اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

11 درصد تولیدات شیلات از طریق تعاونیها تامین میشود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون چهارمحال و بختیاری گفت: 11 درصد تولید سالانه شیلات این استان از سوی شرکت‌های تعاونیها تولید و تامین میشود.

11 درصد تولیدات شیلات از طریق تعاونیها تامین میشود
داود شیوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در حال حاضر 50  واحد تعاونی در بخش پرورش ماهی و آبزیان در این استان فعال است.
وی افزود: از این تعداد واحد تعاونی افزون بر 24 واحد فعال و ایجاد 26 واحد شیلات نیز در دست اقدام است.
شیوندی ادامه داد: با توجه به ظرفیت گسترده این استان در بخش تولید ماهیان سردآبی چهارمحال و بختیاری سالانه 12 هزار تن ماهی تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.
مدیرکل تعاون چهارمحال و بختیاری توسعه بخش تعاون را از موثرترین اقدامات دولت در راستای دستیابی به اهداف توسعه‌‌ای کشور برشمرد و گفت: باید به‌ منظور توسعه فرهنگ تعاون و اشتغال در جامعه فرهنگ‌سازی و مردم را نسبت به تشکیل تعاونی و ایجاد اشتغال تشویق کرد.
وی تعاون را در پیشبرد اقتصاد جامعه اسلامی مهم برشمرد و افزود: بخش تعاون در راستای تعامل با تعاونیها مسیر قانونی کار را فراهم کند تا بتواند تعاون‌گران را در ایجاد تشکل‌های تعاونی حمایت کنند.
شیوندی همچنین با بیان اینکه قانون اساسی از تعاون به عنوان محور و رویکرد اصلی اقتصاد کشور نام برده، افزود: بخش تعاون بر اساس آرمان‌های اخلاقی و انسانی به منظور توانمند کردن قشرهای کم‌درآمد در سایه همکاری، همیاری و کار و کوشش جمعی اعضا به وجود آمده است.
وی تعاون را تعدیل کننده اقتصاد جامعه دانست و گفت: بر این اساس تعاون فاصله شکل‌گرفته بین دهکهای بالا و پایین جامعه را کاهش میدهد.
مدیرکل تعاون چهارمحال و بختیاری اشاعه فرهنگ فراگیر شدن تعاونی‌ها در جامعه تأکید کرد و گفت: تعاونیها میتوانند در بهره‌وری بهینه از شرایط زندگی، کار، تولید و ارتقای سطح درآمد و وضعیت اجتماعی جامعه تاثیرات بسیار مثبتی ایفا کنند.
شیوندی افزود: استقلال اقتصادی، رشد اقتصادی و برطرف کردن نیازهای مادی افراد، فقرزدایی و توزیع عادلانه ثروت و سلامت در جامعه از مهم‌ترین اهداف تحقق سیاست‌های تعاون در کشور است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول