اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار انجام می‌شود؛

تشکیل هیئت‌های معتمدین و خیرین زکات سقز

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان سقز گفت: برای نخستین بار هیئت‌هایی متشکل از معتمدین، خیرین و روحانیون برای ساماندهی و جمع‌آوری زکات در این شهرستان تشکیل می‌شود.

تشکیل هیئت‌های معتمدین و خیرین زکات سقز
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج کریم افشاریان در جلسه ستاد احیای زکات شهرستان سقز، اظهار داشت: راهکارهای مناسب برای جمع‌آوری و وصول زکات به منظور مشارکت آحاد مردم در این امر خداپسندانه پیش‌بینی شده و به زودی به مرحله اجرا در می‌آید.
وی مردم شهرستان سقز را دارای اعتقادات و باورهای اصیل اسلامی دانست و از آنان خواست تا در طرح جمع‌آوری زکات حضور فعال داشته باشند.
افشاریان اجرای دستورات اجتماعی ناب دین مبین اسلام از جمله زکات را موجب تقویت مفاهیم معنوی و اعتقادی جامعه برشمرد و از علما و روحانیون خواست تا با اطلاع‌رسانی مناسب به مردم، زمینه تقویت فرهنگ زکات را فراهم کنند.
وی اذعان داشت: مردم ما مقید به اجرای فرامین دینی هستند و به این جهت به عناوین مختلف، عمل حسنه پرداخت صدقات و زکات را برای کمک به نیازمندان انجام می‌دهند.
به گفته افشاریان مردم ما مقید به اجرای فرامین دینی هستند و به این جهت به عناوین مختلف، عمل حسنه پرداخت صدقات و زکات را برای کمک به نیازمندان انجام می‌دهند.
وی افزود: مردم شهرستان سقز در سال گذشته 3 میلیارد و 500 میلیون ریال از طریق صندوق‌های صدقات کمیته امداد صدقه پرداخت نموده‌اند.
افشاریان افزود: با ساماندهی و مدیریت صدقات و زکات جمع‌آوری شده،  نیازمندان بیشتری از این عمل پسندیده بهره‌مند می‌شوند و همچنین موجب اطمینان‌بخشی به مردم در خصوص هزینه‌کرد این وجوه می‌شود.
افشاریان در خصوص آمار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، گفت: قریب به 15 هزار نفر در قالب 6 هزار خانوار در شهرستان سقز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
جلسه ستاد احیای زکات با حضور فرماندار شهرستان سقز، امام جمعه، جمعی از مسئولان و خیرین و معتمدین در محل فرمانداری سقز برگزار شد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول