اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج اصناف قم:

فرهنگ کمک‌رسانی را در جهان ترویج دهیم

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج اصناف قم گفت: با توجه به قحطی‌ در کشور سومالی، ایران به عنوان راس کشورهای اسلامی در حال کمک و امدادرسانی به مسلمانان این کشور است و باید این فرهنگ را در دنیا نهادینه کنیم.

فرهنگ کمک‌رسانی را در جهان ترویج دهیم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس جعفری در همایش گرامیداشت شهدای بسیج اصناف که در سالن اجتماعات ساختمان اصناف برگزار شد، اظهار داشت: به مناسبت هفته اصناف، بسیج اصناف بنرهایی را با تصاویر شهدای اصناف استان قم در سطح شهر نصب کرده است.
وی با تاکید براینکه بر همگان است به مردم قحطی‌زده سومالی کمک کنند، تصریح کرد: در گذشته در مناطق یهودی‌نشین این کشور قحطی آمد و اسرائیل آنان را با هواپیما از سومالی خارج کرد.
رئیس بسیج اصناف قم ادامه داد: اکنون در مناطق مستضعف و مسلمان‌نشین سومالی قحطی آمده است و بر ما مسلمانان است تا به یاری برادر مسلمان خود بشتابیم.
جعفری با بیان اینکه تاکنون هیچ کشور اروپایی به این قحطی‌زدگان کمک نکرده است، افزود: تنها چند کشور اسلامی و در راس آنها جمهوری اسلامی ایران است که در حال کمک و امدادرسانی و نجات جان قحطی‌زدگان است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی بسیجیان در تمام صحنه‌ها حضور دارند و حرف اول را می‌زنند، عنوان داشت: از بسیجیان این انتظار می‌رود که حضور جدی‌تر در زمینه کمک‌رسانی به مردم قحطی‌زده سومالی داشته باشند.
رئیس بسیج اصناف قم ادامه داد: اکنون در پایگاه‌ها، مساجد و مکان‌هایی که نماز جماعت بازاریان در آنجا اقامه می‌شود به طور مرتب و در هر وعده کمک‌های کسبه به مردم قحطی‌زده سومالی جمع آوری می‌شود.
جعفری با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در امر کمک‌رسانی پیش قدم شده و مبلغی را به قحطی‌زدگان سومالی اهدا کردند، بیان داشت: ما باید فرهنگ کمک‌رسانی را در جهان ترویج دهیم و هرکس می‌تواند به اندازه توان خود کمک کند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول