اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای کنترل و مدیریت احیای دریاچه ارومیه؛

دولت درباره دریاچه ارومیه ستاد بحران را تشکیل دهد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید با تشکیل «ستاد بحران» برای کنترل و مدیریت احیای دریاچه ارومیه آن را در دستورکار خود قرار دهد.

دولت درباره دریاچه ارومیه ستاد بحران را تشکیل دهد
 به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، ضیاءالله اعزازی در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی دانشگاه پیام‌نور « سر درب جدید، محوطه‌سازی و سایت تخصصی دانشگاه پیام نور مرکز بناب» که برای اجرا و تکمیل این پروژه‌ها جمعاً بیش از  3 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است، با واکنش به برخی اظهار نظرهای غیرکارشناسی توسط برخی افراد در خصوص معادل شدن مدارک تحصیلی دانشگاه پیام نور و رد این اظهارات اظهارداشت: به اعضای محترم هیئت علمی و دانشجویان عزیز این دانشگاه اطمینان میدهیم که چنین چیزی واقعیت نداشته و این فقط یک اظهار نظر شخصی بود.
وی افزود: نباید مطلبی را بدون کار کارشناسی مطرح کنیم که در جامعه موجب ایجاد التهاب و یأس و ناامیدی شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس با امضای نامه‌ای ضمن حمایت خود از برنامه‌ها و کیفیت حاکم بر سیستم دانشگاه پیام‌نور بر تمام شایعات خط بطلان کشیدند.
وی ادامه داد: با تعاملی که بین دولت و مجلس وجود دارد، در آینده شاهد توسعه و پیشرفت روز افزون دانشگاه پیام نور در کشور خواهیم بود.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود اشاره‌ای نیز به خطرات ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه داشت.
اعزازی با بیان اینکه قطعاً بیتوجهی به خشک شدن دریاچه ارومیه موجب خسارت‌های جبران‌ناپذیری میشود؛ اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای افراد سودجو و فرصت‌طلب قصد جوسازی و بهره‌برداری سیاسی از این موضوع را دارند که در قبال آن باید هوشیار باشیم.
وی افزود: این دور از انصاف است که بگوییم هیچ اتفاقی در سال‌های اخیر برای حل مشکل دریاچه ارومیه نیفتاده؛ ولی کارهایی که در دولت نهم و دهم برای حل مشکل دریاچه ارومیه شده است، باید 30 سال قبل این کارها انجام میشد.
اعزازی تأکید کرد: دولت و مجلس با جدیت تمام دنبال حل مشکل دریاچه ارومیه است و دولت باید تلاش خود را برای نجات این دریاچه مضاعف کند.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خشک شدن دریاچه ارومیه کشاورزی و باغات منطقه را در آستانه نابودی کامل قرار داده و در صورت نبود راه حل اورژانسی شاهد فاجعه زیست محیطی در منطقه خواهیم بود؛ گفت: دولت باید با تشکیل « ستاد بحران » برای کنترل و مدیریت احیای دریاچه ارومیه آن را در دستور کار خود قرار دهد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول