اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌و‌گو با فارس:

شورای عالی فعالیت‌های قرآنی در کشور تشکیل میشود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تشکیل و تصویب شورای عالی فعالیت‌های قرآنی در کشور در نشست اخیر دولت با مجلس خبر داد.

شورای عالی فعالیت‌های قرآنی در کشور تشکیل میشود
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدعلی طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در فعالیت مشترک مجلس و دولت، تشکیل شورای عالی فعالیت‌های قرآنی در کشور انجام شد که 0.5 درصد بودجه فرهنگی را به خود اختصاص داد.
وی تصریح کرد: نیازهای فرهنگی زیاد است اما نگرش‌های فرهنگی نیز باید توسعه پیدا کنند و اگر امروز دغدغه رهبر معظم انقلاب توجه به مسئله فرهنگ است، تصور نشود فقط مسئولینی که مسئولیت شان فرهنگی است باید دغدغه فرهنگی داشته باشند.
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماهیت سفر سوم ریاست جمهوری، اولویت فرهنگی به خود گرفت بیان داشت: این نشان از اهمیت موضوع داشته لذا بودجه خوبی در سال 1390 به استان گلستان همچون استان‌های دیگر اختصاص یافت که باید در این زمینه چارچوب فرهنگی ثابت تعریف شود که با روی کار آمدن هر دولتی این فعالیت همچنان ادامه داشته باشد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین طاهری با اشاره به اینکه تمام تلاش دشمن به مسئله تهاجم فرهنگی معطوف شده است، خاطرنشان کرد: هجمه فرهنگی دشمن به نظام، نشانه اثرگذار بودن صدور فرهنگ انقلاب اسلامی به جهانیان است.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر می خواهیم نسل جوان در مقابله با فرهنگ بیگانه، متزلزل نشود باید اعتقادات سالم را بهتر عرضه کنیم که در این میان نقش صدا و سیما و دستگاه‌های فرهنگی تاثیرگذارتر خواهد بود.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین طاهری روز قدس را یکی از مولفه‌های انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی این بود که بسیاری از امور غیر باور را در مرحله عمل، به اثبات رسانده است.
وی اظهار داشت: مردم ایران برای حضور در چنین روزهایی نیاز به سفارش ندارند چراکه همواره با عمل، نشان داده‌اند که همیشه در صحنه هستند و با قوانین ناعادلانه دنیا، حداقل با شعار اعلام می کنند که مجامع بین‌المللی دست از تظاهر و دوروئی بردارند چنانکه چهره زشت و کریه آنان برای همگان آشکار شده است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول