشد قابل توجهی هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی برخوردار است و در این زمینه رشد 100 درصدی داشته است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ستاد نمایشگاه از چهار ماه پیش تشکیل شد، بیان داشت: تمام دستگاه‌هایی که عضو این ستاد بودند هر دو هفته یک بار در جلسات شرکت داشتند  و تقسیم کار انجام می‌شد که در همین راستا این نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی هم از نظر کمی وهم از نظر کیفی داشته است.
وی افزود: به لحاظ کمی امسال یکهزار و 800 متر مربع را برای نمایشگاه اختصاص دادیم و همچنین از 11 استان کشور و از هر استان یک یا چند شهر در نمایشگاه آثار خود را ارائه دادند.
غفاری خاطرنشان کرد: ما همچنین از چهار کشور دیگر برای شرکت در حوزه هنری فعالیت‌های قرآن دعوت کردیم که این امر در گذشته به دلیل اینکه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد همزمان با تهران بوده هیچ‌گاه صورت نمی‌گرفته است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی حضور 23 شهرستان استان‌ها در نمایشگاه را از دیگر عواملی خواند که در رشد کیفی نمایشگاه قرآن موثر بوده‌اند.
وی ادامه داد: از نظر کیفی نیز ششمین نمایشگاه قرآن و عترت را از 24 بخش به 36 بخش ارتقا دادیم و موضوعاتی مثل جنگ نرم، بصیرت، حجاب و عفاف، حجاب و خانواده و کودک و نوجوان امسال برای نخستین بار در نمایشگاه شکل گرفت.
غفاری درباره بودجه نمایشگاه گفت: معمولا از ابتدای سال تا ماه پنجم بودجه‌ای به استان‌ها داده نمی‌شود اما امسال اعتبار نمایشگاه کاملا مشخص بود و دستور دادیم تا اعضای ستاد هزینه‌ها را مشخص کنند تا بتوانیم از بودجه شاخص‌های فرهنگی کمک بگیریم.
وی تصریح کرد: امسال بودجه خیلی خوبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی داریم تا جایی که 18 درصد بودجه ما امسال به مساجد، کانون‌های فرهنگی و فعالیت‌های قرآنی اختصاص یافته است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی افزود: امسال کار بزرگی که در استان انجام دادیم فعالیت‌های این چنینی را در برنامه‌های مصوب شورای فرهنگ عمومی قرار دادیم.
وی بیان داشت: به عنوان مثال بودجه مصوب هفته دفاع مقدس در شورای فرهنگ عمومی وجود ندارد و ما امسال این اقدام را انجام دادیم چرا که همواره باید دفاع مقدس را پشتیبانی کنیم.
غفاری در پاسخ به این سؤال که اطلاع رسانی چگونه بوده و آیا فکر نمی‌‌کنید همچون سال‌های گذشته از ضعف برخوردار است، بیان داشت: کمیته اطلاع‌رسانی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از مدت‌ها قبل با مرکزیت صدا و سیما تشکیل شده بود و همچنین شهرداری را موظف کردیم که بروشورها و بنرهای تبلیغاتی را که از مدت‌ها قبل چاپ کرده بودیم، در سطح شهر و اتوبوس‌ها و مترو در معرض دید علاقمندان قرار دهند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی افزود: بیشتر اتوبوس‌های شهری اعم از دولتی و خصوصی هماهنگ شده است، پوسترهای تبلیغاتی را در اتوبوس استفاده کنند و همچنین از آستان قدس درخواست کردیم در حرم مطهر رضوی بین نماز مغرب و عشا اطلاع‌رسانی کنند و هر شب تعدادی غذای حضرت در نمایشگاه توزیع شود.
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی به اندازه کافی صورت گرفته است و از تمام ظرفیت‌ها از جمله شهرداری، صدا و سیما و همه غرفه‌داران برای اطلاع‌رسانی استفاده کردیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: با این وجود مراسمی که قبل از برپایی نمایشگاه درگیر آن بودیم سبب شد، اطلاع رسانی را محدود کنیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول