اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام جمشیدی:

بیداری اسلامی ثمره راهپیمایی روز قدس است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در نتیجه راهپیمایی قدس کشورهای اسلامی بیدار شده‌اند و بیداری اسلامی شکل گرفته و پیام اصلی آن هم نفی سلطه غاصبین و استکبار جهانی بر مقدرات کشورهای اسلامی است.

بیداری اسلامی ثمره راهپیمایی روز قدس است
حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: بیداری اسلامی در کشورهای منطقه در حقیقت پیام بیدار شدن و بیدار بودن ملت‌های منطقه را دارد.
وی افزود: نخستین نتیجه این بیداری در مرحله اول آزاد شدن از قید ظلم و ستمی است که رهبران این کشورها بر مردمشان داشتند و در مرحله دوم اعتراض به سیاست‌هایی است که این رهبران اعمال می‌کردند که یکی از این سیاست‌ها نزدیک شدن دولت‌های آنها به دولت اشغالگر قدس بود.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های سران کشورهای مصر، تونس، لیبی و یمن که بیداری اسلامی در آنها صورت گرفت ارتباط نزدیک با رژیم سفاک صهیونیستی بود که کمک‌های این رژیم به آنها هم نتیجه‌ای برای آنها نداشت.
وی ابراز داشت: پیروزی مردم لیبی و این خیزش اسلامی که در سایر ملت‌های منطقه وجود دارد این پیام را خواهد داشت که مسلمانان پس از بیداری هدفشان را قدس شریف و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس قرار خواهند داد.
جمشیدی  با بیان اینکه یوم الله قدس امسال، اهمیت و شکوه مضاعفی پیدا می‌کند، گفت:  این شکوه مضاعف به دلیل آن است که مردم منطقه به آرمان کشورهای اسلامی که رهایی از رژیم اشغالگر قدس است نزدیکتر شدند و دور نیست که اتحاد مسلمانان در سراسر جهان به آزادی قدس بیانجامد.
وی اصلی‌ترین مسئله را اتحاد مسلمانان و خشم و خروش علیه رژیم اشغالگر قدس و حامیان و هم‌پیمانان آنها دانست و افزود: این پیام همیشگی روز قدس است که ملت‌های مسلمان خروش و خشم خود را علیه اشغالگران اعلام کرده و اتحاد و یکپارچگی مسلمانان را در حمایت از مردم مسلمان دنیا و آزادی قدس شریف به نمایش بگذارند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: این اصلی‌ترین شعارهایی است که از زمان تاسیس این روز به دستور امام راحل تا امروز سر داده می‌شده و البته شعارهای زنده و لازمی هستند که باقی خواهند ماند.
وی ابراز داشت: در حقیقت راهپیمایی قدس در کشورهای اسلامی به بیداری اسلامی تبدیل شده است و پیام اصلی آن هم نفی سلطه غاصبان و استکبار جهانی بر مقدرات کشورهای اسلامی است.
جمشیدی با تاکید بر زنده نگه‌داشتن این روز  عنوان کرد: مردم کشورهای منطقه با الگوگیری از انقلاب اسلامی خواستار این شدند که خودشان مقدراتشان را به دست بگیرند و سلطه بیگانگان و اجانب را نفی کردند و این بالاترین پیامی است که روز قدس برای کشورهای منطقه داشته است.
وی با بیان اینکه روز قدس تجلی اتحاد ملت‌های مسلمان است، گفت: به طور قطع این بیداری و نمایش اتحاد در توجه به مقدرات کشورهای خودشان هم موثر خواهد بود؛ آنها با مشاهده نفس نامگذاری این روز و راهپیمایی قدس متوجه خواهند شد که مسئولین کشورهایشان در وابستگی به بیگانگان، خود را به رژیم اشغالگر قدس نزدیک می‌کنند و مقدرات کشورشان را به کفار واگذار می‌کنند، بنابراین نسبت به این مسئله در دایره کشور خودشان هم حساسیت پیدا خواهند کرد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول