اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

خاورمیانه اسلامی در حال شکل‌گیری است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در امام جمعه رشت گفت: خاورمیانه بزرگ اسلامی در حال شکل‌گیری است.

خاورمیانه اسلامی در حال شکل‌گیری است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه رشت با اشاره به اینکه در آخرین نماز جمعه ماه رمضان طبق رهنمود امام (ره) روز قدس اعلام شد، اظهار داشت: مردم گیلان همراه با آزادگان جهان با راهپیمایی تنفر خود را از رژیم صهیونیستی ابراز کردند.
وی افزود: 83 سال گذشته استکبار جهانی برای اینکه از دست یهودیان خودبرتر راحت شود تصمیم گرفتند یهودیان را در قلب کشورهای اسلامی قرار دهند و از شرارت‌های آنها در اروپا در امان بمانند زیرا ملت یهود در هر جا که قرار گیرد درصدد اذیت و آزار و برده‌کشی و سوءاستفاده برآمده است.
خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه استکبار از صهیونیست‌ها حمایت کردند و آنها را در فلسطین اسکان دادند، ادامه داد: صهیونیست‌ها چهار جنگ را به دنیای اسلام تحمیل کردند.
وی ابراز داشت: صاحبان سرزمین فلسطینی آواره شدند و امام راحل فلسطین را در قلب دنیای اسلام نامید و پس از 32 سال انقلاب اسلامی بهار کشورهای اسلامی پدید آمده است.
قربانی با بیان اینکه مردم در راهپیمایی روز قدس خواهان قطع رابطه با رژیم صهیونیستی هستند، متذکر شد: حسنی مبارک فرعون مصر از رژیم صهیونیستی حمایت کرد و دیوار آهنی بین فلسطین و مصر کشید ولی او را در قفس محاکمه کردند و این امر به دلیل رهنمودهای امام راحل اتفاق افتاده است و آزادگان در حال آزادسازی فلسطین هستند.
وی با تصریح بر اینکه باید دشمن ظالم باشیم، افزود: سران کشورهای اسلامی که با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند ظالم هستند.
‌نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: کسانی که به باقی‌ماندن حکومت رژیم صهیونیستی راضی باشند در گناه این رژیم شریک هستند و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور نماز را در قدس به امامت مقام معظم رهبری اقامه کنیم.
وی درباره انقلاب عراق گفت: انقلاب عراق نیز مانند انقلاب اسلامی شهدای بسیاری داده ولی دشمنان در آنجا بیکار ننشسته و می‌خواهند آمریکایی‌ها در آنجا بمانند.
قربانی با اشاره‌ به فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اذعان داشت: برخی‌ها تلاش مسئولان را از بین می‌برند و برای آنها سوژه درست می‌کنند.
وی ادامه داد: در اداره‌ها چای خارجی توزیع می‌کنند و تلاش استاندار و مسئولان را از بین می‌برند و نباید تلاش مسئولان بابی‌تدبیری و سوءاستفاده برخی از بین برود و باید جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته شود.
امام جمعه رشت با اشاره به تحولات خاورمیانه اظهار داشت: سال‌ها پیش قذافی امام موسی صدر را ربود و این روزها سرنوشت لیبی تعیین می‌شود.
وی با تصریح بر اینکه مسئله بهار آزادی دنیای اسلام را فرا گرفته است، افزود: غربی‌ها از این مسئله موج‌سواری می‌کنند.
خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه سوریه پایگاه آزادگان منطقه بوده است، خاطرنشان کرد: مقاومت فلسطین به دلیل حمایت سوریه است و باید این پایگاه محفوظ باشد.
وی بیان داشت: خاورمیانه بزرگ اسلامی در حال شکل‌گیری است.
قربانی به کمک مردم ایران به سومالی اشاره و تصریح کرد: دولت ایران به مردم مظلوم سومالی کمک می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران پیشگام کمک به محرومان است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول