اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی امر به معروف سمنان خبر داد:

جلب مشارکت 23 دستگاه اجرایی سمنان

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سمنان گفت: در حال حاضر 23 دستگاه اجرایی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان مشارکت دارند.

جلب مشارکت 23 دستگاه اجرایی سمنان
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علینقی همتی در نشست  خبری خود با خبرنگاران به مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر که در دفتر فرماندار سمنان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و ضرورت احیای آن در جامعه، ستادهایی در سراسر کشور ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: متأسفانه با وجود تاکیدهای فراوان از سوی مقام معظم رهبری باز هم در مورد عمل به فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر اقدامات همگانی موثری انجام نمی‏شود.
دبیر اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان گفت: عدم توجه همگانی به تذکر لسانی در این فریضه یکی از  مواردی است که در اجرای امر به معروف و نهی از منکر دیده می‌شود.
 
* تشکیل هسته‌های امر به معروف در سمنان
همتی افزود: بعد از ابلاغ‌های فراوان از سوی ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر تصمیم گرفتیم تا در شهرستان سمنان هسته‌های امر به معروف و نهی از منکر را در اداره‏ها تشکیل دهیم.
وی تصریح کرد: در این هسته‌ها، مدیر هر اداره به عنوان مدیر هسته و معاون وی به عنوان دبیر هسته فعالیت می‌کنند.
دبیر اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان گفت:  جلسات متعددی برای توضیح و معرفی این طرح به مدیران در رابطه با منکرها و معروف‌هایی که در هر اداره وجود دارند، برگزار شده است.  
همتی افزود: در همایش ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان که سال گذشته برگزار شد، فرم‌هایی برای ارگان‌های مختلف تهیه شد.
وی تصریح کرد: در این فرم‌ها، مهم‌ترین موانع اجرای امر به معروف و نهی از منکر و مهم‌ترین معروف‌ها و منکرها در هر نهاد مشخص شد.
دبیر اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان گفت: فرم‌های مذکور در جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان برای ارائه پیشنهادهای بهتر در جهت اجرای هر چه موفق‌تر این فریضه در اداره‌ها بررسی می‌شود.
همتی افزود: سال گذشته با نشست‌هایی که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان برگزار شد، تصمیم گرفتیم تا برای توجه بیشتر به انجام امر به معروف و نهی از منکر هفته آخر ماه مبارک رمضان به این عنوان نامیده شود.
وی تصریح کرد: سعی شده تا در هفته امر به معروف و نهی از منکر در ماه رمضان تا با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه جماعات سخنرانی‌ها و برنامه‌های فرهنگی در این رابطه در مساجد برگزار کنند.
 
* تشکیل ستادهای کوچک در مساجد
دبیر اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان گفت: علاوه بر این، برای جلوه یافتن عملی فعالیت‌های این ستاد در هفته امر به معروف و نهی از منکر، یک ستاد کوچک در هر مسجد تعریف شده است.
همتی افزود: در این ستاد محلی، ائمه جماعت هر مسجد به عنوان رئیس و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج همان محله به عنوان دبیر این ستاد به ارشاد اهالی محل می‌پردازند.
وی تصریح کرد: برخورد جدی با فروشندگان لباس‏های نامناسب که با عرف و فرهنگ اسلامی مغایرت دارد، از دیگر اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول