اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان در جمع راهپیمایان روز قدس:

غارت منابع نفتی منطقه دلیل وجود صهیونیسم است

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: عمده‌ترین دلیل وجود جریان صهیونیسم بین‌الملل، غارت منابع نفتی و دیگر منابع در کشورهای اسلامی است.

غارت منابع نفتی منطقه دلیل وجود صهیونیسم است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی دقایقی پیش در جمع راهپیمایان روز قدس در اصفهان اظهار داشت: انگلیس‌ها در چارچوب امپراتوری خود و برای اینکه خوی استکباری را به منصه ظهور برسانند ایدئولوژی استکباری را به شکل دادند که بتوانند سرزمینی را غصب و در آنجا توطئه خود را علیه کشورهای مظلوم شکل دهند.
وی با اشاره به اینکه روز قدس از ابعاد مختلف تاریخی، سیاسی و بین‌المللی قابل بررسی است، افزود: تشکیل دولت صهیونیست مسائل قابل توجهی دارد، چرا که در یک مقطع خاص تاریخی این مسئله و این تفکر شکل گرفت چنانچه در واپسین لحظات جنگ جهانی دوم تفکر شکل‌گیری آن آغاز شد و همواره به دنبال توطئه استکبار علیه اسلام و بهره‌گیری از منابع کشورهای اسلامی بود.
ذاکر اصفهانی ادامه داد: عمده‌ترین دلیل جریان صهیونیسم بین‌الملل، وجود منابع نفتی و دیگر منابع در این کشورها بود که انگلیسی‌ها در چارچوب امپراتوری خود و برای اینکه خود استکباریشان را به منصه ظهور برسانند، ایدئولوژی استکباری را به شکل دادند تا در نهایت بتوانند سرزمینی را غصب و در آنجا توطئه خود را علیه کشورهای مظلوم شکل دهند.
وی بیان داشت: در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم بخشی از این تفکرات در بخشی از سرزمین اسلام توسط یک رژیم پا گرفت که در واقع آنها با نظامی‌گری خود بسیاری از مردم دنیا را به خاک و خون کشیدند و تاکنون هم فزون‌خواهی آن ادامه دارد.
 
*‌ روز قدس روز مقابله با استکبار است
استاندار اصفهان در ادامه تصریح کرد: بسیاری از جنگ‌ها و عکس‌العمل‌ها از آن پس تحت تأثیر آن چیزی بود که توسط جهان استکبار خلق شد؛ به همین دلیل این روز، روز مقابله جهان مستضعفین علیه استکبار است و صرفاً دفاع از یک منطقه جغرافیایی نیست، بلکه فراتر از آن است و به معنای مقابله علیه استکبار جهانی است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز یک روز جهانی است، اضافه کرد: امروز بسیاری از کشورهای اسلامی از شاخ آفریقا گرفته تا کشورهای حوزه خلیج فارس، حرکت بزرگی را صورت داده‌اند که در پرتو همین نگاه است.
ذاکر اصفهانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه اگر چه در 60 سال گذشته تحرکات زیادی توسط مردم مستضعف علیه استکبار صورت گرفته است، یادآور شد: آنچه که به این حرکات شتاب داد ایدئولوژی ناشی از انقلاب اسلامی است.
 
*‌ صهیونیسم ابزاری برای مقابله با جهان اسلام است
وی در ادامه تاکید کرد: امروز صهیونیسم ابزاری برای مقابله با جهان اسلام بوده و آنچه در برابر این جریان ایستادگی کرده فلسفه اسلام و ایدئولوژی حامل انقلاب اسلامی است.
استاندار اصفهان در ادامه افزود: امروز حرکت و شتاب بزرگی در سطح جهان توسط مسلمانان در تونس، مصر و لیبی در حال انجام است که تمام آنها ریشه در عمق تاریخ و زمانی دارد که غاصبان صهیونیستی علیه اسلام برخواسته و توطئه کرند.
وی با اشاره با اینکه بسیاری از متفکران جهان اسلام یک‌صد سال پیش علیه استکبار قیام کردند، اظهار داشت: اما هیچ یک از این تفکرات نتوانست آنچه انقلاب اسلامی صورت داد به نتیجه برساند و امروز آنها به این نتیجه رسیدند که آنچه انقلاب اسلامی فراهم آورده است راه رهایی از استکبار است.
ذاکر اصفهانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امروز تأثیرات آنچه که در طول این 32 سال جمهوری اسلامی اتفاق افتاد قابل مشاهده است چنانچه اکنون با پاسداشت همان آرمان‌ها مردم در صحنه هستند.
وی تصریح کرد: چه کسی فکر می‌کرد حسنی مبارک این فلاکت و یا سایر مستبدین اسیر شود و با این فرومایگی تسلیم شوند که همه این مسائل بر آمده از تلاشی است که مردم ایران انقلابی در طول این سالیان صورت دادند و ایستادگی کردند.
استاندار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته دولت یادآور شد: از روز گذشته افتتاح برخی از این پروژه‌ها در شهرستان فریدن آغاز شد که بیشترین پروژه‌ها در سطح استان مربوط به جهاد کشاورزی، شرکت برق منطقه‌ای، شهرداری، شرکت گاز، شرکت مخابرات، اداره کل تعاون، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل راه ترابری است.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول