اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث ‌فرهنگی گیلان خبر داد:

برگزاری جشنواره تابستانی در موزه میراث روستایی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری جشنواره بزرگ تابستانی در موزه میراث روستایی این استان خبر داد.

برگزاری جشنواره تابستانی در موزه میراث روستایی گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امید عزیزی در جلسه میراث فرهنگی استان اظهار داشت: ششمین جشنواره بزرگ تابستانی در موزه روستایی گیلان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این جشنواره برنامه‌های متنوع مراسم آیینی و بومی موسیقی محلی و سنتی، لافندبازی، نمایشگاه صنایع دستی و... برگزار می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان درباره زمان برگزاری جشنواره مذکور افزود: جشنواره تابستانی از 13 تا 23 شهریور جاری در موزه میراث روستایی گیلان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به بازگشایی هر روزه موزه میراث روستایی گیلان خاطرنشان کرد: موزه میراث روستایی از ساعت 10 صبح تا 7 غروب هر روز برای بازدید علاقه‌مندان باز است.
عزیزی در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در هفته دولت گفت: در راستای ساماندهی سواحل دریا برای نخستین‌‌ بار در استان‌های شمالی کشور پلاژ الگویی چابکسر نمونه با داشتن تمام شرایط لازم برای رفاه حال مسافران و گردشگران ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه این پلاژ همزمان با هفته دولت افتتاح شده است، اظهار داشت: با توجه به نزدیکی تمام شهرستان‌های استان به دریا و حضور گردشگران و مسافران برای استفاده از این نعمت خدادادی، ضروری بود که شرایط مناسبی برای آنها و رفاه حال عمومی فراهم شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه سرمایه‌گذار این پروژه‌ها اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان است، تصریح کرد: در این پلاژهای نمونه ساحلی علاوه بر خدمات اقامتی، انواع خدمات گردشگری به ویژه تفریحات آبی به گردشگران ارائه میشود.
وی درباره میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ گردشگری در شهرستان رودسر متذکر شد: یک‌هزار و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی برای ایجاد پلاژ الگویی چابکسر هزینه شده که امیدواریم با ساخت پلاژهایی که به صورت چندمنظوره به گردشگران خدمات میدهند موجب رونق گردشگری ساحلی در این استان شود.
عزیزی همچنین حمایت از تشکیل شرکت‌‌های مادر تخصصی در زمینه صنایع‌دستی به‌ویژه در بحث صادرات را از جمله برنامه‌های امسال اداره‌ کل میراث فرهنگی گیلان عنوان کرد.
وی، گیلان را یکی از استان‌های مهم در عرصه صنایع‌دستی کشور معرفی کرد و افزود: با تشکیل این شرکت زمینه‌های حمایت از آنها و به ویژه برخی صنایع‌دستی که در حال منسوخ شدن و رو به فراموشی است، فراهم می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول