اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

هنوز خبری از اختصاص بودجه زیارت نیست

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: با گذشت پنج ماه و تصویب بودجه زیارت خبری هنوز خبری از اختصاص این بودجه نیست.

هنوز خبری از اختصاص بودجه زیارت نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی مجتمع‌ها و زائرسراهای اقامتی ارزان قیمت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری ردیف مشخصی در بودجه با عنوان بودجه زیارت منظور شد که هنوز این امر با وجود گذشت پنج ماه از سال محقق نشده است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت بودجه زیارت گفت: در این راستا دولت و مجلس نگاه مثبتی برای مسئله زیارت دارند که در این ارتباط میتوان به تصویب ردیف بودجه‌ای مشخصی برای زیارت اشاره داشت که در این راستا امیدواریم هر سال با توجه به انگیزه دولت و مجلس این بودجه افزایش یابد.
صلاحی ادامه داد: چنانچه به مسئله زیارت به صورت کامل و مشخص در میان مردم نهادینه شود میتوان بسیاری از مشکلات اجتماعی موجود در جامعه را برطرف کرد.
استاندار خراسان رضوی حل مشکلات و نیازهای زائران و مردم مشهد از سوی مسئولان را تکلیفی برای آنان دانست و افزود: طرح توسعه کمی و کیفی زیارت به منظور تبیین اصل زیارت برای تمام اقشار جامعه است که در این ارتباط و با توجه به اهمیت موضوع مسئولان نباید فرصت و زمان را برای اجرایی شدن این مهم از دست دهند.
وی خطاب به مسئولان استانی گفت: تا زمانیکه بیان، نظر، قلم و امضای شما در اجرایی شدن امور و حل مشکلات زائران میتواند موثر باشد باید تلاش کرد و به صورت متواضعانه درصدد رفع نیازهای زائران بارگاه منور رضوی بود.
صلاحی ایجاد واحدهای اقامتی ارزان قیمت را یکی از مهم‌ترین نیازهای زائران عنوان کرد و افزود: بخش قابل توجهی از زائران بارگاه منور رضوی را زائرانی تشکیل میدهند که اغلب از اقشار کم درآمد جامعه هستند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با ساخت واحد اقامتی ارزان قیمت گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم ایشان به ساخت واحدهای اقامتی ارزان قیمت تاکید کردند.
صلاحی در ادامه به توسعه رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر امام رضا (ع) پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: از ابتدای حضور امام رضا تا قبل از انقلاب مساحت رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی در حدود 28 هزار متر بود بود این در حالی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون وسعت صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر علیبن موسی الرضا (ع) در حدود 10برابر شد.
استاندار خراسان رضوی خواستار توجه آستان ‌قدس رضوی به گرما و آفتاب تابستان و سرمای زمستان صحن‌های حرم مطهر امام رضا (ع) شد و گفت: در این ارتباط باید تلاش کرد با فراهم کردن شرایط زائر امام رضا (ع) در هنگام زیارت با مشکلی نظیر گرما و آفتاب صحن‌های حرم مطهر روبه‌رو نشود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول