اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال؛

289 مورد حریق در خراسان جنوبی رخ داد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند گفت: در چهار ماه ابتدای امسال 289 مورد حریق و 132 مورد امداد در سطح استان داشته‌ایم که در این راستا هشت نفر فوت، 63 نفر مصدوم و 78 نفر توسط پرسنل از مرگ نجات یافته‌اند.

289 مورد حریق در خراسان جنوبی رخ داد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی حسینی در نشست واحد امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند اظهار داشت: زمان رسیدن به محل حادثه در دنیا حدود 3 دقیقه است که این زمان در عملیات داخل محدوده شهر بیرجند بین 2 دقیقه و 7 دهم ثانیه تا 3 دقیقه و 3 دهم ثانیه است و خارج از محدوده خدمات شهری متناسب با فاصله این زمان بیشتر میشود.
وی با بیان اینکه آتش‌سوزیهای خراسان جنوبی به چهار دسته تقسیم میشوند، گفت: مایعات قابل اشتعال 18 مورد، حوادث گازی 12 مورد، آتش‌سوزی جامدات 94 مورد و آتش سوزی برقی 9 مورد در این چهار ماه بوده است.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند افزود: تعداد زیادی از حوادث سطح شهر در منازل مسکونی اتفاق میافتد که جا دارد مالکان و خانواده‌ها ضمن رعایت اصول ایمنی و تهیه کپسول آتش‌نشانی مناسب آگاهی لازم را در این زمینه به فرزندان خود نیز منتقل کنند.
حسینی ادامه داد: ملزم کردن مالکان و پیمانکاران ساختمان‌های بلند به رعایت نکات ایمنی، نصب سیستم‌های اعلام حریق، نصب سیستم اطفاء حریق و موارد دیگر در دستور کار سازمان قرار دارد.
وی یادآور شد: تامین بودجه و مقدمات خرید یک دستگاه بالابر 37 متری نیز انجام شده که در ارتقای عملیات ساختمان‌های بلند نقش موثری را ایفا می‌کند.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند در مورد اینکه نحوه نظارت سازمان برای رعایت نکات ایمنی در ساختمان‌های در حال ساخت چگونه است، گفت: مالک و یا پیمانکار ساختمان برای اخذ مجوز و پروانه ساخت نقشه‌های ساختمان را به سازمان میآورند.
حسینی ادامه داد: سپس این نقشه‌ها در معاونت پیشگیری بررسی میشود و اگر موارد ناایمنی مشاهده شود راهنمایی لازم در مورد اصلاح آن صورت میگیرد.
وی افزود: اگر نقشه برابر مقررات طراحی شده باشد در سیستم رایانه‌ای ثبت و کد ایمنی دریافت میکند و بر اساس کاربردی و طبقات دستورالعمل ایمنی ابلاغ میشود بنا به ضرورت و یا با درخواست مالک در حین کار نیز بازدید از ساختمان در حال احداث صورت گرفته و اگر نیاز باشد راهنمایی لازم ارائه میشود.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند تصریح کرد: هنگام صدور پایان کار نیز برابر اطلاعات ثبت شده در سیستم برای بررسی چگونگی رعایت نکات ایمنی ابلاغ شده، کارشناس سازمان از محل بازدید و در صورت نبود مشکل پایان کار ایمنی صادر میشود.
حسینی یادآور شد: با پیگیری و تلاش مستمر همکاران در معاونت آموزش مجوز تاسیس مرکز آموزش علمی و کاربردی با گرایش اطفا حریق در مقطع کاردانی در سال 88 اخذ شده که در حال حاضر تعداد 80 نفر دانشجو در حال تحصیل هستند.
وی ادامه داد: افراد علاقمند به تحصیل در این مرکز میتوانند هنگام توزیع دفترچه‌های پودمانی دانشگاه علمی و کاربردی از طریق پست ثبت‌نام کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.
سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیرجند با اشاره به برنامه‌های حوزه خدمات ایمنی در سال جاری گفت: با توجه به انبوه‌سازی و مرتفع‌سازی در سطح شهر معاونت پیشگیری سازمان موظف شد طرح ایمنی ساختمان‌های در دست احداث را تهیه کند.
حسینی یادآور شد: با تلاش‌های زیادی که در حوزه عملیات صورت گرفته توانسته‌ایم زمان رسیدن به حریق را از 4 دقیقه به 3 دقیقه کاهش دهیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول