اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین روز از هفته دولت؛

نهبندان و درمیان تا سال 93 گازدار می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی زمان اجرای پروژه انتقال گاز به سربیشه و درمیان را براساس مصوبه هیئت دولت سه سال عنوان کرد و گفت: گاز سال 93 به این شهرستان‌ها می‌رسد.

نهبندان و درمیان تا سال 93 گازدار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن افتخاری پنجشنبه‌شب در جمع مسئولان درمیان و سربیشه با اشاره به اینکه در بحث جایگاه‌های سی‌ان‌جی در سال گذشته تعداد هشت جایگاه در استان فعال بوده است، اظهار داشت: این رقم در سال جاری به 17 جایگاه افزایش پیدا کرده و در این بخش شاهد رشد 113 درصدی هستیم.

وی با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف گاز تاکید کرد: گازرسانی به خراسان جنوبی با سرعت بالایی انجام شد که شاید در کشور بی‌نظیر باشد.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی خدمات دولت نهم و دهم را بسیار ارزنده دانست و گفت: به پاس خدمات دولت مردم استان در مصرف گاز همکاری خوبی دارند و نهایت دقت را در صرفه‌جویی در این نعمت خدادادی انجام می‌دهند.

افتخاری تصریح کرد: در بحث گاز شهری هنوز هیچ حادثه‌ای در استان رخ نداده که این نیز حکایت از فرهنگ مصرف گاز در استان دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته میزان شبکه گازرسانی در سطح استان یک‌هزار و 282 کیلومتر بوده است، افزود: در سال جاری این رقم به یک‌هزار و 541 کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان ‌جنوبی با اشاره به اینکه با اجرای پروژه‌های هفته دولت تمام‌ روستاهای واجد شرایط گازرسانی که در شعاع قانونی بوده و طرح هادی در آنها انجام گرفته است گازرسانی می‌شوند، گفت: با اجرایی شدن این پروژه صد‌ درصد روستاهای حومه شهر بیرجند زیر‌پوشش شبکه گاز قرار می‌گیرند.

افتخاری اجرای 75 کیلومتر خط انتقال 30 اینچ، اجرای 100 کیلومتر خط انتقال 12 اینچ، نصب 10 ایستگاه تقلیل فشار شهری و بین راهی و نصب 9 ایستگاه حفاظت کاتریک را از مشخصات پروژه انتقال گاز به سربیشه و درمیان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برآورد اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه 800 میلیارد ریال است، گفت: با اجرای این پروژه 7 هزار خانوار شهری در شهرهای مود، سربیشه، اسدیه، قهستان، طبس مسینا و گزیک از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای اجرایی شدن این پروژه اعتباری به میزان اعتبار گازرسانی بیرجند نیاز است، گفت: این در حالی است که گازرسانی به بیرجند بالغ بر 185 هزار جمعیت را زیر پوشش قرار داده اما این پروژه پنج درصد از جمعیت شهری را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای خطوط انتقال گاز نزدیک به 80 میلیارد تومان اعتبار و برای پروژه های داخل شهر به 23 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، گفت: در مجموع برای اجرایی شدن این پروژه ها 103 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که امید است این اعتبارات اختصاص پیدا کند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه سرانه انشعابات در این پروژه برای هر خانوار 31 میلیون تومان است، تصریح کرد: سهم مجاز انشعابات در کشور 3 میلیون تومان است که این نشان از توجه ویژه دولت به این استان است.

افتخاری زمان اجرای این پروژه را بر اساس مصوبه هیئت دولت سه سال عنوان کرد و افزود: امید است بتوانیم با همکاری تمامی دستگاه‌ها در زمان کمتری شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

انتهای پیام/ص20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول