اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عزیزی با صلاحدید مسئولان جراحی میشود

خبرگزاری فارس: پس از پیگیرهای فارس؛ در جلسه قائم‌مقام وزیر ارشاد با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان ‌مقرر شد با ارائه نظر فوق‌تخصصان تیم پزشکی و صلاحدید مسئولان ذی‌ربط عزیزی سریع‌تر در تهران یا خارج از کشور جراحی پیوند تراشه شود.

عزیزی با صلاحدید مسئولان جراحی میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در جلسه‌ی که با حضور طالبیان قائم‌قام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌نیکبخت قائم‌مقام وزیر بهداشت، حمیدی معاون حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شجاعی مسئول صندوق هنرمندان، حجت‌الاسلام آفتابی مدبر‌کل ارشاد استان کرمانشاه، منکرسی معاون استاندار کرمانشاه، قزوه شاعر معاصر، عطایی پزشک معالج عزیزی و تنی چند از پرشکان در بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد؛ پزشکان معالج به تشریح روند بیماری احمد عزیزی پرداختند.
در ابتدای این جلسه طالبیان و حمیدی خواستار ارائه گزارش درباره وضعیت عزیزی از سوی پزشکان حاضر در جلسه شدند.
نیکبخت رئیس دانشگاه علوم یزشکی کرمانشاه گفت: بهترین کار برای پیگیری درمان عزیزی تشکیل جلسه در تهران است.
وی افزود: در صورتی که پزشکان تشخیص دهند عزیزی را برای درمان به خارج از کشور اعزام خواهیم کرد.
نیکبخت ادامه داد: بیمارستان مسیح دانشور پذیرای عزیزی نیست؛ این بیمارستان ترافیک بیمار دارد و بار آخری که عزیزی را به این بیمارستان ‌بردیم گفتند 48 ساعت بیشتر نمی‌توانیم او را نگهداری کنیم.
وی ادامه داد: دکتر مسجدی باید درباره این موضوع نظر بدهند که پیوند تراشه شدنی است یا نه.
 عطایی پزشک عزیزی نیز در این جلسه گفت: برای پیوند تراشه قطعا قبل از اعزام باید تیم کارشناسی اظهار‌نظر کنند.
وی تاکید کرد: دکتر مسجدی که متخصص این رشته هستند باید عمل عزیزی در کشور یا خارج از کشور را تایید کنند.
پزشک معالج عزیزی افزود: عمل پیوند تراشه رایج نیست و عزیزی کاندیدای پیوند تراشه است.
وی تصریح کرد: برای اعزام عزیزی باید با استناد به مدارک تصمیم‌گیری شود زیرا بیمار شرایط سختی دارد؛ حتی اگر قرار است عزیزی ویزیت برای تشخیص جهت اعزام شود باید پزشکان معالج به کرمانشاه بیایند.
پزشک معالج عزیزی خاطرنشان کرد: عزیزی فقط واکنش‌های عاطفی مثل خنده و گریه دارد ولی از نظر طب اعصاب واکنش ندارد.
عطایی خواستار تسریع در پیگیری وضعیت عزیزی برای درمان شد.
جویباری رئیس بیمارستان امام خمینی کرمانشاه که از پزشکان معالج عزیزی است نیز درباره وضعیت وی گفت:  وقتی بیماری دچار عارضه مغزی می‌شود پیامدهای دیگری نیز برای او به دنبال دارد.
وی ادامه داد: عزیزی ماه‌های متوالی است که در آی‌سی‌یو بستری بوده و دو بار نیز برای درمان به تهران اعزام شده است که در آخرین بار پرشکان تهران اعلام کردند این تنگی قابل اصلاح نیست .
جویباری تصریح کرد: هم‌اکنون وضعیت عزیزی اتمام درمان در کرمانشاه است و خیلی وقت است که درمان وی در کرمانشاه تمام شده است و خطر وی را تهدید می‌کند.
خواهر عزیزی نیز در این جلسه گفت: احمد زودتر باید درمان شود چرا که ضایعات ممکن است به ریه‌اش برود و ریه خود را از دست بدهد.
وی افزود: عمل پیوند ریه در بیمارستان مسیح دانشور تهران انجام می‌شود و احمد می‌‌تواند که در این بیمارستان عمل شود.
در این جلسه مقرر شد تیم اعزامی گزارش وضعیت جسمانی عزیزی را به اطلاع وزیر برسانند و براساس نظر رئیس دانشگاه علوم پزشکی و تیم معالج مقرر شد؛ پرونده بیمار توسط تیم فوق‌تخصصی بیمارستان مسیح دانشور تهران بررسی شود و جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت ارشاد و امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود که با ارائه نظر فوق‌تخصصان تیم پزشکی مذکور و صلاحدید مسئولان ذی‌ربط هر چه سریع‌تر بیمار در تهران یا خارج از کشور مورد جراحی پیوند تراشه قرار گیرد.
گفتنی است؛ وزیر ارشاد با جدیت پیگیر وضعیت درمان عزیزی است و با اعزام تیمی از نمایندگان خود به کرمانشاه درصدد است هر چه سریع‌تر برای درمان عزیزی و اعزام او به خارج از کشور یا عمل وی در داخل کشور اقدام شود.
احمد عزیزی شاعر انقلاب و اهل‏بیت علیهم السَّلام از بیست و ششم اسفند 87 به علت کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی در بخش آیسییو بیمارستان امام رضای علیه السَّلام کرمانشاه بستری است،
انتهای پیام/ش‌10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول