اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد؛

حضور بی‌نظیر مردم گچساران در راهپیمایی روز قدس

خبرگزاری فارس: مردم شهیدپرور، همیشه در صحنه و روزه دار گچساران با شور و شوق فراوان در راهپیمایی روز قدس در این شهرستان شرکت و مشت‌های گره کرده خود را نثار صهیونیسم جهانی کردند.

حضور بی‌نظیر مردم گچساران در راهپیمایی روز قدس
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مردم گچساران بدون در نظر گرفتن گرمای هوا برای برگزاری مراسم روز قدس خود را به چهارراه بسیج و فرمانداری قدیم که محل آغاز راهپیمایی بود، رساندند.
هر لحظه بر جمعیت افزوده شده و در خیل این جمعیت، اقشار مختلف مردم از نقاط مختلف شهر دیده می‌شد اما حضور دانشجویان و دانشگاهیان در این مراسم بسیار مشهود‌تر بود.
روحانیان، دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، ائمه جمعه، مدیران، مقام‌های امنیتی، نظامی و انتظامی، بسیجیان سلحشور، اعضای شورای شهر، حضوری یکپارچه و چشم‌گیر در این راهپیمایی داشتند.
بسیجیان، بازاریان، فرهنگیان، ورزشکاران و هنرمندان گچسارانی از پیشتازان این حماسه عظیم بودند.
مردم ولایی و همیشه در صحنه گچساران از زن و مرد، پیر و جوان، کودک و خردسال با در دست داشتن پلاکارد و پرچم‌هایی در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی و به آتش کشیده شدن پرچم این رژیم نامشروع و غاصب در این راهپیمایی شرکت پرشور داشتند.
زنـان و مردان روزه دار  گچساران امـروز آمدند تا بـا عمل به فرمان الهی، حمایت خود را از مظلومان و بیزاری خود را از ظالمان اعلام کنند.
پیر و جوان امروز آمدند تا خشم خود را از بیدادی که بر خواهران و برادران ستمدیده مسلمان در فلسطین می‌رود به گوش جهانیان برسانند.
حضور گسترده مردم با شور و شعور گچساران در راهپیمایی روز قدس نشانگر این است که پیمان صلح را فریبی برای جهانیان می‌دانند و تا آزادی کامل قبله اول مسلمانان از حمایت گسترده از مظلومان فلسطین دست برنخواهند داشت.
مردم خداجوی و روزه‌دار گچساران همنوا با دیگر اقشار مردم در ایران اسلامی به خیابان‌ها آمدند تا حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کنند.
مردم این شهرستان  با شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل و  در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی انزجار خود را از اشغالگران شکست‌خورده اعلام کردند.
گچسارانی‌ها همزمان با سایر شهرهای میهن اسلامی با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس  با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل با حمایت از مقاومت ملت فلسطین، خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی اعلام کردند.
حضور گسترده گروه‌های مختلف مردم به ویژه جوانان و کودکان،‌ جلوه‌ای خاص به این راهپیمایی در گچساران داده بود.
راهپیمایـان در طول مسیر راهپیمایی از چهارراه بسیج ( فرمانداری قدیم) تـا میدان امام خمینی (ره) گچساران با مراجعه بـه صندوق‌هـای جمع‌آوری کمک‌هـای مـردمی بـرای قحطی‌زدگان سومالی، مبالغی را به‌عنوان کمک و دستگیری از مردم مسلمان آن کشور اهدا می‌کردند.
سیدابوالفتح بهنامیان رئیس جمعیت هلال‌احمر گچساران استقبال مردم این شهرستان از کمک به مردم سومالی را چشمگیر دانست و گفت: تاکنون افزون بر 100 میلیون ریال از طـرف مـردم خیر و نوعدوست گچساران برای این کار خیر کمک شده است.
افزون بر هلال احمر دیگر نهادهای گچساران از جمله کمیته امداد و نیروی مقاومت بسیج در طول مسیر راهپیمایی کمک‌های مردمی را جمع آوری می‌کردند.
امروز شهروندان آگاه گچسارانی، با محکوم کردن جنایات رژیم نژادپرست صهیونیست، همبستگی ‌خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.
احزاب، گروه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای دولتی و غیردولتی، انجمن‌ها نیز با انتشار بیانیه‌های جداگانه ضمن محکومیت جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی، حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و دیگر ملت‌های آگاه اسلامی جهان نشان داده و خواستار بیداری همه ملت‌های مسلمان دنیا شدند.
در این راهپیمایی باشکوه اقوام مختلف با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، الگویی کامل از اتحاد و انسجام را نشان داده و با محکوم کردن سیاست‌ها و اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی، بر آزادی قدس شریف تاکید کردند.
به گزارش فارس، راهپیمایان با سر دادن شعارهای " مرگ بر امریکا "، " مرگ بر اسرائیل "، " مرگ بر صهیونیست "، " خامنه‌ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است "، " این وعده خدای عالمین است، پیروزی موحدین تضمین است "، " با اتحاد ملت مسلمان ، آزاد گردد قبله مسلمین " و " خونی که در رگ‌های مسلمین است، برهم‌زن بساط ظالمین است‌ " مسیر راهپیمایی را پیمودند.
گچسارارنی‌های همیشه در صحنه با حضور کم‌نظیر خود در راهپیمایی روز قدس به فرامین بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت ایت‌الله خامنه‌ای (مدضله) لبیک گفتند.

*فرمان تاریخی امام (ره) در حمایت از فلسطین سبب پیروزی اسلام بر کفر جهانی شده است
فرماندار گچساران در حاشیه این راهپیمایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ملت بزرگوار و مسلمان ایران پس از پیروزى انقلاب شکوهمند اسلامى مسأله آزادسازى فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان‌هایش قرارداده و همه ساله روز قدس را به روز فریاد کشیده بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده است.
سیداکبر علیزاده یا اشاره به پیام تاریخی امام خمینی (ره) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از قدس شریف افزود: پس از پیروزى انقلاب اسلامى، امام امت (ره) در نخستین فرصت روزى را براى نجات قدس از چنگال صیهونیست هاى جنایتکار، به عنوان روز قدس تعیین نمودند و پیامى را به همین مناسبت صادر کردند که اطاعت از این فرمان سبب پیروزی اسلام بر کفر جهانی است

*استکبار جهانی جایی در میان ملت بیدار اسلام ندارند
جوان 12 ساله گچسارانی در حالی‌که چفیه برگردن داشت به خبرنگار فارس گفت: طنین " مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکای مردم روزه‌دار ایران اسلامی و همه مردم مسلمان جهان با مشت های گره کرده و با صلابت و پرشکوه‌تر از گذشته آغاز شده است و این بیداری اسلامی لرزه بر اندام پوشالی آمریکا و رژیم جعلی اسراییل انداخته است.
مسلم رضایی ابراز داشت: جنایت‌کاران و استکبار جهانی بدانند که همه طرح و نقشه‌های شوم آنان با شکست مواجه شده و دیگر جایی در میان ملت بیدار اسلام ندارند.

* زنان فلسطینی سد محکمی در برابر صهیونیسم هستند
بانوی میانسالی که همراه با نوه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس در گچساران شرکت کرده بود، بیان داشت: ما زنان گچسارانی نیز به راهپیمایی آمده‌ایم تا بگـوییم مادران داغدیده فلسطینی را فراموش نکرده و در غم و محنت از دست دادن عزیزانشان شریک هستیم.
صدیقه پیرانی خاطرنشان کرد: خداوند همیشه یار و یاور مظلومان بوده و زنان فلسطینی نیز بیشتر از گذشته در برابر رژیم اشغالگر ایستادگی می‌کنند و سد محکمی در برابر صهیونیسم هستند.

* رژیم اشغالگر تاوان خون کودکان را پس می‌دهد
آنیسا رستمی دختربچه خردسال گچسارانی در حالی که پرچم ایران در دست و چفیه‌ای بر دوش داشت، به خبرنگار فارس گفت: کودکان فلسطینی بی‌گناه هستند و اسرائیل بدون توجه به مظلومیت انان، خانه‌هایشان را بمباران می‌کنند.
این دختربچه افزود: آمریکا و اسرائیل تاوان خون این بچه‌های معصوم و بی‌گناه را پس می‌دهند و به‌زودی نابود می‌شوند.

* فلسطینیان و دیگر ملت‌های مسلمان برای آزادی خود پایداری و مقاومت کنند
کوروش گودرزی که خود را دانشجو معرفی کرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس ابراز داشت: بیداری اسلامی در ملت‌های آگاه اسلامی در سراسر جهان آغاز شده و با جهش به قلب آفریقا و اروپا و دیگر کشورها به‌زودی ظالمان جهان را در مرداب فرو می‌نشاند.
وی با تأکید بر لزوم مقاومت کشورهای اسلامی در دفاع از ارزش‌های والای خود افزود: در این راهپیمایی شرکت کرده‌ایم تا با وحدت و یکدلی همدیگر برای تجدید میثاق با آرمان‌های والای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) تأکید کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، راهپیمایان گچسارانی مسیر راهپیمایی را تا میدان امام خمینی این شهر پیموده و در پایان راهپیمایی، قطعنامه‌ای 10 ماده‌ای قرائت شد که راهپیمایان با سردادن شعار " الله‌اکبر " و " مرگ بر اسرائیل " این قطعنامه را تأئید و بر اجرای آن تأکید داشتند.
_______________________
گزارش از: معصومه بوستانی
_______________________

انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول