اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدایت مربی سابق تیم ملی صورت می‌گیرد:

تلاش پاسارگاد قم برای صعود به لیگ برتر

خبرگزاری فارس: تیم هندبال بانوان پاسارگاد قم با آغاز تمرینات آماده سازی خود برای صعود به رقابت‌های لیگ برتر هندبال بانوان باشگاه‌های کشور آماده می‌شود.

تلاش پاسارگاد قم برای صعود به لیگ برتر
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بانوان هندبالیست تیم پاسارگاد قم که سال گذشته با تلاش‌های مرحومه زهرا هاشمی ماد مدیر و مربی پرتلاش خود، تمرینات سخت و طاقت فرسایی برای صعود به لیگ برتر هندبال بانوان باشگاه‌های کشور را پشت سر گذاشتند، اما با کمال شایستگی و تنها با قرعه سخت از صعود به لیگ برتر هندبال بانوان باشگاه‌‌های کشور بازماند.
تیم هندبال بانوان پاسارگاد قم یکی از بهترین تیم‌های هندبال بانوان استان قم در چند سال اخیر است که با امید فراوان در راه صعود به لیگ برتر هندبال بانوان باشگاه‌های کشور در لیگ زیرگروه این رشته ورزشی شرکت کرد اما سانحه ناگوار هواپیمایی تهران ـ ارومیه در دی ماه سال گذشته که منجر به کشته شدن زهرا هاشمی ماد مدیر و مربی آنها شد، تاثیر منفی در روحیه بازیکنان این تیم داشت و در نهایت مانع از صعود این تیم به لیگ برتر هندبال شد.
سال گذشته وقتی تیم‌های مطرح هندبال بانوان کشور توانمندی تیم هندبال بانوان پاسارگاد قم را دیدند از عملکرد این تیم متعجب شدند زیرا این برای نخستین بار بود که نماینده‌ای از قم با این توانمندی و شایستگی می‌توانست به جمع چهار تیم برتر مرحله پایانی راه یابد.
با این حال بانوان هندبالیست پاسارگاد قم بازی‌های بسیار سختی در مرحله گروهی برابر حریفان قدری همچون مازندران و اصفهان پشت سر گذاشتند و شاید کمتر کسی تصور می‌کرد تیم بانوان پاسارگاد قم بتواند حتی از مرحله گروهی صعود کند اما این ظرفیت در تکتک اعضای تیم و جود داشت.
بانوان هندبالیست پاسارگاد قم در مرحله گروهی با به دست آوردن دو پیروزی در مصاف با تیم‌های اصفهان و مازندران و یک شکست مقابل تیم هندبال بانوان تهران جواز صعود به مرحله دوم این مسابقات و جمع هشت تیم برتر را کسب کردند.
در این مسابقات که در بابلسر برگزار شد، 16 تیم در چهار گروه مقدماتی دیدارهای مرحله نخست را به انجام رساندند که در پایان هشت تیم از چهار گروه مرحله مقدماتی موفق به کسب جواز صعود به مرحله دوم پیکارهای هندبال زیرگروه بانوان باشگاه‌های برتر کشور شدند و در این مرحله‌ در دو گروه چهار تیمی برای راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی پیکار کردند.
در مرحله دوم تیم هندبال بانوان پاسارگاد قم در گروه نخست با تیم‌های بانوان کرمانشاه، همدان و یزد هم‌گروه شد و سه دیدار حساس برای کسب جواز صعود به مرحله نیمه‌نهایی و جمع چهار تیم برتر با این حریفان برگزار کرد که با دو پیروزی راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.
بانوان قم در مرحله نیمه‌نهایی با قرعه سختی به نام تیم هندبال بانوان نفت و گاز گچساران برخورد کردند که این دیدار با و جود انگیزه و تلاش بسیار زیادی بازیکنان پاسارگاد قم در نهایت به سود تیم حریف به پایان رسید و نماینده قم راهی دیدار رده‌بندی شد.
در دیدار رده‌بندی حریف تیم هندبال بانوان پاسارگاد قم تیم بابلسر میزبان مسابقات بود که در این دیدار با وجود مصدومیت سه بازیکن اصلی بازی با حساب 17 بر 14 به سود حریف به پایان رسید و در حالی که دو تیم به لیگ برتر هندبال بانوان صعود کردند، تیم پاسارگاد قم در عین لیاقت و شایستگی در مکان چهارم ایستاد.
در این دوره از رقابت‌ها که به میزبانی بابلسر برگزار شد، تیم‌های نفت‌وگاز گچساران و زیتون کرمان در فینال به مصاف هم رفتند که نفت‌وگاز با نتیجه 27 بر 10 به برتری رسید و ضمن کسب عنوان قهرمانی همراه با تیم زیتون کرمان راهی لیگ برتر شد.
در این دوره از مسابقات بازیکنان تیم پاسارگاد قم از انگیزه بسیار زیادی برخوردار بودند تا روح مدیر و مربی تازه در گذشته تیمشان یعنی زهرا هاشمی را که ماه‌ها برای این تیم تلاش کرد و در آستانه مسابقات به رحمت ایزدی پیوست را با کسب مقامی در‌خور توجه و شایسته، شاد کنند.
تیم هندبال بانوان پاسارگاد قم در حال حاضر زیر نظر مرضیه یوسف سرمربی مطرح خود که پیش از این هدایت تیم ملی هندبال بانوان کشورمان را نیز بر عهده داشته است، روزهای فرد هفته به مدت سه ساعت تمرین می‌کند تا آماده مسابقات لیگ دسته اول کشور شود.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول