اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده وزارت امور خارجه ایران در گیلان:

اتحاد و همدلی مرگ رژیم صهیونیستی را در پی دارد

خبرگزاری فارس: نماینده وزارت امور خارجه ایران در گیلان گفت: اتحاد و همدلی مرگ رژیم صهیونیستی را در پی دارد.

اتحاد و همدلی مرگ رژیم صهیونیستی را در پی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، ذوالفقار امیرشاهی ظهر امروز در نماز جمعه این شهر ماه رمضان را از نگاه معظم رهبری قطعه‌ای از بهشت نامید که مومنان به خداوند و عالم غیب در آن به عبادت می‌پردازند.
وی قدس را از دیدگاه مسلمانان دارای جایگاه ویژه‌ دینی و تاریخی دانست و گفت: قدس سرزمینی است که دری از درهای آسمان از آنجا باز می‌شود و معراج از آن برای پیامبر عظیم‌الشان اسلام امکانپذیر شده است.
نماینده وزارت امور خارجه ایران در گیلان به بیان آیاتی درباره روشن شدن جایگاه قدس در قرآن کریم اشاره کرد و از سکونت حضرت ابراهیم (ع) در سرزمین قدس و حجاز و نیز ساخت کعبه در بیت‌الله‌الحرام سخن گفت.
وی نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام قدس از طرف امام راحل را نشانه حکمت الهی و راهکار حکیمانه امام راحل عنوان کرد.
امیرشاهی با بیان اینکه شرایط حاکم بر منطقه خود گواه بر لزوم برگزاری مراسم روز قدس در سراسر جهان است، تصریح کرد: اکنون صهیونیست‌ها با محاصره غزه و اعمال تحریم‌های اقتصادی در کنار یورش‌های مکرر نظامی 1.5 میلیون فلسطینی ساکنان این منطقه را در شدیدترین بحران انسانی قرار داده‌اند که با سکوت مجامع جهانی همراه بوده و ادعای حقوق بشر غرب گوش فلک را کر کرده است و آنها با حمایت از این روند غیرانسانی و بی‌شرمانه به شریکی بزرگ برای کشتار آرام مردم فلسطین بدل شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه اینها حقایقی است که بر فلسطین حاکم شده، اذعان داشت: هدف نهایی صهیونیسم بین‌الملل و متحدان صرفا نابودسازی فلسطین نیست بلکه نگاه آنها به جنگ با تمام جهان اسلام است.
نماینده وزارت امور خارجه در گیلان ادامه داد: اگر امروز فلسطین از طرف جهان اسلام فراموش شود فردا شاهد تحرک صهیونیست‌ها و غرب در دیگر کشورهای اسلامی برای نابودی اسلام و مسلمانان خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه نتیجه سال‌ها سکوت مسلمانان در برابر تجاوزگری‌های غرب و صهیونیست‌ها در فلسطین را می‌توان در عراق و افغانستان مشاهده کرد، افزود: کشورهایی به دلیل سکوت جهان اسلام در مقابل زیاده‌خواهی‌های صهیونیسم بین‌اللمل و متحدانش در اشغال آمریکا قرار دارند در حالی که در پوشش این اشغالگری صهیونیست‌ها به تاراج منابع این کشورها می‌پردازد.
امیرشاهی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه و غزه در جنگ 22 روزه را موجب شکست سنگین برای صهیونیست‌ها دانست و ابراز داشت: این دستاوردی بزرگ برای جهان اسلام بود که در گرو اتحاد و همدلی به دست آمده است.
وی اضافه کرد: امروز نشانه‌های این تلاش و کوشش در راستای هم‌صدایی و وحدت و مبارزه با ظلم و استبداد به خوبی هویداست و همدردی ملت بزرگ ایران در این هم‌صدایی گام موثری در ترمیم زخم‌های ملت فلسطین است.
نماینده وزارت خارجه ایران در گیلان ضربه زدن به اتحاد جهان اسلام و استفاده از سیاست‌ تفرقه را از ارکان اصلی توطئه‌های دشمنان جهان اسلام برای رسیدن به اهداف توسعه طلبانه‌شان بر ضد مسلمانان خواند.
وی حمایت از قدس و مردم فلسطین به عنوان بخشی از جهان اسلام و نیز سلاحی برای مقابله با استعمارگران و توسعه‌طلبی دشمنان اسلام در دیگر ممالک اسلامی را امری ضروری نامید و اذعان داشت: تجلی‌گاه این حرکت بزرگ را می‌توان در اتحاد جهان اسلام برای برگزاری روز قدس در سراسر ممالک اسلامی مشاهده کرد و امیدواریم روزی شاهد زوال بیشتر صهیونیسم و حامیان آن باشیم.
امیرشاهی در ادامه به وظایف نمایندگی وزارت خارجه اشاره و از استاندار گیلان و مقامات استانی و شهرستانی به‌ویژه امام جمعه انزلی و فرماندار این شهرستان، اعضا و کادر شهرداری، اداره کل بنادر و شیلات، محیط زیست، مخابرات و رسانه‌ها قدردانی کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول