اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون ناشنوایان مازندران:

ناشنوایان نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند

خبرگزاری فارس: مسئول کانون ناشنوایان استان مازندران خواستار توجه ویژه مسئولان استانی به ناشنوایان استان شد.

ناشنوایان نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، محمد پورگر شب گذشته در ضیافت افطاری کانون ناشنوایان تنکابن در مجتمع ترافیک نشتارود افزود: در حال حاضر در مازندران ناشنوایانی داریم که با تلاش و کوشش خود توانسته‌اند همپای افراد سالم جامعه مدارج علمی در سطح بالا را طی کنند.
وی ادامه داد: کانون ناشنوایان تنکابن با عضویت 200 نفر از ناشنوایان شهرستان یکی از کانون‌های برتر استان محسوب می‌شود.
مسئول کانون ناشنوایان استان مازندران تصریح کرد: امروز ناشنوایان به مدد تکنولوژی‌های نوین و آموزش‌های پیشرفته توانسته‌اند در کنار سایر اقشار جامعه زندگی کنند و نقشی را پذیرا باشند اما به لحاظ اینکه این قشر از افراد جامعه آسیب‌پذیرتر هستند نیازمند توجه ویژه‌ای هستند.
وی مزیت تشکیل کانون‌های ناشنوایان را گردهمایی و ارتباط خوب و سالم آنها ارزیابی کرد و گفت: نتیجه این برنامه‌های فرهنگی کانون‌های ناشنوایان علاوه بر رسیدگی به مشکلات آنها شکل‌گیری ازدواج‌های موفق بوده و امروزه این افراد با کمک کانون‌ها پیگیر مسایل فرزند و همسرشان در مسایل اجتماعی هستند.
پورگر گفت: از مسئولان شهرستان تنکابن ‌درخواست داریم زمینی به این کانون اهدا تا شاهد ساختمان اداری کانون ناشنوایان تنکابن باشیم.
فرماندار ویژه تنکابن نیز در این مراسم گفت: ناشنوایان با وجود مشکلات فراوانی که پیش روی آنها است توانسته‌اند همگام با سایر اقشار جامعه زندگی کنند و در مقاطعی نیز موفق‌تر باشند.
ابراهیم هاشمی افزود: ما مسئولان باید به این قشر توجه ویژه‌ای داشته باشیم و بررسی مشکلات و مسایل آنها باید در اولویت فعالیت کاری ما باشد.
وی ادامه داد: فرمانداری تنکابن اعلام آمادگی می‌کند تا برای رفع مشکلات ناشنوایان این شهرستان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکند.
رئیس اداره بهزیستی تنکابن نیز در این مراسم گفت: ناشنوایان دنیایشان ساکت و هنرشان شنیدن با چشم است و نگاهشان کتابی پرمحتوا است که باید با صبر و حوصله آن را خواند.
ولی شمس با تاکید بر اینکه خانواده و اجتماع با پذیرش واقع بینانه مشکل فرد ناشنوا و درک آن باید برای یاری رساندن به او و ایجاد زمینه‌های مناسب پرورش استعدادها و توانمندی‌های او همت کنند، گفت: مددجویان زیرپوشش بهزیستی از نیازمندترین افراد جامعه به‌شمار می‌روند و مددرسانی به این افراد از وظایف دینی، شرعی، اجتماعی و انسانی هر فرد است و دغدغه بهزیستی رفع مشکلات و موانع زندگی آنها از جمله مسکن، اشتغال و مسائل دیگر آنان است که در مقوله مسکن با کمک خیرین این امر محقق شد.
وی گفت: در بحث اشتغال نیز سرمایه‌گذاران بخش صنعت و خدمات می‌توانند با ایجاد فرصت‌های شغلی متناسب، ما را یاری کنند.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول