اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد کل نیروهای مسلح:

وصیت تمام شهدا حمایت از ولی فقیه است

خبرگزاری فارس: معاونت آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: چون همه شهدا در وصیتنامه خود ما را به پشتیبانی و حمایت امام و ولایت فقیه توصیه کرده‌اند.

وصیت تمام شهدا حمایت از ولی فقیه است
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، سید حجت الله قریشی پیش از ظهر امروز درمراسم گرامیداشت شهدای روستای درازی شهرستان دشتی و 5 شهید گمنام  اظهار داشت: روی مزار شهید آوینی هم نوشته‌اند هنر آن است که بمیری قبل از آن که بمیرانندت و منشا و مبدا همه وجود و هستی کسانی هستند که این گونه زندگی کردند.
معاونت آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) که شهدا راه 100 ساله را یک شبه رفتند گفت: شهدا چراغ راهند و اگر به زندگی، وصیتنامه‌ها و دست نوشته‌های شهدا مراجعه کنیم به گونه‌ای نوشته است که شاید عرفای بزرگ نتوانند آن را به‌روی کاغذ بیاورند.
وی افزود: وصیتنامه شهدا داری دو پیام مشترک است یکی عشق خداوند و دیگری بحث حمایت و پشتیبانی از امامت و ولایت فقیه است.
قریشی خاطر نشان کرد: در وصیت شهدا آمده است ما رفتیم تا امام ما زنده بماند و رفتیم تا از امام حمایت کنیم.
قرشی یادآورشد: دوران حیات حضرت امام (ره)دشمنان ما، حکومت‌های غربی و رسانه‌های آن‌ها یک بار هم از لفظ امام برای امام خمینی استفاده نکردند و فقط به آیت‌الله بسنده میکردند زیرا از نام امام واهمه داشتند.
وی افزود: ما غافل از نام امام برای مقام معظم رهبری شدیم و توجیه این بود که بحث امام فقط برای حضرت امام خمینی(ره) است یا یک وسوسه‌ای پشت این قضیه بود که رهبر معظم انقلاب را به اسم امام خطاب نکردند ولی این غفلت دارد به فراموشی سپرده میشود.
قریشی تصریح کرد: کلمه امام بار سنگین سیاسی و معنوی دارد ودشمن از به‌کار بردن این کلمه هراسان است.
وی خاطر نشان کرد: شهدا متوجه این قضیه بودند چون همه شهدا در وصیت نامه خود ما را به پشتیبانی و حمایت امام و ولایت فقیه توصیه کرده‌اند.
قریشی گفت: از این به بعد به کوری چشم دشمنان عنوان امام را برای حضرت امام خامنه‌ای مطرح میکنیم.
وی نقش امامت امام خامنه‌ای در وقایع دو سال گذشته کشور را بینظیر خواند.
معاونت آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح یادآورشد: ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در سال 68رخ داد و از خرداد سال 68 مقام معظم رهبری مسئولیت رهبری نظام را بر عهده گرفتند و در مهر ماه سال 68 در 20 سال قبل از وقایع  انتخابات سال 88، وقوع حوادث سال 88 را در ملاقات با فرماندهان سپاه و بسیج سال به سال و در ملاقات با مسئولان فرهنگی و آموزش و پرورش کشور در مناسبت‌های مختلف گوشزد کردند.
وی اوج پیش بینی حوادث بعد از انتخابات را توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال‌های 74،71 و76 در جمع مسئولان سپاه و بسیج مبنی بر درس گرفتن از عبرت‌های عاشورا دانست.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در حوادث بعد از انتخابات در کشور بعضیها در روز عاشورا چه رفتاری نشان دادند و در روز قدس چه شعارهایی دادند و در روز 13 آبان که روز مبارزه با استکبار است در خیابان‌های تهران چه حرکت‌هایی انجام دادند.
وی با اشاره به اینکه بصیرت به عمل و سواد نیست، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دائم ما را به ارتقا بصیرت توصیه میکنند تا خط ولایت را تشخیص و از آن منحرف نشویم.
قریشی گفت: ما باید مراقب باشیم که ولی و امام ما چه میگوید و چه موضعی می گیرد تا در آن راستا حرکت کنیم.
وی یادآورشد: در واقعه کربلا مردم به سه دسته تقسیم شدند، یکی 72 تن از یاران که در رکاب حضرت امام حسین(ع) ماندند، یک دسته 30هزار نفر لشکر مقابل امام حسین(ع) و یک دسته هم آن‌هایی بودند که بعد از واقعه که تمام شد رسیدند تحت عنوان توابین قیام کردند و شهید شدند.
قریشی گفت: حضرت امام در سال 76 دائم میگفتند صحنه کربلا را تجسم کنید و خودتان در این صحنه جانمایی کنید ببینید کجا هستید.
وی گفت: از چهارده معصوم گرانقدرمان خداوند 13 معصوم را بین ما فرستاد و امت‌های قبل از ما قدر این 13 معصوم را ندانستند و خداوند چهاردهمین معصوم را نگه داشته تا وثیقه قابل قبول از ما نداشته باشد امام عصر را در بین ما ظاهر نمیکند.
معاونت آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این امت در تهیه وثیقه تا کنون کم نگذاشته است و 13 هزار شهید  بخشی از این وثیقه هستند و بخش دیگری از وثیقه صبر و تحمل خانواده معظم شهداست.
قریشی یاد آورشد: امروز به برکت جانفشانیها، ایثارگریها و فداکاری های رزمندگان و شهدا میتوانیم در همین منطقه امثال شهدای دیروز پشت مانیتور بنشینند و هواپیماهای بدون سرنشین جمهوری اسلامی را با فاصله بیش از 900 کیلو متر بر سر دشمن بفرستند و با خیال آسوده عکس برداری و فیلم برداری و حتی شنود کنند و برگردند.
وی افزود:  این حاصل اخلاص و خود گذشتگی جوانانی است که چراغ راه شدند و بعضیها به برکت هم نقش بودن با شهدا توانسته‌اند توان دفاعی نظام جمهوری اسلامی در بخش هواپیمای بدون سرنشین به چنین نقطه‌ای برسانند.
فرمانده سپاه دشتی نیز گفت: ما هر چه داریم از امام و شهدا داریم و امروز عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان به برکت خون شهداست.
مراد کاظمی افزود: امروز ما نسبت به شهدا و خانواده آن‌ها وظیفه سنگینی داریم.
وی ادامه داد: اگر در جهان دارای عزت و سربلندی هستیم به خاطر این است که شهدا از جان خود گذشتند و دنیای خود را فدای آخرتشان کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول