اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه راهپیمایی امروز انجام شد؛

کمک راهپیمایان البرزی به قحطیزدگان سومالی

خبرگزاری فارس: مردم روزه‌دار استان البرز در حاشیه برگزاری راهپیمایی بزرگ و پرشکوه روز جهانی قدس کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را برای یاری رساندن به مسلمانان قحطی‌زده سومالی اهدا کردند.

کمک راهپیمایان البرزی به قحطیزدگان سومالی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز ده‌ها ایستگاه سیار و ثابت در مسیر راهپیمایی شهرها و شهرستان‌های مختلف استان البرز برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سومالی تعبیه کرده است.
این ایستگاه‌ها در شهرهایی چون طالقان، کرج، اشتهارد، نظرآباد و ساوجبلاغ فعال است و هم اکنون راهپیمایان در حاشیه برگزاری مراسم امروز کمک‌های بشر دوستانه خود را در اختیار ماموران کمیته امداد قرار می‌دهند.

*به وظیفه انسانی و اسلامی خود عمل کردیم
سیدسعید محمدحسینی یکی از روزه‌داران کرجی که همراه با خانواده‌اش در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال شرکت کرده است، پس از اهدای کمک‌های خود به خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) بارها تاکید فرموده‌اند فردی مسلمان نیست اگر به ندای نیازمندان توجه نکند.
وی افزود: از سوی دیگر رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی که ما مقلد ایشان هستیم، فرمان کمک به برادران و خواهران مسلمانمان در سومالی را صادر فرموده و امروز من به همراه خانواده‌ام در لبیک به فرمان رهبری عزیز آن چه در توان داشتیم را در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دادیم.
نادیه احمد‌آبادی یکی دیگر از شهروند کرجی که برای حمایت از قحطی‌زدگان سومالی کمک‌هایی را اهدا کرده است نیز به خبرنگار فارس گفت: مسلمان بودن تنها به نماز خواندن و روزه‌گرفتن نیست.
وی تصریح کرد: یکی از آموزه‌های اصلی دین مبین اسلام گرفتن دست ناتوان در کنار انجام فرائض دینی است و از ائمه اطهار (ع) روایت شده است اگر مسلمانی به ندای نیازمندی توجه نکند، نماز و روزه وی در درگاه الهی مقبول نخواهد بود.
این شهروند تأکید کرد: همان گونه که امام شهیدمان در کربلا خطاب به لشگر کفر فرمودند: "اگر مسلمان نیستید لااقل آزاده باشید" امروز وظیفه مسلمانی و همچنین انسانی خود دانستیم که هر چند اندک، کمکی به برادران و خواهران گرسنه خود در سومالی داشته باشیم.
لازم به توضیح است، کمک‌های مردمی به آسیب‌‌دیدگان سومالی از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) جمع‌آوری و در نهایت از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و از طریق فرودگاه بین‌المللی پیام کرج به موگادیشو پایتخت سومالی ارسال می‌گردد.
تاکنون صدها تن مواد غذای، بهداشتی و دارویی از سوی مردم مسلمان ایران اسلامی از این مسیر به قحطی‌زدگان سومالی اهدا شده است.‌
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول