اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کازرون در مجلس خواستار شد؛

تسریع در پروژه پتروشیمی نودان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‌های پتروشیمی نودان و آبرسانی به روستاهای دوسیران و کنده‌ای هرچه سریع‌تر در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

تسریع در پروژه پتروشیمی نودان
به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، غلامرضا دهقان ناصرآبادی در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به بخش کوه مره نودان با اشاره به سابقه و پیشینه تاریخی این بخش اظهار داشت: در نودان با توجه به بافت و شرایط منطقه، اشتغال با مشکل جدی مواجه بوده و عدم اشتغال به یک معضل تبدیل شده است چراکه اشتغال برای جوانان این منطقه فراهم نیست.
وی با اشاره به محرومیت روستاهای کنده‌ای و دوسیران از توابع بخش کوهمره نودان افزود: این روستاها از آب شرب و امکانات بهداشتی و درمانی برخوردار نیستند از این رو میطلبد که پروژه آبرسانی به این دو روستا در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سفر مقام معظم رهبری به استان فارس یک واحد پتروشیمی برای نودان مصوب و سپس با حضور مسئولان کلنگ‌زنی شد خاطرنشان کرد: با وجود گذشت دو سال از این قضیه این پروژه پیشرفت فیزیکی نداشته است از این رو میطلبد که روند تسریع در اجرای آن در دستور کار قرار گیرد.
دهقان ناصرآبادی با اشاره به مشکلات کشاورزان بخش کوهمره نودان اضافه کرد: درآمد مردم این بخش کشاورزی بوده اما امروز منابع طبیعی بسیاری از این اراضی را ملی اعلام کرده که با فشار وارده بر کشاورزان سبب تضییع حق مردم این بخش شده است از این رو باید برای حل این مشکل نیز پیگیری شود.
وی ارتقای دو بخش کوهمره نودان و چنارشاهیجان به شهرستان را از خواسته‌های مردم این بخش‌ها برشمرد و تصریح کرد: در جلساتی با رئیس جمهور این موضوع مطرح شد و نمایندگان استان فارس در مجلس نیز با امضای طوماری خواستار تبدیل این دو بخش به شهرستان شدند که دستور آن نیز صادر شد.
عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه هیئت‌های کارشناسی موضوع تبدیل بخش‌های کوهمره نودان و چنارشاهیجان را به شهرستان انجام دادند، خاطرنشان کرد: این پرونده در تقسیمات کشوری نیز مطرح است از این رو میطلبد که با تلاش بیشتر، هرچه سریع‌تر نسبت به ارتقای این دو بخش به شهرستان اقدام تا با برخورداری از اعتبارات جداگانه‌ای مشکلات آنها برطرف شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول