اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

فروپاشی رژیم صهیونیستی نقل محافل غرب است

خبرگزاری فارس: ‌امام جمعه اردبیل گفت:‌ فروپاشی رژیم صهیونیستی در آینده‌ای نزدیک نقل تمام محافل غربی و اظهار‌نظرهای زمامداران منطقه‌ای است.

فروپاشی رژیم صهیونیستی نقل محافل غرب است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: ملت ایران به ویژه مردم مؤمن اردبیل با راهپیمایی امروز نشان داد که بیش از گذشته در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آزادیخواهان دنیا بصیرت پیدا کرده ‌و از سوی دیگر حیثیت و آبروی نظام غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال از هم پاشیدگی است.
وی نشانه‌ها و نمودهایی از این فروپاشی را هذیان‌گویی استکبار جهانی اعلام کرد و افزود: زمانی آمریکا برای رژیم صهیونیستی حق ویژه قائل بوده و سعی می‌کرد با حمایت منطقه‌ای از این رژیم حاکمیت آن را مشروع جلوه دهد در حالی که امروز در نهایت ذلت و خواری نه تنها حمایت‌کننده‌ای برای رژیم غاصب صهیونیسم وجود ندارد بلکه همدستان او نیز در منطقه در حال خروج ذلیلانه هستند.
عاملی تصریح کرد: اگر زمانی مسئله فلسطین و روز قدس مسئله‌ای عربی و منطقه‌ای و اسلامی بود امروز به مسئله انسانی تبدیل شده است چرا که در نهایت بی‌شرمی و ناجوانمردی مشاهده می‌کنیم که رژیم صهیونیستی مردم غزه را در محاصره چند ماهه قرار داده است تا مبادا غذا و دارویی به دست آنها برسد.
امام جمعه اردبیل به تحقیر این رژیم و آمریکا از سوی امت‌های اسلامی اشاره کرد و ادامه داد:‌ آمریکا بیش از 60 سال است که امت اسلامی را در هر نقطه و جایگاهی تحقیر کرده و امروز پاسخ چنین تحقیرهایی را در ترک منطقه خاورمیانه با ذلت و خواری مشاهده می‌کند و یقین پیدا کرده است که دیگر توان رهبری دنیا و یکه‌ تازی در اداره کشورهای خاورمیانه را ندارد.
وی با اشاره به پیشگویی سران رژیم صهیونیستی بعد از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و زلزله ایجاد شده در سایه این نهضت عظیم خاطر‌نشان کرد:‌ همان‌گونه که سران رژیم صهیونیستی پیشگویی کردند که ایران ابتکار عمل در منطقه را به دست می‌گیرد رهبر معظم انقلاب نیز بارها از علائم فروپاشی رژیم صهیونیستی و آغاز شمارش معکوس برای نابودی این رژیم سخن به میان آورده و آنها را مطرح کرده است.
عاملی اضافه کرد:‌ به ادعای خود سردمداران رژیم صهیونیستی و هواداران آنها هر بنایی که در اطراف این رژیم و به حمایت از غاصب صهیونیسم بنا شود، متزلزل است و به زودی این بناها نیز فرو می‌پاشد.
وی با اشاره به برخی آرزوی سران رژیم صهیونیستی و آمریکایی در نابودی ایران و مقاومت اسلامی گفت: به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی استکبار این آرزو را به گور می‌برد چرا که با خیزش امت‌های اسلامی انقلاب اسلامی و جهان اسلام قدرتی مضاعف و بیش از گذشته پیدا کرده است.
خطیب جمعه اردبیل افزود: این رژیم زمانی سخن از گنج استراتژیک به میان می‌آورد که امروز شاهد آن هستیم این گنج استراتژیک که همان معاهده کمپ‌دیویت بود در حال لغو شدن است و مردم مصر هرگز چنین تعهد و معاهده‌ای را قبول نمی‌کنند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به حوادث کشور لیبی اشاره کرد و اظهار داشت: ‌بازی شروع شده در این کشور با هدف سهم‌خواهی یک بازی خطرناک و خلاف حرکت دموکراتیک است به طوری که اگر مردم این کشور بصیرت و آگاهی نداشته باشند روزگاری همچون مردم عراق و افغانستان پیدا می‌کنند.
عاملی اعلام حضور ناتو در لیبی را یکی از حرکت‌های خطرناک و بسیار نسنجیده اعلام کرد و ادامه داد: ‌اگر مردم این منطقه آگاه و هوشیار نباشند نظام سلطه غربی با فزون‌طلبی خود در این کشور اعلام موجودیت و حاکمیت می‌کند و این نهایت ذلت و خواری برای سران این کشور است.
 
* سیاه‌نمایی‌کنندگان در کشور اصلی‌ترین خائنان هستند
امام جمعه اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت گفت: ترور شهید رجایی و باهنر نشان داد که تروریسم دولتی آمریکا است و فرافکنی این کشور جز ناتوانی او چیز دیگری ثمر و عاید نمی‌کند.
عاملی تصریح کرد: آمریکا بارها ایران را به تروریسم متهم کرده است در حالی که کشورمان اصلی‌ترین قربانی تروریسم است و این نهایت بی‌شرمی است که مردم بیگناهی را در هواپیمای مسافربری مورد هجوم قرار دهیم و یا با ترور شخصیت‌های کشوری در ایران ادعا کنیم که ایران تروریسم است و آمریکا در مرتبه بیگناهی قرار دارد.
وی در ادامه سخنان خود با قدردانی از زحمات دولتمردان در تلاش‌های گسترده و شبانه‌روزی برای ارایه بهترین کارها و شایسته‌ترین خدمات خاطر‌نشان کرد: مبادا در آستانه انتخابات اسیر دست برخی سیاه‌نمایی‌ها در حوزه خدمت‌رسانی دولت باشیم چرا که برخی افراد با سیاه‌نمایی به دنبال حفظ جایگاه خود هستند در حالی که اصلی‌‌ترین خائنان کشور این افراد به شمار می‌روند.
عاملی گفت:‌ برخی از این افراد به آمریکا و رژیم صهیونیستی در اعمال تحریم شدید علیه ایران چراغ سبز نشان می‌دهند و بدون رعایت مصالح کلان کشور تمام حیثیت و آبروی نظام را به مخاطره می‌اندازند.
وی با قدردانی از مردم مؤمن اردبیل در شرکت باشکوه لیالی قدر و برنامه‌های این شب‌های با فضیلت از استانداری، فرمانداری، ستاد نماز جمعه، شهرداری، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و دیگر دستگاه‌های مهیاکننده زمینه مناسب برگزاری این محافل قدردانی کرد.
 
* فضیلت شب عید فطر کمتر از لیالی قدر نیست
امام جمعه اردبیل با اشاره به فرا رسیدن عید سعید فطر به فضیلت و اهمیت این عید بزرگ اشاره کرد و افزود: خداوند متعال به اندازه تمام روزها و شب‌های رمضان و لیالی قدر در شب عید فطر بندگان خود را از دوزخ و عذاب شدید نجات می‌دهد.
وی احیای شب فطر را بسیار ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: احیای شب فطر، نیمه شعبان، عید قربان و اول رجب در کتب و احکام اسلامی ما توصیه شده است و مبادا فضیلت احیا در این شب‌ها را از دست بدهیم.
عاملی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در نماز عید فطر نیز بعد از اتمام نماز باید تصور کنند که یا راه و مسیر آنها به سمت بهشت و یا جهنم است و در فضیلت نماز عید فطر همین کافی است که بدانیم نبی مکرم اسلام همه اصحاب، یاران و فرزندان خود را برای برپایی نماز عید فطر دعوت می‌کرد.
وی در ادامه سخنان خود به سه مقصد ثمربخش ماه مبارک رمضان به عنوان مقصد متعالی تربیت بشر اشاره کرد و ادامه داد: ماه رمضان باید به ما کسب نفس، تربیت و پرورش عواطف پاک و معنویت عالی را تعلیم داده باشد تا در زندگی بتوانیم تقوا را رعایت و با اراده مستحکم در برابر گناه و خطا بایستیم و اجازه ندهیم آلوده به معصیت شویم.
عاملی خاطر‌نشان کرد: مؤمن حقیقی در دو نقطه بهترین افطار را انجام می‌دهد که یکی بعد از اتمام ماه رمضان و دیگری در ملاقات با خداوند است که با اراده خود و کسب نفس قادر است در بهترین حالات خداوند متعال را زیارت کند.
 
* آداب و رسوم جاهلی و ملهم از غرب را عمل نکنیم
امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه‌های نماز به برخی از آداب و رسوم ناصواب در جامعه اشاره کرد و آنها را بهترین مصداق منکرات و دوری از آنها را بهترین امر به معروف برشمرد.
وی با برشمردن برخی از این آداب و رسوم غلط به ویژه در عزاداری‌ها و مصائب وارده به خانواده‌ها گفت: باید دقت کنیم تا فرهنگ غربی که بیشتر متکی بر تشریفات زائد است در زندگی ساده و بی‌آلایش ما رسوخ پیدا نکند چرا که این تشریفات و فرهنگ ناهمگون بر طلاق و بسیاری از مظاهر زشت اجتماعی دامن می‌زند.
عاملی تفاخر و برپا کردن سفره‌های رنگین اموات را از جمله مظاهر زشت جامعه اسلامی برشمرد و افزود: به جای هزینه میلیاردی در اطعام افراد بی‌نیاز و پولدار در عزا و مصیبت‌ها بهتر است هزینه چنین کارهای غلط و بی‌بنیان به مؤسسات خیریه و افراد نیازمند داده شود چرا که مردگان ما نیازی به آداب و رسوم زائد و کمرشکن ندارند که عده‌ای بخواهند میلیونی برای مردگان خود تشریفات برپا کنند.
وی هرگونه تزئین گل در مراسم تدفین مردگان با هزینه‌های گذاف و نوشتن تابلوهای تسلیت بی‌خاصیت را یادآور شد و تصریح کرد: شایسته است به جای چنین اقداماتی سعی کنیم از فقرا و نیازمندان دستگیری کرده و هزینه صرف شده برای تشریفات زائد را به مؤسسات کمک‌رسان و دستگیر از بیماران سرطانی بدهیم تا در جای مناسب صرف شده و از ترویج برخی آداب و رسوم غلط جلوگیری شود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول