اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

بهره برداری از 3 هزار پروژه بخش کشاورزی در هفته دولت

خبرگزاری فارس: وزیر جهاد کشاورزی گفت: در هفته دولت 3 هزار پروژه بخش کشاورزی در کشور به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از 3 هزار پروژه بخش کشاورزی در هفته دولت
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشا ورزی، صادق خلیلیان گفت: با توجه به اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است،در راستای سال جهاد اقتصادی حدود 3 هزار پروژه در بخش کشاورزی را در هفته دولت در کشور افتتاح خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه در خرداد ماه سال جاری نیز 4 هزار پروژه کشاورزی در کشور به بهره بردای رسید، تصریح کرد: اقدام خوبی که امسال در راستای سال جهاد اقتصادی در بخش کشاورزی صورت گرفته افتتاح پروژه های بخش کشاورزی در کشور است که در هفته دولت تعداد پروژه های افتتاح شده در سال جاری به 7 هزار پروژه می رسد.
خلیلیان خاطرنشان کرد: افتتاح این پروژه ها حداقل 20 هزار شغل به صورت مستقیم و بیش از 50 هزار شغل به صورت غیر مستقیم در بخش کشاورزی به وجود آ‌ورده است.
خلیلیان  افزود: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها سعی کردیم این قانون را به یک فرصت برای بخش کشاورزی تبدیل کنیم با این وجود قبل از آغاز اجرای این قانون طرح ها و پروژه هایی را طراحی تهیه کرده بودیم و برخی از این پروژه ها را قبل از اجرای این قانون به بهره برداری رساندیم.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به برخی از مهمترین این طرح ها گفت: اجرای طرح های مربوط به اصلاح سامانه های مصرف آب، افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی و اصلاح ساختار مرغداری ها را قبل از آغاز اجرای این قانون آغاز کرده بودیم.

 1138 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آب و خاک

خلیلیان با بیان اینکه با اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها اعتبارات خوبی در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت اظهار داشت: در اولین قدم 700 میلیارد تومان برای اصلاح ساختار مصرف انرژی و همچنین مصرف آب در بخش کشاورزی اختصاص دادیم و بعد از آن باز هم مبلغ یک هزار و 138 میلیارد تومان برای طرح ها و کارهای آب و خاک در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و هم اکنون عملیات اجرای این طرح ها و پروژه ها در استانهای مختلف کشور در حال اجرا است.
خلیلیان در ادامه گفت: در برخی استانها مانند استان قزوین اصلاح ساختار اغلب مرغداری ها انجام شده و در استانهای دیگر نیز با کمک اتحادیه مرغداران در حال انجام است این در حالیست که اصلاح ساختار دامداری ها و گلخانه ها نیز در سراسر کشور در حال انجام است.

 برنامه ریزی برای اجرای 1 میلیون هکتاری آبیاری تحت فشار

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اقدامات خوبی راجع به کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی صورت گرفته تصریح کرد: در 2 سال اخیر حدود 230 هزار هکتار طرح های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی به اجرا درآمده و هم اکنون مجموع اراضی کشاورزی مجهز به سامانه های نوین آبیاری در کشور از مرز یک میلیون هکتار نیز گذشت این در حالیست که اجرای طرح های آبیاری تحت فشار را برای یک میلیون هکتار دیگر برنامه ریزی کردیم.

اصلاح ساختار 17 هزار مرغداری و 10 هزار دامداری

خلیلیان از برنامه ریزی و آغاز عملیات اجرایی برای اصلاح ساختار 17 هزار واحد مرغداری و 10 هزار واحد دامداری در استانهای مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانیکه اصلاح ساختار برخی واحدهای تولید انجام شود ممکن است این واحد ها به دلیل نداشتن نقدینگی لازم برای تامین هزینه های مربوطه به مصرف انرژی دچار مشکل شوند بنابراین وامهایی را به صورت قرض الحسنه در اختیار این واحدها از ابتدای سال جاری قرار دادیم که این واحدها بتوانند اصلاح
ساختارها را انجام و وضع موجود را به راحتی اداره کنند.
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول