اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان زنجان خبر داد:

برگزاری هفتمین جشنواره فعالان قرآنی در زنجان

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: هفتمین جشنواره فعالان قرآنی در استان زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری هفتمین جشنواره فعالان قرآنی در زنجان
مرتضی مقدمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: هفتمین جشنواره فعالان قرآنی با عنوان "مدها متان" به میزبانی زنجان برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره "مدها متان" از سوم تا ششم آبان‌ ماه با حضور بیش از 300 فعال قرآنی کشور برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان زنجان با بیان اینکه این جشنواره در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزاری می‌شود، ادامه داد: مرحله شهرستانی و مرحله استانی این جشنواره در مراکز استان‌های کشور برگزار شده و استان زنجان مسئولیت برگزاری مرحله کشوری این جشنواره را دارد.
وی با تا کید بر اینکه جشنواره "مدها متان" در پنج رشته مختلف قرآنی در استان زنجان برگزار می‌شود، افزود: رشته حفظ این مسابقات شامل سه بخش حفظ 10 جز، حفظ 20 جز و حفظ کل قرآن کریم است.
مقدم ترتیل، قرائت تفسیر و اذان را نیز از دیگر رشته‌هایی برشمرد که شرکت‌کنندگان در این مسابقات به رقابت در آنها می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه افراد پس از گذراندن مراحل شهرستانی و استانی وارد مرحله کشوری این جشنواره می‌شوند، اضافه کرد: از هر استان یک نفر در هر رشته به عنوان برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا می‌کند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه افتتاحیه این مسابقات در روز سوم آبان ماه سال‌جاری است، ادامه داد: پس از رقابت شرکت‌کنندگان در روزهای چهارم و پنجم آبان ماه، مراسم اختتامیه این مسابقات در روز ششم آبان انجام می‌شود.
وی اذعان داشت: مسابقات در روزهای پنجم و ششم آبان ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با رقابت شرکت کنندگان در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه برگزاری مرحله استانی این مسابقات در هر استان به عهده مسئولان اجرایی هر استان است، اضافه کرد: همه استان‌ها موظف هستند، پس از برگزاری مرحله استانی این جشنواره اسامی راه یافتگان به مرحله کشوری جشنواره را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به شرایط لازم به منظور شرکت در این جشنواره اضافه کرد: شرط سنی حضور در مرحله کشوری این جشنواره داشتن 16 سال سن و بالاتر است.
وی تاکید کرد: افراد زیر 16 سال می‌توانند در مرحله استانی و شهرستانی این جشنواره شرکت کنند، ولی حق شرکت در مرحله کشوری این جشنواره را ندارند.
مقدم با بیان اینکه این جشنواره فقط در بخش برادران برگزار می‌شود، ادامه داد: هنوز برنامه ای مبنی بر برگزاری این جشنواره در بخش خواهران وجود ندارد.
وی تصریح کرد: هر استان فقط حق معرفی یک نفر در هر رشته به منظور شرکت در مرحله کشوری را دارد، ولی استان‌هایی که بیش از 500 کانون در آنها وجود دارد، می‌توانند با دو نفر شرکت کننده در هر رشته نیز در این مسابقات شرکت کنند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی سایت جشنواره "مدها متان" در طول هفته آینده اضافه کرد: علاقمندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این جشنواره به سایت آن مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه برخی از قاریان ممتاز کشوری و استانی نیز در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند، افزود: اقدامات به منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر این جشنواره در استان زنجان در حال انجام است.
مقدم تصریح کرد: برگزاری جشنواره "مدها متان" یک افتخار بزرگ برای هر استان بوده و این جشنواره یکی از معتبرترین جشنواره‌هایی است، که در کشور انجام می‌شود.
وی اذعان داشت: این جشنواره فرصت مناسبی به منظور کشف استعدادهای استان در زمینه مسائل قرآنی است، که باید اقدامات و بررسی‌های لازم در این زمینه انجام شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان زنجان یادآور شد: جشنواره "مدها متان" از نظر قرآنی بودن آن برکات بسیاری را برای استان زنجان و برای هر استان برگزار کننده این مسابقات به دنبال دارد، که با برگزاری بهتر این جشنواره می‌توان از برکات آن استفاده و بهره لازم را به عمل آورد.
مقدم با بیان اینکه برگزاری این جشنواره یک مسئولیت مهم و بزرگی است که استان زنجان عهده‌دار آن شده است، ادامه داد: همه مسئولان اجرایی در این جشنواره باید همکاری‌های لازم را در خصوص برگزاری هرچه بهتر این جشنواره انجام دهند.
وی با اشاره به نقش ویژه خبرنگاران و مطبوعات در اطلاع‌رسانی مراسم‌های مختلف کشوری و استانی یادآور شد: اهالی رسانه و مطبوعات می‌توانند با اعمال همکاری‌های لازم با دبیرخانه این جشنواره در زمینه‌های مختلف کمک‌ها و اقدامات لازم را به منظور برگزاری هر چه بهتر این جشنواره انجام دهند.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول