اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کرد:

سرنوشت قذافی و مبارک در انتظار نتانیاهو

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با اشاره به بحران اقتصادی اسرائیل و تظاهرات مردم این کشور علیه مسئولان بیان داشت: از خداوند می‌خواهیم که به زودی نتانیاهو نیز به سرنوشت قذافی و مبارک دچار شود.

سرنوشت قذافی و مبارک در انتظار نتانیاهو
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان امام خمینی‌ (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: دغدغه ما این است که چگونه عمل کنیم تا رابطه خود را با خداوند استوارتر کنیم زیرا در رابطه با روز رستاخیز نگران هستیم.
وی افزود: حضرت علی (ع) می‌فرمایند «اگر تقوا وجود داشته باشد، هیچ جای نگرانی وجود ندارد، تقوا میان انسان و خداوند ارتباط ایجاد می‌کند». بنابراین کسانی که رابطه آنها با خدا گسسته شده تنها راهی که برای پیوند مجدد این ارتباط دارند، تقواست.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه تقوا سپری در مقابل عذاب و گرفتاری‌ها ایجاد می‌کند، گفت: امیدواریم همه مردم شریف ایران با استفاده از ماه رمضان به‌ویژه شب‌های قدر بهره لازم را در این زمینه دریافت کرده باشند و به وسیله برکات این ماه در روز قیامت احساس امنیت کنند.
وی به حضور باشکوه مردم خونگرم و ولایت مدار قم در راهپیمایی روز جهانی قدس اشاره کرد و افزود: گرچه دلیل حضور مردم برای همگان روشن است اما بیان آن در این جایگاه پاسخی به کسانی است که این حضور عظیم را زیر سؤال می‌برند.
حسینی بوشهری تصریح کرد: حضور ملت ما در این راهپیمایی بر اساس باورهای اعتقادی و نگاه ژرف دینی است زیرا دین اسلام و حضرت محمد (ص) و نیز اهل بیت عصمت و طهارت ما را به این امر فرا می‌خوانند و این حضور باشکوه تنها جنبه سیاسی ندارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری پایه اعتقادی راهپیمایی روز قدس را با الهام از سیره نورانی پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) ذکر کرد و بیان داشت: این مسئله بر روی دو محور استوار است که نخست محور ایستادگی در برابر ظالم است که در دستورات دینی ما وجود دارد.
وی رکن دوم حضور در راهپیمایی را حمایت از مظلومان برشمرد و خاطرنشان کرد: این امر نیز مبنای اعتقادی دارد و همانطور که ایستادگی در برابر ظالم جزو آموزه‌های دینی ماست، حمایت از مظلوم و فریادرسی از کسانی که ما را به کمک می‌طلبند نیز جزو باور‌های دینی تلقی می‌شود.
حسینی بوشهری اظهار داشت: سه نوع ظلم وجود دارد، نخست ظلم انسان به خداوند یعنی انسان قدمی برمی‌دارد که ظلم به خداست و دیگر ظلم انسان به خویشتن و سومین مورد، ظلم انسان به همنوعان خود است.
امام جمعه قم با بیان اینکه در اینجا مسئله ظلم انسان به دیگران مدنظر است گفت: پایمال کردن حقوق دیگران و کشتن و آواره کردن انسان‌ها و نیز تعدی به حقوق دیگران و بازی کردن با آبروی افراد از جمله موارد ظلم به سایر افراد است.
وی افزود: قرآن تعبیر جالبی در این زمینه دارد و می‌فرماید «سرزنش بر کسی روا نیست جز کسانی که بر دیگران ستم کرده و در زمین به ناحق تجاوز می‌کنند و عذاب دردناکی انتظار این افراد را می‌کشد» و این مطلب در سیره اهل بیت نیز دیده می‌شود.
حسینی بوشهری با اشاره به شهادت امیرالمونین (ع) اظهار داشت: آن حضرت در آخرین لحظات زندگی خویش و به هنگام وصیت به فرزندانش می‌فرماید: در مقابل ظالم خصم باشید به این معنا که تنها به ابراز دشمنی بسنده بلکه در مقابل ظالم مدعی باشید».
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این به معنای لزوم حضور و اقدام مناسب است و در این زمینه وظیفه کسانی که نزدیکتر به ظالم هستند متفاوت با کسانی است که در فاصله دورتری قرار دارند.
وی اقدام مردم ایران را در روز جهانی قدس ابراز خصم و دشمنی نسبت به ظالم دانست و تصریح کرد: با شعارها و فریادهای ملت غیور ایران ندای این مطلب بود که ملت خواستار محو رژیم اشغالگر قدس از صفحه روزگار بود.
حسینی بوشهری با بیان ضرورت یاری مظلوم بیان کرد: حضور مردم در راهیپمایی امروز مایه دلگرمی مردم مظلوم فلسطین خواهد بود.
امام جمعه قم با بیان روایتی از امام علی (ع) گفت: آن حضرت می‌فرماید «به خدا سوگند داد مظلوم را از ظالم می‌گیرم و افسار ظالم را می‌کشم تا وی را به آبشخور حق وارد سازم هرچند برای او ناخوشایند باشد» و امام حسین (ع) نیز زمانی که همه اصحاب و فرزندانش به شهادت رسیده بودند خطاب به امام سجاد (ع) می‌فرماید «از ظلم به کسی که در برابر تو هیچ یاری کننده ای جز خدا ندارد برحذر باش» و در واقع این مسئله مهم‌ترین پیام عاشوراست.
وی با اظهار اینکه حضور در راهپیمایی روز قدس زمینه مصاحبت با پیامبر را فراهم می‌کند، افزود: رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند «اگر کسی تلاشی کند که زمینه ساز گرفتن حق مظلوم از ظالم باشد همنشین من در بهشت خواهند بود».
حسینی بوشهری به کلامی از امام سجاد اشاره کرد و گفت: این امام بزرگوار می‌فرماید «خدایا در پیشگاه تو عذرخواهی می‌کنم از مظلومی که در حضور من مورد ظلم واقع شده و من موفق به یاری او نشدم» بنابراین حمایت از مظلوم به عنوان یک باور اعتقادی برای ما دارای ارزش است.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار امیدواری کرد که اقدام عبادی امروز مردم مسلمان ایران مورد رضایت پروردگار عالم قرار گرفته باشد و بیان کرد: مستکبران به زودی نتیجه ظلم خود را خواهند دید و نشانه‌های آن نیز آشکار شده است.
وی در خطبه دوم نماز این هفته جمعه قم گفت: امیرالمومنین(ع) چهار ویژگی برای متقین بیان می‌کند، نخست اینکه شهوت و هوای نفس در آنها مرده و دل‌های آنها متوجه خداست و ویژگی دوم این است که این افراد خشم خود را فرو می‌برند.
حسینی بوشهری سومین ویژگی متقین در کلام امیر مومنان را شکرگزاری در آسایش و راحتی ذکر کرد و بیان داشت: چهارمین خصلت افراد متقی، ‌استواری در مشکلات و نابسامانی‌هاست.
امام جمعه قم ضمن تشکر از مردم قم و سراسر کشور بابت حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس گفت: به تصدیق دست اندرکاران امر، راهپیمایی امسال باشکوه تر از سال‌های گذشته بوده برگزار شده است.
وی افزود: تشکر دوم از مردم به مناسبت حضور مردم ولایت مدار و متدین قم در مراسم شب‌های قدر است که امسال بسیار چشمگیر بود و حضور پرمعنای جوانان نیز در سراسر کشور دیده می‌شد.
حسینی بوشهری با بیان اینکه اگر کسی می‌خواهد مردم ما را بشناسد باید به اقدام مردم در این دو مراسم نگاه کند، اظهار داشت: ملت عزیز ایران چهره عبادی و سیاسی خود را با حضور در شب‌های قدر و راهپیمایی امروز به همه جهانیان نشان دادند.
عضو مجلس خبرگان رهبر با بین‌المللی دانستن روز قدس تصریح کرد: امام خمینی (ره) انسان روشن ضمیری بود که با اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس واژگان جدیدی را به مردم سراسر جهان اعلام کرد و فرمود «روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین بوده و روزی است که ملت‌های زیر ظلم و ستم به مقابله با ظالمان می‌پردازند».
وی بیان کرد: رهبر کبیر انقلاب در آن زمان به بیداری اسلامی نیز اشاره داشته و می‌فرماید « روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرت‌ها هشدار دهیم که اسلام دیگر زیر سیطره شما نخواهد بود».
حسینی بوشهری همزمانی روز قدس امسال با نهضت بیداری اسلامی را موجب متمایز بودن راهپیمایی امسال با سال‌های گذشته ذکر کرد و گفت: برخی از دیکتاتورهای منطقه نابود شده و بعضی دیگر نیز در صف انتظار هستند.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر قدس به ارتش تا به دندان مسلح و با پشتیبانی آمریکا از خود چهره‌ای شکست‌ناپذیر به نمایش گذاشته بود، خاطرنشان کرد: شکست این رژیم در جنگ‌های 33 روزه با حزب‌الله و 22 روزه غزه موجب امیدواریم ملت‌ها شده و امیدواریم روزی را شاهد باشیم که مردم آواره فلسطین در خانه‌های ساخته شده توسط اسرائیل سکونت کنند.
حسینی بوشهری با اشاره به بحران اقتصادی اسرائیل و تظاهرات مردم این کشور بر علیه مسئولان خود بیان کرد: از خداوند می‌خواهیم که به زودی نتانیاهو نیز به سرنوشت بن‌علی و مبارک دچار شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری سقوط دیکتاتور مصر را موجب احساس ناامنی رژیم اشغالگر قدس دانست و تصریح کرد: اکنون با پیروزی مردم در کشورهای مختلف، اسرائیل به محاصره ملت‌های مسلمان درآمده است و زمانی که جوانان مصری با آتش زدن پرچم اسرائیل و برافراشتن پرچم فلسطین بر فراز سفارت این کشور در مصر به اظهار خوشحالی می‌پردازند در واقع قصد دارند که به اسرائیل این پیام را بدهند که دیگر احساس امنیت در منطقه نخواهد داشت.
وی افزود: اینها آمده بودند که خاورمیانه بزرگ و دموکراسی هدایت شده را طراحی کنند و با موج اسلام گرایی مبارزه کرده و امنیت اسرائیل را تامین کنند اما این فعالیت‌ها کاری از پیش نبرد.
حسینی بوشهری انقلاب مردم مصر را منطبق با سه اصل مردمی بودن، اسلامی بودن و ضد آمریکایی و صهیونیستی بودن دانست که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد و تصریح کرد: مقاومت دو رکن اساسی دارد، نخست مجاهدان مردمی فلسطین و دیگری رسالت نخبگان و رهبران جوامع اسلامی.
امام جمعه قم با اشاره به سقوط دیکتاتور لیبی خاطرنشان کرد: قذافی با همه ادعایی که داشت در مقابل ملت لیبی به زانو درآمده و پس از 42 سال جنایات مختلف از جمله ربودن امام موسی صدر سرنگون شد و ما امیدواریم با وضعیت به وجود آمده ملت‌های ایران و لبنان به زودی خبرهای خوشحال کننده‌ای در این زمینه بشنوند.
وی تاکید کرد: مردم منطقه باید با شناخت صحیح وضعیت به‌وجود آمده به اهداف توسعه طلبانه غرب آگاهی یافته و به استکبار جهانی بفهمانند که لیبی جایگاه اظهار وجود آنها نیست.
حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به هفته دولت ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تمام شهدای دولت اظهار داشت: دولت‌های پس از انقلاب در شرایط سختی همچون جنگ، تحریم اقتصادی و تهدیدات غرب کارهای بزرگی در کشور انجام دادند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبری نیز تاکید دارند در کنار گفتن نقاط قوت به موارد ضعف نیز اشاره شود افزود: امروز جامعه ایران در پرتو انقلاب اسلامی در میان همه جوامع غرور می‌کند.
وی تصریح کرد: انتظار ما این است که دولت‌ها در گسترش عدالت تلاش کنند و دولت مطلوب اسلامی دولتی است که فسادستیز و مسئولیت پذیر بوده و شایسته‌سالاری را به عنوان یک اصل مدنظر قرار دهد.
حسینی بوشهری با تاکید بر لزوم نظارت دولت بر عملکرد مجموعه زیر نظر خود بیان داشت: قانون گرایی باید به عنوان یک اصل بی‌بدیل مورد توجه مجموعه دولت قرار گیرد.
امام جمعه قم ضمن تشکر از تلاش‌های بی وقفه مسئولان استان قم گفت: در این هفته پروژه‌های بسیاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که امیدواریم موجب خوشحالی مردم شود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول