اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین روز از هفته دولت؛

خانواده شهدای کارمند اردبیل تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با سومین روز از هفته دولت خانواده کارمندان شهید استان اردبیل تجلیل شدند.

خانواده شهدای کارمند اردبیل تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل برگزار شد، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اظهار داشت: اردبیل 3 هزار و 400 شهید دارد که از میان آنها 119 کارمند شهید شناسایی شده‌اند.
سید ودود سید شنوا یادآور شد: 59 نفر از این شهدا متعلق به شهرستان اردبیل است که از این بین نیز بیشترین شهدا را آموزش و پرورش  با 28 شهید و جهاد سازندگی با 12 شهید دارا هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهدای کارمند مجاهدت در راه دفاع از میهن را بر هر چیز مادی ترجیح دادند، خاطرنشان کرد: این شهدا مکان و محل خود را ترک کردند و صرفاً برای حفظ آبرو تمامیت این نظام در صحنه‌ها حضور یافته و به افتخار شهادت نایل آمدند.
این مسئول با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب کشوری وابسته و عقب‌مانده بود خاطرنشان کرد: به برکت خود شهدا انقلاب و احکام تعالی‌بخش اسلام امروز ایران در مقطعی از تاریخ قرار دارد که به عنوان کشوری آزاد و مستقل در دنیا حرفی برای گفتن دارد.
وی بیان داشت: امروز آوازه انقلاب اسلامی با گذر از مرزها با در برگیری کشورهای اسلامی، ممالک غیر‌اسلامی را نیز به حرکت درآورده و سبب شده تا این کشورها طریق ایران را در آزادی و آبادانی بپیمایند.
سیدشنوا همچنین فرا رسیدن روز قدس را تبریک گفت و افزود:‌در سال‌های گذشته هیچ کس باور نمی‌کرد که روز قدس توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نامگذاری شد، امروز به یک روز جهانی تبدیل شود و مردم کشورهایی همچون مصر امروز در میدان التحریر برای حمایت از فلسطین شعار آزادی سر دهند.
وی بیان داشت:‌ همه این تحرکات ماحصل خون شهدا و ایثارگری‌های خانواده‌هایی است که خون دل خوردند اما دم بر نیاوردند تا ایران پیروز و مقتدر باقی بماند.
وی خاطرنشان کرد: ‌شهدای ما راهی را رفتند که آگاهانه و با چشمان باز انتخاب شده بود و همانطور که خون امام حسین اسلام و شیعه را بیمه کرد خون شهیدان ما نیز انقلاب اسلامی را بیمه نمود و به آن عزت بخشید.
این مسئول یادآور شد: در طی تاریخ 145 هزار جنگ ثبت شده داریم که از این میان حماسه کربلا بیشترین تاثیر‌گذاری را در تاریخ اسلام و بعد از ٱن‌ جنگ هشت ساله ما تحول بخش جهان اسلام بود چرا که شهدای ما نیز سبیل امام حسین را پیمودند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،  در این مراسم کلیپی از شهدا پخش و فرزند شهید قاسم‌زاده به قرائت دکلمه پرداخت.
همچنین در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خانواده شهدای کارمند تجلیل  به عمل آمد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول