اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس:

یهودیان بدترین دشمن بشریت هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: بر اساس قرآن، پس از شیطان بدترین دشمن بشریت و به‌ویژه مسلمانان بنی‌اسرائیل، یهودیان و صهیونیست‌ها هستند.

یهودیان بدترین دشمن بشریت هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ضمن گرامیداشت روز قدس، از مردم عزیز ایران اسلامی که حتی در دورترین روستاها و ازجمله هوای سوزان طبس به وظیفه شرعی، سیاسی و اجتماعی خود عمل کرده و در راهپیمایی عظیم روز قدس شرکت می‌کنند تقدیر کرد.
وی بیان کرد: موضوع دشمن‌شناسی برای انسان‌ها و به‌ویژه برای مسلمانان و شیعیان که دارای دشمنان متعددی هستند از اهمیت زیادی برخوردار است که خداوند متعال در قرآن مجید 63 آیه درباره اصل دشمن‌شناسی نازل کرده است.
خطیب جمعه طبس با بیان اینکه لازمه دشمن‌شناسی هوشیاری و بیداری است ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم بدترین دشمن انسان را بعد از شیطان، یهود و صهیونیست معرفی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: دشمن همیشه بیدار است و کوچکترین فرصت را برای ضربه‌زدن از دست نمی‌دهد که برای جلوگیری از توطئه‌ها و ضربه‌های دشمن باید همواره بصیر و بیدار باشیم.
امام جمعه طبس افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، مجاهدت‌های حضرت امام خمینی (ره)، خون پاک شهدا و روحانیت اصیل در خط امامت و ولایت، بیداری و هوشیاری خوبی در جامعه اسلامی ایجاد شده است.
وی با اشاره به قیام ملت‌های مسلمان تصریح کرد: مردم مسلمان در سایه هوشیاری و بیداری که متاثر از انقلاب اسلامی ایران است به پیروزی‌های زیادی دست یافته‌اند که این موفقیت‌ها را در تمامی کشورهای اسلامی از سرزمین‌های فلسطین اشغالی گرفته تا مصر، لبنان، اردن، لیبی، یمن، بحرین و همه جهان اسلام شاهد هستیم.
مهاجریان اضافه کرد: بی‌شک تمامی سران مزدور کشورها سرنوشتی مانند صدام، حسنی نامبارک و قذافی خواهند داشت.
وی یادآور شد: ممکن است دشمنان با شعارها و شکل‌های جدید بخواهند ملت ما را فریب داده و به اصطلاح ما را بخوابانند تا بتوانند به این طریق به اهداف شوم خود رسیده و ضربه‌ای به اسلام و مسلمانان وارد سازند که بر همین اساس لازم است تمامی جوامع اسلامی همواره هوشیاری و بیداری خود را حفظ کرده و مراقب توطئه‌های دشمنان باشند.
خطیب جمعه طبس درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز گفت: جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه که سبب سیاه‌تر شدن کارنامه پر از جنایت این رژیم می‌شود، در سایه سکوت مجامع بین‌المللی، با هدف انحراف اذهان ملت‌ها از جریانات لیبی و شکست قذافی دنبال می‌شود اما کورخوانده‌اند چراکه صهیونیست‌ها خودشان نیز در حال سقوط و نابودی هستند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: با گذشت 32 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و وجود توطئه‌های متعدد، اما این انقلاب همچنان با قدرت به‌پیش می‌رود و هم‌اکنون این دولت پیش‌درآمد حکومت جهانی آقا امام زمان (عج) است.
امام جمعه طبس ادامه داد: نظام اسلامی در سراسر کشور خدمات قابل‌توجهی ارائه کرده است به‌طوری که امروز حتی بسیاری از کشورهای غیرمسلمان نیز از ایران الگوگیری می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر یادآور شد: زکات فطریه یکی از واجبات بسیار مهم است که از غروب روز قبل از عید فطر بر انسان و همه افراد تحت سرپرستی او حتی اگر بالغ نباشند واجب می‌شود.
مهاجریان افزود: میزان زکات فطریه برای هر نفر به اندازه سه کیلو از غذای غالب مانند برنج که در طول سال بیشتر استفاده می‌شود است.
وی ادامه داد: زکات فطریه باید شب عید جدا شود و بهتر است روز عید فطر قبل از اقامه نماز عید پرداخت شود که صندوق‌های کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در محل‌های اقامه نماز عید فطر مستقر و آماده دریافت زکات فطریه مردم است.
خطیب جمعه طبس با اشاره به اینکه تاکنون طبسی‌ها حدود 100 میلیون ریال به مردم قحطی‌زده کشور سومالی کمک کرده‌اند گفت: ضمن اینکه مردم نباید از کمک به مردم قحطی‌زده سومالی غفلت کنند، اما امکان پرداخت کفاره و زکات فطریه برای مردم سومالی وجود ندارد.
وی درباره استهلال نیز خاطرنشان کرد: استهلال امری مستحب است که در ماه رمضان حساسیت بیشتری می‌یابد و بهتر است مردم در غروب روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این هفته برای رویت ماه اقدام کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول