اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش کتابت وحی در مازندران برگزار شد

خبرگزاری فارس: پنجمین همایش استانی کتابت وحی ‌در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل برگزار شد.‌

همایش کتابت وحی در مازندران برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل ‌در این همایش با بیان اینکه حصول نتیجه و به دست آوردن خروجیهای ارزشمند از اهداف برگزاری این همایش است، اظهار داشت: در این همایش دعوت از عموم آزاد بود و شهروندان میتوانستند به صورت مستقیم از آثار هنرمندان بهره‌مند شوند.
محمد محمدی با تاکید بر اینکه انتخاب سوره واحد برای تمام‌ خوشنویسان زمینه برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه این آثار را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: در سال آینده یک ماه پیش از ماه رمضان این نمایشگاه در شهرستان آمل برگزار میشود.
وی تجلیل از مقام استاد تذهیب‌کار آملی را از دیگر ویژگیهای این همایش عنوان کرد و تصریح کرد: استاد محمد ناییجی از هنرمندان برجسته شهرستان آمل هستند که باید برای نسل امروز بیشتر شناخته شوند.
رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان آمل نیز با اشاره به اینکه این شهرستان مبتکر طرح کتابت وحی بوده است، افزود: این همایش برای پنجمین سال متوالی در آمل برگزار میشود.
محمدرضا خسروی با بیان اینکه 70 خوشنویس استانی شامگاه گذشته سوره قدر را کتابت کردند، اظهار داشت: این سوره مبارکه در چهار خط نستعلیق، شکسته، ثلث و خط نقاشی صورت گرفت.
وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته 100 خوشنویس در این همایش حضور داشتند، تصریح کرد: به دلیل مشکلات مالی دعوت از تعداد بیشتری از هنرمندان میسر نبود.
خسروی با اشاره به اینکه خوشنویسان برتر استان مازندران از غرب تا شرق در این همایش شرکت داشتند، افزود: این آثار سال آینده به نمایش گذاشته میشود.
وی با اعلام اینکه در سال آینده نمایشگاه خوشنویسی سوره قدر به نمایش گذاشته میشود، تصریح کرد: آشنایی خوشنویسان با کلام وحی یکی از مهم‌ترین اهدافی است که در این طرح دنبال میشود.
به گفته خسروی فاصله گرفتن هنرمندان در سال‌های اخیر از قرآن موجب رونق گرفتن این طرح شده است.
وی با اعلام اینکه انجمن خوشنویسان شهرستان آمل 28 سال قدمت دارد، تصریح کرد: 45 فارغ‌التحصیل ممتاز در این انجمن فعالیت میکنند.
خسروی تصریح کرد: 100 هنرجو نیز در این انجمن به یادگیری مشغول هستند.
وی گفت: این انجمن دارای خوشنویسانی در رتبه‌های ممتاز، فوق ممتاز و دارای گواهینامه استادی است.
‌انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول